Ik heb sinds 4 weken een zeurende pijn in mijn rechter lies. Echter sinds een week kan ik heel moeilijk lopen. Heb ook soms steken in mijn bil. Maar die lies is toch wel echt het meest vervelende. Waar komt dit vandaan en kan ik er iets aan doen? Word gewoon soms misselijk van de pijn.. Alvast bedankt Britt
Hoi Britt, die zeurnde pijn kan van meerdere dingen komen. Het kan zijn dat je baarmoeder meer naar de rechterkant hangt en dat er daardoor op die plek meer en langer wat vaatjes en/of zenuwen worden afgkneld. Dit kan op zich geen kwaad. Het helpt dan wel om op je linker zij te gaan liggen om de rechterkant zo wat te verlichten. Het kan ook zijn dat er al een tijdje een blaasontsteking zit te wringen. Dat kan ook van deze klachten geven. Breng je urine even langs de huisarts, daar hebben ze het zo gezien. En het kan zijn dat je al wat last hebt van je bekken. In de zwangerschap wordt het bekken weker door de hormonen en ook daardoor kunnen er eerder vaatjes of zenuwen worden afgekneld. Kun je ook niet heel veel aan doen, behalve geen ongelijkmatige bewegingen maken en luisteren naar je lichaam. Sowieso helpt tegen deze pijn wel een lekkere warme kruik tussen je benen. Groetjes Brigitte
Bedankt voor het snelle antwoord! Lastig dat er weinig aan te doen is. Gelukkig heb ik er nu pas last van. Gewoon weer wat rustiger aan doen. Blaasontsteking heb ik nog nooit gehad dus zou niet weten wat je kan voelen.. Maar leg het wel even voor aan mijn VK. Bedankt Britt
Hoi Britt, een blaasontsteking kun je in de zwangerschap sneller oplopen doordat je barriere bij je vagina veranderd. Je hoeft er geen stekende pijn bij het plassen van te hebben, maar net als wat jij vertelt bijvoorbeld; klachten in de liezen, of bijvoorbeeld harde buiken of een drukkend gevoel onder in je buik. Daarom adviseren wij iedereen met klachten die daarop lijken even de urine na te laten kijken. Is zo gepiept en wie weet ben je dan zo van je klachten af als het stiekem inderdaad een blaasontsteking blijkt te zijn. Groetjes Brigitte