Normaal of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door red88, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @ambonmonise, ik hou het even in mn achterhoofd.

Ging het gisteren zo goed, drama vannacht. Ze is de hele nacht wakker geweest, vanmorgen een half uurtje geslapen en denk dat ze nu na de voeding wel weer gaat slapen.
    Maar even douchen om wakker te worden, oudste breng ik naar m'n ouders en dan maar proberen vandaag nog wat te slapen.
    Denk dat ik toch maar s een osteopaat ga overwegen.
    Overigens huilt ze niet echt vannacht, kan haar wel aardig stil houden maar ze is wakker, druk aan het bewegen, continu zuigen maar speentje steeds kwijt raken en die op een gegeven moment niet meer willen. Iets krampjes maar ze kreeg ook wat teveel voeding binnen zo.
    Werd pissig op m'n man die klaagde dat ie vroeg wakker was (half 6), die lag vanaf 12 uur op een andere kamer te slapen. Oudste werd alleen 1x wakker. Ik was blij met een paar uurtjes geweest. Naja komt wel weer.

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Vervelend hè die onrust in huis?? Hier is ze een keertje wakker geweest 's nachts en kon ze niet meer slapen. Elk uur ging ik naar haar toe en op een gegeven moment ben ik met haar naar beneden gegaan en heb haar in de hangmat gelegd. Ik zei dat ze maar moest gaan slapen of uitrusten maar dat papa en mama even gingen slapen. Ik was toen zo moe.....
    Toen ik boven was hoorde ik haar nog 10 minuten en daarna niks meer. Ik ben naar beneden gegaan en ze sliep!!!
    Toen ben ik ook maar snel gaan slapen. Wat een zware tijd was het in het begin. Tot haar 1e lachje verscheen, toen dacht ik dat ze eindelijk goed in haar vel begon te zitten en dat was ook zo. Het is nu genieten x3.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ze is hier van 20.00u tot 7.30u wakker geweest.
    Lig nu samen met haar op bed, hopelijk gaat ze zo weer slapen.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ze slaapt nu na eerst een paar keer weg te doezelen en volgens weer haar hoofd op te tillen, druk zoeken, ogen wijd open. Nu heeft ze toegegeven en ligt ze lekker naast me te slapen met speentje.

@ambonmanise, ik kan haar niet alleen laten liggen want dan gaat ze eigenlijk binnen een paar minuten huilen en ik wil haar niet alleen laten huilen.
    1e lachje kregen we vorige week maandag, nadat ik op dieet ben gegaan. Merk dat ze een stuk beter in haar velletje zit maar nu die laatste onrust nog...

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    mijn man en ik kunnen dat gehuil ook niet meer horen. Het werkt erg stressverhogend. Ik heb 1x zelf meegehuild omdat ik er doorheen zat en toen vond ik het erg genoeg om naar de ha te gaan met haar. Gelukkig is het niet meer voor gekomen sinds die tijd.

6. misa

misa Niet meer actief

Och meid, wat vreselijk om te lezen. Ik herken het zo! En juist omdat het niet uren huilen is, maar vooral veel onrust, maakt het het heel moeilijk. Want ja: ze huilen immers niet.. :(

Hier ook zoveel geprobeerd: osteopaat, ha, ka, medicijnen tegen reflux, pepti, RRR.. Je wordt er moedeloos van. En helemaal als je weinig slaap hebt gehad. Dan tel de hormonen erbij op en weg is de vrolijkheid. Het geeft veel stress, ook tussen de papa's en mama's he.

Ik zou zeker even naar een osteopaat of een manueel therapeut gaan. Je bent er zelf bij en kunt alles vragen wat ze gaan doen.

Ik denk dat ons meisje ook snel overprikkeld is, dus wij gaan nog even door met RRR. hopelijk gaat dat over een paar dagen werken voor haar. Anders gaan we naar een manueel therapeut en anders misschien toch maar inbakeren. Maar ook ik zie dat niet zitten. Ten eerste moet je het weer afleren (sneu) en ten tweede slaapt ze op de buik, dus ik vermoed dat rug niet wat gaat worden. Maar ja, misschien moet ik me er maar overheen zetten als dit niet lukt..

Het is fijn dat een draagzak of doek helpt. Maar ik snap heel goed dat je dat niet verplicht de hele dag wilt doen. Dan voel je je zo gebonden he..

Ik hoop dat je heel snel duidelijkheid vind. Sterkte!

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Heb het er met m'n man over gehad en we gaan idd even langs een osteopaat. Zo even een topic openen of iemand ervaring heeft met iemand in deze regio.

