Ineens begint hij meer te huilen...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Yasmijn78, Mar 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yasmijn78

Yasmijn78 Niet meer actief

Onze kleine man is nu zes weken. Hij heeft het de eerste weken na zijn geboorte heel goed gedaan; goed eten, lekker doorslapen tussen de voedingen etc. De laatste paar dagen is hij echter heel onrustig. Hij huilt veel meer en langer. Ik merk dat hij (waarschijnlijk) last van krampjes heeft omdat hij zich overstrekt en niet stil te krijgen is (ook niet op de arm). Ik gebruik al een tijdje Infacol voor de voeding, maar dat werkt niet. Ik word er nu echt moedeloos van... Is dit normaal? Wat kan dit zijn? Is dit een periode waar hij door moet? Wat zijn jullie ervaringen? Hoe gaan jullie er mee om? Ik ben voor het eerst moeder en weet niet altijd wat ik ermee aan moet.:(

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Rond 6 weken kondigt de eerste sprong zich aan.
    Dit is echt een fase waar hij (en jij) door heen moet.
    Het zou dus heel goed kunnen zijn dat hij daar nu last van heeft, maar het kan ook heel goed zijn dat hij veel last heeft van de krampjes.
    Fietsen met de beentjes en het buikje masseren of een warm badje kunnen daar verlichting aan bieden.

Lastig he? Het is zeker in het begin nog maar gokken waar je kindje last van heeft, maar je kan dr behoorlijk onzeker van worden.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het kan een sprong zijn.
    Maar krampjes zijn vaak tussen de 6 en 8 weken op hun max.

Je kunt eens kijken of het helpt om te fietsen met zijn beentjes (ontluchten). Misschien een warme handdoek op zijn buik?
    Of een ander krampjesmiddel te proberen.

4. adi

adi Niet meer actief

Naast de eerste sprong en beginnende krampjes kunnen het ook regeldagen zijn (het is ook allemaal niet ingewikkeld hoor ;))

Wil hij vaker drinken? Als dat zo is, gewoon eraan toe geven

Voor de krampjes: zo lang mogelijk over een voeding laten doen (geef je bv of fv?), buikje masseren met babyolie, met de klok mee, op die manier ook met de beentjes fietsen.
    Als ie erg last heeft van krampjes (kronkelen en beentjes optrekken) kun je hem het beste met zijn buik over je arm leggen, met zijn hoofdje bij je elleboog, en zo met hem rondlopen.

Succes meid, je krijgt er helaas geen gebruiksaanwijzing erbij! :)

5. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

Jun 13, 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Het kan idd een sprong zijn in ze ontwikkeling..
    Mochten het krampjes zijn dan hielp het bij mijn zoontje om hem neer te leggen en ze beentjes naar ze buikje te doen en ze als het ware rond te draaien tegen ze buikje aan! Bij mason kwamen er altijd scheetjes uit en het heeft echt geholpen!

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

hihi, ik gokte bij het openen van dit topic hoe oud je kind zou zijn. ik gokte op 6 weken en dat is dus ook zo. vanaf 6 weken gaan ze vaak meer huilen omdat ze meer "op aarde" belanden en in een sprongetje terrecht komen. het is dus heel normaal.

als hij echt veel krampjes heeft kun je een lekker warm badje geven en masseren. en op de buik op je onderarm leggen en een beetje wiegen. en gewoon lekker vaak bij je nemen. hij heeft extra behoefte aan mama nu.

Share This Page