Normaal of een beetje panisch?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JS1993, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JS1993

JS1993 Nieuw lid

18 feb 2014
    4
    0
    0
    Ik ben nu 14 weken zwanger.
    Toen ik 12 weken was, heb ik een echo gehad en 7 april moet ik weer naar de verloskundige.
    In deze tussentijd ben ik best wel benauwd of er iets mis is, of het kindje wel groeit, of het kindje überhaupt nog wel leeft, enzovoort..
    Ook bij elk pijntje in me baarmoeder schiet ik gelijk al in de stress of dat wel goed is, of het geen teken is van een miskraam.

Is dat normaal om zulke gevoelens/gedachtes te hebben of is dat een beetje te overbezorgd?
    Ik hoop dat jullie me een beetje van die (overbezorgde) gevoelens af kunnen helpen.

2. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ik denk dat elke zwangere vrouw dit soort gedachten wel eens heeft, en die gaan gedurende de zwangerschap echt nog wel vaker voorkomen ook als je voorbij de ''kritieke' weken bent.
    Probeer je er niet teveel mee bezig te houden het gaat gelukkig veel vaker goed dan fout.

3. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik vroeg het me ook steeds af of alles goed ging. Ik heb toen een angelsound doppler gekocht (30 euro). Zo kan ik af en toe thuis naar het hartje luisteren..:)

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar, bij mij werd het minder sinds ik in week 15 dagelijks de baby ging voelen.

5. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

#5 Kittehs, 29 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2014
    Ik had dat ookheel erg, idd nu niet meer nu ik hem kan voelen.
    Nog even geduld ;)

Wat me ook enorm gerustgesteld heeft is een pretecho bij een verloskundige die dat ernaast doet. Heeft hem bjj 15 weken helemaal bekeken en verteld dat alles er goed uit ziet. Dat scheelt weer extra zenuwen voor de 20weken echo die ik maandag heb.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Heel normaal; had ik ook!
    Ik maakte me zelfs zo'n zorgen dat de vk voorstelde om elke week even het hartje te komen luisteren; dat kan je dus vragen als je je echt zorgen maakt.

Hormonen verergeren die gevoelens heel sterk. Lastig maar het zal beter gaan! Zeker als je over een tijd je kindje voelt.

7. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heeft iedere vrouw denk ik, hoor. Eerst die twaalf weken, dan van de twaalf weken tot je de kleine gaat voelen, dan die 20 - weken echo, dan de 30 - weken echo, dan de bevalling... Heel normaal. Bedenk wel dat de kans op een miskraam iedere dag een stuk kleiner wordt, houdt je daar aan vast!

Deel Deze Pagina