Hoi, Zoals wel meer mensen zullen herkennen zitten er na de bevalling nog wat overtollige kilo's aan. En ook mijn buik is niet meer wat hij geweest is. Dus ik ben vanaf de 8ste week van mijn dochter bezig met afvallen. Dit lukt een paar dagen en dan gaat het echt niet. Voor de zwangerschap lukte me het wel, nu lijkt het wel of mijn lichaam gewoon niet wil afvallen. Dat ze met man en macht de kilo's vas blijven houden. Ik ben nu wel al ongeveer 3 kilo kwijt, maar moet er nog 5. Wel passen al mijn broeken weer, alleen zie je mijn buik nu meer als ik zit. Als ik in de spiegel kijk met kleding aan denk ik, het valt allemaal reuze mee. Maar als ik dan op de weegschaal ga staan, denk ik o nee he! Het is ook erg ontmoedigend als het niet wil lukken. Ben net klaar met de zwangerschap, die ook niet helemaal lekker verliep en nu moet ik ook nog eens afvallen. Herkennen mensen dit? Lukt het meer mensen niet om af te vallen, ook al hou je, jezelf aan de voorgeschreven norm? gr Suzanne
Hallo, Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik eet minder drink veel water en val niet tot amper af. Ik vestig nu me hoop op dat als ik straks weer ga werken dat ik het eraf loop. Ook al doe ik netjes elke dag buikspieren trainen resultaat zie ik te weinig. Misschien heeft iemand een goeie tip wat echt werkt. P.s onze kids zijn even oud ook van 21-2?
Jullie zijn beide nog geen 3mnd geleden bevallen!!! Toverwoord is hier geduld!! Tot zeker 10mnd na de bevalling ging er nog regelmatig een kilo bij mij af zonder er moeite voor te doen. Sommige dingen hebben gewoon tijd nodig, je lichtaam is nog druk met ontzwangerne!!!
Ben het helemaal met Lexie eens. In 9 maanden groeit je buik en ook je gewicht, dan is het wel logisch dat je dat niet binnen 2 maanden na de bevalling weer kwijt bent. Volgens mij is het ook niet echt goed om heel snel te willen. Oke je hoort weleens verhalen van vrouwen die gelijk weer op hun gewicht zijn van voor de zwangerschap, dat zijn mazzelkonten denk ik. Tuurlijk baal ik ook weleens van die flubberbuik, maar als ik dan kijk naar wat er in het bedje zo heerlijk ligt te slapen, ben ik die buik en wat overgebleven kilo's zo weer vergeten en is dat het ook waard. Ik pas sinds een week weer een aantal van m'n broeken van voor de zwangerschap, nog niet eens allemaal. Maar met een gezond bewegingspatroon en een gezond eetpatroon komt het vast uiteindelijk weer goed.
Hier het zelfde probleem wat kilo's betreft. Moeten er nog 9 vanaf wil ik weer op mijn oude gewicht zijn. Maar wat lexie74 en robertsaskia zeggen geeft weer hoop
Ook ik vind dat je je lichaam de tijd moet geven om te herstellen. MAAARRRR ik ben zelf wel streng op dieet, gezond eten en veel wandelen (min. 1,5 uur per dag) en minimal 4x per week paardrijden. Ik vind die flubberbuik zo erg en ik kan nog steeds geen eigen kleding aan. Ik was ook wel 23 kg aangekomen (zijn er inmiddels 20,5 kg vanaf), maar mijn hele lichaam is veranderd. Dus ook al val ik de laatste 2,5 kg af, het wordt nooit meer zoals het is geweest. En daar baal ik toch wel van! Mijn twee schoonzussen hebben alle twee 2 kindjes en liepen na een week weer in hun maatje 36 spijkerbroek en daar ben ik dan best wel jaloers op. Maar als ik kijk wat ik er voor terug heb gekregen, ben ik toch helemaal gelukkig!
8 weken na de bevalling, pfoe dat is ook wel snel he. Maar eerlijk gezegd weet ik ook niet meer precies wanneer dat ik ben begonnen met "lijnen" zou ook best met 8 weken kunnen zijn geweest Dat veel water drinken is trouwens een fabeltje he, het is zelfs slecht om teveel water op een dag te drinken. Ik zit nu al weer een hele tijd op mijn oude gewicht, maar mijn buik blijft een beetje hangerig, wat ergens ook logisch is aangezien ik niks aan sport of buikspieroefeningen doe Ik heb er vrede mee. Maargoed, waar t op neer komt, meid, als je nog maar 5 kilo hoeft af te vallen na 8 weken ben je toch goed bezig...die 5 kilo komt vanzelf. Als je in de spiegel kijkt met kleding aan en je bent dan redelijk tevreden is dat toch veel belangrijker als wat de weegschaal zegt. Flikker die weegschaal aan de kant en ga er pas over een maand weer op staan
De weegschaal aan de kant flikkeren is wel een goed idee Maar of ik dat doe? Ben toch erg benieuwd. Het is inderdaad het belangrijkste wat ik zie in de spiegel en daar ben ik redelijk tevreden mee. Plus ik was met de zwangerschap ook 23 kilo aangekomen, daar zijn er nu nog maar 5 van over, dus eigenlijk mag ik niet klagen Maar ja, soms doe ik dat toch, vrouwen! Als ik dan naar mijn dochter kijk, weet ik dat ik ook een heel mooi wondertje op de wereld gezet heb. Mijn dochter is inderdaad ook van 21 februari.