Halen jullie peuters ook wel eens ondeugende streken uit? Wij hebben vandaag wat meegemaakt met onze zoon van 2 jaar en 8 maanden... Onze harten kloppen nog in onze keel na de laatste actie van T! Hij had zichzelf in 3 onbewaakte seconden opgesloten in de studeerkamer van mijn man (die vol computers en andere apparatuur en gereedschap staat, absoluut niet geschikt voor peuterhandjes dus!). Hij kreeg de sleutel zelf niet omgedraaid (zo'n vierkante kamersleutel) en slot open breken met de enige schroevendraaier die toevallig ergens anders rond slingerde lukte niet. Naaste buren met hetzelfde huis als wij waren niet thuis. Uiteindelijk een schoenmaker in het dorp gevonden bij wie onze dochter (11) een bos sleutels mocht komen halen om te proberen hem te bevrijden. Man aan de telefoon die dacht dat het nummer 38 was (achteraf moest het nummer 25 zijn dus had het niet geholpen). Buurvrouw van 2 deuren verder zou haar even rijden, anders moest ze 2x 2,5 km fietsen en we hadden totaal geen zicht op wat hij aan het uitspoken was, kamer is op de eerste verdieping en daar konden we niet naar binnen kijken. Net voor ze zou gaan (ik stond haar uit te leggen waar ze precies moest zijn in het dorp) draaide T de sleutel zelf weer om! Ondertussen had hij lekker met de handpoppen van de Fabeltjeskrant gespeeld en getrommeld op de oude trommel van zijn vader. Ook had hij 2 fotoboekjes van zijn zus bekeken. Mijn man zei al: alle dingen die hij ook doet als ik er wel bij ben dus... Denk dat hij er een minuut of 20 heeft gezeten. Weer wat grijze haren er bij (en grote zus die haar Latijn aan het leren was, was even haar concentratie kwijt)... En de kleine boef? Die pruilde 1 x even dat hij er uit wilde en was verder vooral verbaasd dat wij zo raar deden
Haha wat een verhaal Klinkt als mijn zoon, die had toen hij net 1 was zich opgesloten in huis. Mijn man zat buiten op de stoep, hij kwam aangekropen, deed de voordeur dicht en de knip op de deur. Man helemaal in paniek en is uiteindelijk vanaf het balkon vd bovenburen naar beneden gesprongen om hem te bevrijden
Buitengesloten in mijn badjas. Mijn vriend was thuis maar ik heb eerst 20 minuten in de tuin geklopt, toen maar gehoopt dat de voordeur wel open zou gaan. Maar dat heeft nog eens 10 minuten (hard) kloppen gekost. Terwijl de kleine in de woonkamer vrij spel had Meerdere keren zijn kamer bruin geverfd. Geprobeerd zich op te sluiten in een kamer, maar ik was nog op tijd. De school uitgerend terwijl ik nog in gesprek was met de juf, dus ik moest onbeleefd rennen. Wc rol helemaal afwikkelen en in de pot stoppen. De kleinste gooit speelgoed in de prullenbak als hij de kans krijgt.
Hij had zich zelf laatst ook opgesloten in het hok van de conciërge op de school van zijn zus, maar die had gelukkig zijn sleutelbos bij zich.
Mijn dochter heeft mijn tante buitengesloten. Ze ging even de tuin in maar deed wel de deur dicht en daar zat nog een sleutel in. Die draaide mijn dochter 2x rond en elke keer maar 1x terug. Op dat moment zaten er 2 peuters en een baby alleen binnen. Ze is gauw naar de buren gerend om de sleutel te halen en via de voordeur weer naar binnen gegaan. Ze laat nooit meer de sleutel er in zitten
Hahahha, oh oh. Hier was ons dochtertje logeren bij opa en oma en toen opa even op balkon was heeft ze de deur dichtgedaan en de knip erop gedraaid, opa kon er niet meer in en tsja even naar de buren klimmen vier hoog doe je ook niet. Oma was even een boodschapje doen maar kwam gelukkig snel weer thuis, toen kon opa weer bevrijd worden. Dochterlief had niks geks gedaan als alleen maar naar opa kijken en zwaaien
Het is ondertussen al 1,5 jaar geleden. Man en ik waren buiten en onze dochter draaide de achterdeur op de knip. En daar stonden we dan in de tuin. Door de voordeur konden we ook niet, want die zat ook op slot en op de knip. Uiteindelijk is een agent via een geleende ladder naar boven geklommen en door het doucheraam naar binnen gegaan.
Als dreumes begon het al: op visite bij vriendin toen hij 9 maanden was: dochter van vriendin zat in de box en de mijne kroop rond,even snel de nieuwe tuintafel buiten bekijken. Deur op de klem gezet...gelukkig was buurvrouw thuis en had de sleutel. Was een goed leer moment. Sleutel buitendeur omdraaien en ik stond buiten. Gelukkig lag man die dag ziek op bed anders had ik echt een probleem gehad. Hij is nu bijna 4 en we hebben een sleutel als slot op de douchedeur. Die blijft maar even buiten zicht want zie het al voor me als ik sta te douchen en hij sluit mij op.... Gelukkig hebben we geen klem beneden aan de achterdeur...