"normaal" NL bruin brood in Duitsland te krijgen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sunshineS1976, 22 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Van vorig jaar weet ik nog dat ik nergens in Duitsland een normaal bruin brood kon vinden. Bij zoveel bakkers brood meegenomen wat er lekker uit zag, ook supermarkten afgestruind maar overal was het brood hetzelfde. Andere structuur en een weeïge beetje zure smaak. Bah! Ook in het hotel hadden ze alleen dat soort brood.
    We gaan nu bijna weer op vakantie naar Duitsland en het zou fijn zijn als ik daar brood kon kopen zoals we dat hier in NL ook kennen. Dl moet ander brood dan haar bruine boterhammetjes echt niet hebben. Voor de eerste twee dagen kan ik het nog van hier meenemen maar daarna hoop ik het daar te vinden. Ze is zo dol op brood en anders moet ze straks twee weken leven van kaiserbroodjes of kindermenu's...
    Iemand een idee of er een normaal bruin brood daar te vinden is en waar ik om kan vragen in de winkel/ bij de bakker?

2. KimK

KimK Niet meer actief

Ik ga vaker in Duitsland boodschappen doen en koop dan gewoon bij de grote supermarkt bruinbrood. Smaakt prima.....

3. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Wij hebben 2,5 jaar in Duitsland gewoond en de enige plek waar ze bij ons lekker brood hadden was bij de bakker. Die maakte speciaal voor ons 'Nederlands' brood.
    Heb je niet toevallig een diepvries zodat je brood mee kunt nemen en in kunt vriezen?

4. Frummeltje2012

Frummeltje2012 Actief lid

16 aug 2012
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Phoe daar vraag je wat. Ik heb eigenlijk nog nooit bruin brood zoals wij dat kennen gezien daar (woon vlak aan de grens dus shop er nog weleens)

Maar wellicht dat er andere in Duitsland shoppende of zelf daar wonende dames zijn die het wel gezien hebben????

5. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Helaas, helaas, Het einige brood dat een heel klein beetje in de buurt komt van Nederlands brood is Toastbrot.
    Verwacht alleen niet dat dit net zo smaakt als het Nederlandse brood het is vrij droog. (dat van de Aldi is nog het beste)
    Of als je geluk hebt kan je vers Weißbrot bij de bakker kopen.

Af en toe bak ik zelf maar brood want ik ben na 6 jaar nog steeds geen fan van het Duitse brood.:(

6. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik woon nu 7 jaar in Duitsland maar heb hier nog nooit Nederlands brood gevonden, ik koop dat dan ook gewoon in NL zelf :p

7. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Broodbakmachine meenemen en zelf maken dan maar?

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    nee is bijna niet aan te komen helaas. duits brood is zuurdesembrood en idd niet te freten. dat toastbrood is heel erg droog en ook niet lekker. wat je evt zou kunnen doen is bruin afbakbrood meenemen en dat opbakken. moet je wel een oven hebben

9. KimK

KimK Niet meer actief

Serieus dames? Ik ga wel eens met mijn zus, die woont bij grens, naar Kaufland en heb daar wel vaker bruin brood meegenomen. Geen bruin-bruin brood maar volkoren brood! Vond het wel lekker :)!

10. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    ''Kaufland gutes kann so billig sein'' :p
    Zit hier idd ook om de hoek (Papenburg) Maar zelfs dat wat jij bedoelt vind ik niet te eten maar smaken verschillen natuurlijk:D
    Niks kan toppen aan het verse NL brood *Kwijl* :)

11. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Niet helemaal te vergelijken met nls brood maar volkorn toastbrot van het merk Lieken Urkorn is best zacht in vergelijking met andere soorten toastbrot. Vond dat die het meest op nls brood leek. Ik vind ook de smaak van hun andere broden minder weeig en een iets fijnere structuur hebben. De verse broden van de Lidl vind ik ook nog best te doen. :)

12. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Idd, Duits brood niet te vreten zeg ;). Harde broodjes daarentegen smaken weer wel ok. Ik denk ook dat je met dat toast brood het beste af bent, alleen is dat wel weer wit.

13. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Nee hoor Toastbrot heb je ook in volkorn;)

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    idd toastbrood is echt de beste variant. ook in bruin te krijgen.
    wij halen ook altijd ons brood nog bij de super in nederland.

hier aan de grens heb je nu ook wel winkels die wel nederlands brood verkopen van een nederlandse bakker maar daar heb je verder in dld niks aan.

word dus dan toch veel brötchen essen of toastbrood proberen. is ook niet zo heel duur dat zo rond de euro voor 1 brood.

15. Rana84

Rana84 Actief lid

12 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds 12 jaar woon ik in Duitsland en ik kan het duitse brood nog steeds niet eten!
    Het enige wat in de buurt komt is Toastbrot, maar is (zoals al boven mij gezegd word) ietswat drpog en vooral ook zuur. Ik zal er nooit aan wennen. Wit Butterbrot kan ik nog wel eten. Dat is minder droog en niet zuur

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wij zijn heel vaak op vakantie geweest in Duitsland maar nog nooit daar gewoon nl brood gezien. Idd zuurder is het. Wij aten dan ook liever de harde broodjes, die waren wel erg lekker.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon lekkere broodjes kopen, wat geeft dat nou voor twee weken. Als wij in Turkije zijn eten de kinderen ook alleen maar wit brood, nou ja, de rest van het jaar eten ze volkoren. Jammer dan hoor.

18. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Verplaatst naar Vakantie en Vrije tijd

19. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nee wij kopen ook altijd het brood in Nederland .... De rest in duitsland

20. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Thnx meiden :)
    Helaas kan ik het vergeten dus, al ga ik wel dat (volkoren) toastbrood proberen! En anders moet dl het maar doen met kaiserbroodjes...
    Gaan naar hotel dus op een minibar na heb ik er vrij weinig ;)
    Zou wel het hotel kunnen vragen of ik mn brood daar in de vriezer mag gooien maar dat gaat wel erg ver he :p

Deel Deze Pagina