Genoeg flesvoeding? (overstap van bv naar fv)

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Rozeroos, Nov 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik ben sinds een paar dagen bezig met de overstap van borstvoeding naar flesvoeding en het verloopt niet heel erg makkelijk.
    Mijn dochtertje is nu ruim 4 weken oud en weegt ongeveer 4500gram. We zijn nu bezig met flesvoeding, maar die vind ze minder prettig als borstvoeding. Nu krijgt ze h.a. voeding van de kruidvat.
    Voorheen met bv had ze steeds krampjes en moest ze veel spugen. Ook kon ze geen moment alleen liggen. Nu na een paar flesjes kunstvoeding is ze veel minder huilerig, slaapt ze langer en heeft veel tijd tussen de voedingen. Ze spuugt nog wel erg veel.
    Gemiddeld drinkt ze nu 90cc flesvoeding per keer. Soms nog een slokje borstvoeding in flesje (20cc) erachteraan.
    Nu is ze 3 uur na de voeding nog voldaan en ze laat er rustig 5 uur tussen zitten.
    Borstvoeding is geen optie meer. Vanaf dat ik de fles geef is de borstvoeding gelijk terug gelopen en heb ik amper nog voeding

Hoeveel moet ze drinken, hoeveel per keer en om de hoeveel tijd?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Je geeft aan dat je dochtertje veel spuugt, zijn dat golven of mondjes terug? Als het golven zijn, dan is het fijn om hier iets tegen te doen. Je kunt de voeding verdikken met johannesbroodpitmeel. Dan komt deze minder makkelijk terug.

Voor haar gewicht mag ze rond de 800 ml voeding hebben. Dat zijn bijvoorbeeld 5x150/5 of 6x120/4.

Groetjes Linda

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Linda, bedankt voor je antwoord.

Het zijn behoorlijke golven dat ze terug spuugt, dus ga vanmiddag johannesbroodpitmeel halen, kijken hoe ze het dan doet.

Wat is het minimale wat ze aan voeding moet binnenkrijgen?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,
    Het zou wel fijn zijn als ze in ieder geval 700ml wel binnenkrijgt. Maar als het met het johannesbroodpitmeel niet beter wordt of er andere klachten ontstaan, zou je aan de bel moeten trekken. Wellicht een allergie en kan een kinderarts je verder helpen. Veel succes!
    groeten Femke

Share This Page