9 maanden na keizersnee vreselijke pijn buik

Discussion in 'Na de bevalling' started by marilouise, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Nou 9 maanden geleden heb ik een keizersnee gehad voor de oplettenden morgen 9 maanden geleden

Maar alles ging goed was ook snel weer redelijk op de been, wond deed goed genezen en litteken is best"mooi" Maar ik heb zo vreselijk veel last al een maand of 5 van net onder het litteken.
    De pijn zit tuxxen het litteken en mijn schaambeen in er zit ook als het ware een hele harde rand daar , maar zoals nu ook doet het zoveel pijn dat ik mijn zwangerschapsbroeken weer aan moet anders kan ik alleen mijn pyama broek aan zelfs mijn onderbroek erop doet enorme pijn

Dit is niet steeds dat het zoveel pijn doet. het gevoel is er wel altijd maar de hevigheid is wisselend weet iemand wat dit is dacht eigenlijk dat het erbioj hoorde maar was net bij een vriendin die heeft ook een keizersnee gehad maar nooit ergens last van gehad.

Ik ga zoiezo maandag maar even naar de dokter.
    maar dat duurt nog 3 dagen,

Zoals nu is het in alle hevigheid dan zet het ook nog meer op en heb nu een hele open plek ook daar terwijl ik gisteren de hele dag in mijn pyamabroek heb gelopen zonder onderbroek die zit keilos en eergisteren zat het er nog niet

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Als je zo veel pijn heb, en hetnu op gaat zetten en je ook nog is een open plek erbij krijgt waarom ga je dan ni naar de HApost?
    Of iedergeval contact met hen opnemen.
    Misschien zit er een ontsteking of iets.
    Ik zou ff bellen iedergeval.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Ik, als leek, vroeg me af of het geen littekenweefsel kan zijn. Zeker ook omdat jij beschreef dat er een dikke rand zat. Of een verkleving of iets dergelijks. Ik heb ook een ks gehad, maar nu helemaal geen last meer van mijn buik, dus zeker even na laten kijken.

4. marilouise

Ik heb het misschien een beetje vreemd verwoord

Maar het zit dus niet in mijn buik ja wel in mijn buik maar niet diepo binnenin denk zelf inderdaad ook dat het littekenweefsel is.
    Maar ja ik dacht dit hoort erbij, maar was vandaag bij een vriendin en had het erover en zij zei ook dit is echt niet gewoon hoor,
    er zit echt net onder het litteken en net boven mijn schaambeen echt een hele harde stugge rand ongeveer 2 a 3 cm breed links wat erger dan recht maar hij zit over de hele breedte van het litteken, dus daar zal het ook wel gewoon mee te maken hebben.

De open plek heb ik goed schoongemaakt begint nu dicht te gaan. en ja ik ga maandag maar evene de dokter bellen dit is toch denk ik niet helemaal gewoon.
    Maar heb nu niet zoiets van ik moet nu naar de hapost als het weer erger wordt ga ik wel bellen en denk dat ik mezelf maar even gewoon in mijn joggingbroek ga verplaatsen het weekend.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Ik vroeg me af hoe het nu is en of je al naar de huisarts was geweest?

6. marilouise

Ik kon vandaag terecht dus ben net terug en moet weer naar de gynecoloog. kan 8 november terecht, omdat ik er al zo lang mee loop hebben ze geen haast( nu is het ook niet levensbedreigend)

Maar er moet een echo gemaakt worden om te kijken of er wel goed gehecht is onderhuids er zou anders een zenuw klem kunnen zitten , mogelijk een onderhuidse ontsteking, wondbreuk, littekenbreuk werd ook genoemd dus ben benieuwd er moet een echo aan te pas komen, maar de dokter zag wel meteen dat mijn buik helemaal dik was zoveel mogelijk losse zachte kleding dragen tot die tijd.
    we wachten maar weer af

7. marilouise

maandag moet ik naar de gyn, ben benieuwd wat die zegt

8. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,498
    8,421
    113
    Spannend hoor! Ik ben bijna 9 maanden geleden ook met een keizersnee bevallen en heb gelukkig, op af en toe wat jeuk en een trekkerig gevoel na, nergens meer last van.
    Wat jij beschrijft lijkt me echt vreselijk!
    Sterkte maandag! En laat je even weten hoe het was??

9. Roes

Roes Fanatiek lid

Oct 9, 2009
    1,791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    na 6 mnd heb ik ook nog steeds pijn, dit komt ws doordat bindweefsel gaat kleven. Ik ben daarvoor in behandeling bij een osteopaat. Ik krijg een bindweefsel(buik)massage, klinkt lekker maar dat is het NIET!! Hij doet me echt pijn maar na 2 dagen is dat weg en voelt de buik echt beter aan...tipje??

10. marilouise

ik krijg nu al revalidatie voor de bekkeinstabiliteit en voel dat de dwarse buikspier daaronder ook niet helemaal meekomt terwijl die aan de andere kant beter op gang komt, dus ben beniuwd

11. marilouise

Nou ben geweest, hij heeft het onderzocht en ook een pijnstiller inespoten om te kijken of het weggingg niet dus ik bleef tegen het plafond zitten van de pijn als hij erop drukte terwijl toen hij de naald erin stak ik helemala nioets voelde.

dit betekend dat ik niet opnieuw onder het mes hoef waar hij eerst bang voor was. op de cho was ook niets afwijkends te zien.

ik krijg revalidatie voor mijn bekkeninstabiliteit en hij wil graag dat ze daar morgen moet ik weer even gaan kijken naar mijn lies, hij zei al het is mijn vakgebied niet maar ik vermoed dat er iets mis is met de aanhechting van een spier. dus dit ga ik morgen maar even bespreken bij mijn therapie en kijken of ze er iets uit kunnne halen.

pfff wel blij hij begon al gelijk over een operatie

12. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Jeetje wat een verhaal! Heel veel sterkte ermee en succes met het herstel tzt

13. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,498
    8,421
    113
    Gelukkig geen operatie als ik zo lees, maar al meer gehoord bij revalidatie of zij er wat meer mee kunnen?

Share This Page