Mijn dochter is 10 mnd. Ze kruipt, trekt zich op, haalt alles naar beneden wat ze kan vinden, en kan ook best zelf even spelen. Nu de vraag - hoe kom je de dag door? Pff wat vind ik het zwaar ineens. Eigenlijk sinds ze kruipt en overal bijkomt, en sinds ze ook minder slaapt overdag. Ik tel de minuten af totdat ik haar weer op bed kan leggen. Een keer per dag gaan we naar buiten, wandelen naar de supermarkt en weer terug (=30 minuten). Wat te doen met alle andere minuten? De was opvouwen duurt ook maar 5 minuten, en koken/eten ben ik ook altijd snel klaar (alleen). Ik vraag me dat echt een beetje af nu, want doen jullie al die tijd? Met je kind spelen? Tijdschrift lezen? Hele dag poetsen of in de weer?
Ik vind het nu ook best wel lastig. De dagen duren lang en de slaapjes worden inderdaad minder. Nu naar 2 slaapjes gegaan. Ben ook blij als ik hem even op bed kan leggen zodat ik even tijd voor mezelf heb, want ik vind het doodvermoeiend om constant op te letten Ik speel eigenlijk ook heel veel met hem samen, uitgebreid de tijd nemen voor alle hapjes, wandelen etc. Als hij lekker op zichzelf aan het spelen is probeer ik toch zoveel mogelijk mezelf even terug te trekken zeg maar. Even laptoppen, televisie aan, etc, want ik ben ontzettend gefocussed op hem. Haast dwangmatig zelfs. Heul vermoeiend!
Vaker naar buiten! Een keer 30 min lijkt me zo weinig. Naar de kinderboerderij, hertenkampje, een eind wandelen en een kleedje mee, dan lekker buiten zit met een lekker fruithapje, fietsen (?), winkelen, koffie drinken bij vriendin,zus, oma,opa. Boekje voorlezen, achterhuis kleedje in het gras, speelgoed erbij en laat ze maar gaan. Ergens een ijsje eten, en stiekem een likje geven Zoiets? Laat ze in ieder geval lekker de wereld ontdekken en vooral buiten nu het zulk prachtig weer is!
Gaan naar speeltuin: zandbak, schommel, glijbaan kan je zeker 2 uur doorbrengen Tja verder gewoon dingen doen en laat haar gewoon vrij spelen en overaal optrekken kruipen etc. Maak voor haar plankje met 5-10 boeken die ze zelf kan bladeren en mand vol met dingen die ze kan uit en in gooien. Loopwagentje is ook goede bezigheid in die tijd Leer haar van bank af te gaan, de trap op. Vormenstof is leuk ook en wat andere speelgoed die in/uit kan