Vakantie wat neem je mee voor dreumes?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door kleinmonster, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    We gaan als alles goed gaat in september op vakantie ons zoontje is dan 16 maanden. Wat neem je allemaal mee?

Draagdoeken, buggy (wordt speciaal voor de vakantie aangeschaft), de gewone dingen zoals luiers, kleding, zonnebrand en wat speelgoed.

iemand ervaring met zwemvest? ga deze morgen halen.

2. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn met ons zoontje op vakantie gegaan toen hij net 1 was (vliegreis naar Turkye)
    Heb echt gigantisch veel meegenomen om niet voor verrassingen te komen te staan.

-potjes eten
    - fruit hapjes
    - van die lang houdbare toetjes van nestlé
    - diksap
    - groeimelk
    - bambix
    - felssenwarmer om op de kamer water te warmen om pap te kunnen warmen.
    - ik had een uv tentje gekocht bij de prenatal waar hij in kon spelen en in kon slapem bij het zwembad, was ideaal ( mn zoontje liep nog niet, en kroop net)
    Ik heb in turkye een opblaasbare auto gekocht waar hij in kon zitten (zelfde idee als zo'n baby ring maar daar zat mn zoontje heel diep in en vond dit niks) Dit was dus een model van een auto met een stuurtje erop, geweldig ding.

Oja, weet niet of je zoontje al loopt of wat aan de hand stapt maar waterschoenen is dan ook heel erg aan te raden.
    en een badponcho ook ideaal, had ik er ook 2 van mee, met een capuchon eraan.

Voor de rest zn eigen slaapzakje en een opblaasbaar aankleed kussen en opblaasbaar baby badje

Voor de rest zou ik het eff niet meer weten...

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik heb mijn inpaklijst op mijn site staan: Inpaklijsten - Kids Travel Service

Je kunt hem openen in pdf en printen.
    Als je de buggy alleen voor de vakantie gebruikt zou je er ook eentje kunnen huren. Dan heb je voor weinig geld toch een goede buggy van een A-merk.

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik zou geen zwemvest aanschaffen. In het zwembad heb je je kindje toch bij je en in het kinderbad is het ook niet nodig.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Zwemvest hadden wij bij ons, nooit gebruikt ;)
    Wel zon zwemringband. We hebben de gele vorig jaar gebruikt, maar dit jaar hadden we een van kruidvat, Ideaal want er zit ook een ring aan voor de ouder.

verder is een mini opblaasbadje handig. Deze hadden wij naast ons ligbedje bij het zwembad. Vorig jaar vond onze dichter namelijk het zwembad best eng maar speelde graag in een klein laagje water met een emmer en een schep.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    wij gaan ook in september heen, grappig zie nu dat onze kindjes bijna even oud zijn :D.

Wij nemen voor op de camping zwembandjes mee voor op de bovenarmen.
    Lijkt mij een stuk makkelijker dan een zwemband of zwemvest.

Verder niet te vergeten dingen als zonnebrand, thermometer, alcohol, vaseline, zetpillen, druppels voor doorkomende tandjes.. dat soort praktische dingen :D

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Vergeet ook de ORS niet.

Ik weet niet waar jullie heen gaan, maar toen wij gingen kamperen vorig jaar met onze dreumes van 14 maanden hebben we geen buggy meegenomen. Wel zo'n draagrugzak. Heeft ze veel ingezeten.
    Verder een slaaptentje zodat ze ook buiten kon slapen.
    Mini zwembadje.
    Zwemluiers.
    Klein beetje speelgoed en daar heeft ze amper mee gespeeld.

8. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    als we gaan gaan we naar Gran Canaria. ons zoontje krijgt nog borstvoeding en eet met de pot mee dat scheelt al een hoop mee nemen.
    wilde eerst alleen draagdoeken mee nemen maar aangezien het daar best warm kan zijn en boven de 30 graden afgeraden wordt wordt om te dragen toch maar een buggy.
    Huren zou rond de 90,- kosten voor 10 dagen dus een 2e handse op marktplaats is goedkoper.

Jessie: er staat handige tips op de site bedankt.

wat betreft het zwemvest ik hb me rot gezocht maar ze zijn bijna niet te krijgen voor kindjes van 1, ze zouden niet veilig zijn. We hebben vleugeltjes en zn babyzwemband maar daar wordt hij eigenlijk te groot voor.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje van 1,5 zwemt met vleugeltjes. De eerste keer snapte hij nog niet dat hij zijn hoofd omhoog moest houden, maar nu gaat het prima. Verder: zonnebrand, zonnehoedje, evt. UV-zwempakje (heb ik zelf ook niet, maar als je naar zo'n zonnig land gaat misschien wel handig), wasbare zwemluier, badponcho is idd ook erg handig.

Deel Deze Pagina