Jij ook sterkte he! Hopelijk vinden jullie ook snel een oplossing en kun je lekker genieten. Merk dat het nu vooral zwaar is terwijl ik wel van haar geniet. 't Is een heerlijk moppie als ze gedronken heeft en nog even wakker is zonder dat ze moe is. Ze zoekt ook echt contact en lacht dan. Ze ligt nu lekker tegen me aan te slapen en dat vind ik ook heerlijk. Morgenvroeg maar even door het huis heen vliegen als ze nog slaapt. Meestal slaapt ze tot rond 10 uur dus als we niet te laat zijn, kan ik dan nog even snel de dingen doen die met dragen niet zo handig zijn.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    We zijn donderdag bij een osteopaat geweest. Gelukkig iemand kunnen vinden waar we na een week terecht konden.
    R. haar hoofdje staat wat te ver naar achteren. Hierdoor krijgt ze veel prikkels binnen. Haar bovenste wervels worden op elkaar gedrukt en de zenuwen komen daardoor in de verdrukking.
    Hij noemde verschillende zenuwen die daar langs lopen. O.a. eentje die met de maag in verbinding staat, vandaar het vele spugen.
    Ik geloof dat de prikkelverwerking er ook wat mee te maken had.
    Het slaapcentrum zit ook in haar achterhoofdje dus het slechte slapen kan er ook door veroorzaakt worden.
    Hij probeert nu ruimte te krijgen tussen de wervels. Daar zullen wel een paar behandelingen voor nodig zijn.
    Tot nu toe lijkt het wat te werken. Ze is rustiger en vrolijker. Gisteren kreeg ik haar op schoot in slaap en kon ik haar overleggen en heeft ze heerlijk liggen slapen. Later nog een uurtje in de kinderwagen, kreeg haar toen met alleen de speen in slaap. 's Avonds bij me gedragen tot de oudste sliep en verder gewoon lekker op schoot. Vanmorgen zijn we weggeweest, heeft ze in de draagzak geslapen. Nu op schoot, hopelijk valt ze zo ook diep in slaap. Ze slaapt steeds bijna om dan haar ogen weer open te doen.
    Zet haar al steeds een zonnehoedje op zodat ze minder ziet en moeten haar in een iets meer zittende houding houden net als in de maxicosi.

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Wat een goed nieuws! Hopelijk is dit DE oplossing en kan hij verder goede tips geven.

Voor de maxicosi en de wagen gebruiken wij trouwens de dooky: Xplorys - Dooky ideale bescherming, handig tegen teveel prikkels.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Thnx voor de tip! Gebruik nu een hydrofiele luier maar die waait er buiten vaak af, hoewel ze meestal in de draagzak zit.
    Maar vooral voor de maxicosi handig, daar wordt ze ook steeds wakker in.

Vanmiddag op schoot werd ze steeds weer wakker maar moest haar om half 5 even wegleggen in de kinderwagen omdat ik naar de wc moest en oudste uit bed moest. 3x speentje gegeven en ze sliep tot tegen 7 uur. Zonder huilen, zodra ik haar iets hoor zoekt ze de speen, en is het gelijk goed.

11. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Heerlijk :D

12. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze baby kan tegenwoordig niet eens meer in mijn armen slapen... Dan begint ze te wurmen en te draaien en te strekken. Leg ik haar in haar bedje, draait ze zich op dr zij, zoekt dr knuffeldoekje en is meteen weg ;) Van je baby moet je het maar hebben ;)

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Herken ik van n oudste ja. Had gehoopt dat deze lekker vaak bij me zou liggen slapen. Gelukkig doet ze dat s nachts wel

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    jeetje wat fijnd at je duidelijkheid hebt!!

zo zie je maar heh, ik ken niet veel mensen die snel proberen te achterhalen wat er nou is...en die het vaak op standaard dingen gooien, zoals rrr of andere voeding of krampjes...( behalve wat ik hier op t forum lees)

echt goed dat je bent gegaan...ik had het namelijk ook gedaan. en ik vind het toch een heel verhaal wat dan de onrust veroorzaakt, dat had je ook nooit geweten dan heh...

hopelijk helpen de behandelingen en zo min mogelijk prikkels...is natuurlijk wel lastiger als je al een peutertje hebt ( althans, ik ontkom hier niet aan druk gedoe of geschreeuw, bij het naar bed brengen enz...hihi hij leert het langzaam al af dat wel)

Deel Deze Pagina