Dit is weer 1 van de vele fases natuurlijk maar mijn meisje heeft dus nu het omrollen naar haar buik in bed ontdekt maar begint dan keihard te brullen in plaats van dat ze haar hoofd neerlegt en gaat slapen. Dit is echt behoorlijk frustrerend voor haar want ze blijft zo liggen en raakt erg overstuur en ze rolt niet terug naar haar rug. Ze kan al een tijdje rollen van buik naar rug en van rug naar buik. In bed deed ze dit echter nog niet en bleef gewoon altijd op haar rug liggen. Weet iemand hoe lang deze fase meestal duurt? Of heeft iemand misschien een tip?
Mijn jongens sliepen juist graag op de buik, maar misschien dat je kunt oefen om terug te rollen met slaapzak?
Was hier ook. Steeds op de rug terug gedraaid. Ineens vond ik hem slapend op zijn buik en dat doet hij nu nog het liefst. Die fase heeft echt niet lang geduurd, misschien 1,5 week ofzo. Daarna kwam de fase van staan in bed
Oh ze kan al terug rollen hoor, ook met slaapzak aan maar rolt meteen weer naar de buik. Snap er niks van. Ze wordt er onrustig van dat ze kan draaien in bed ineens lijkt het wel.
Hoop dat ze snel op haar buik in slaap kan vallen, lijkt me zo heerlijk voor haar. Dan weer door naar de volgende fase van staan in bed
Dan is het gewoon een fase, waarschijnlijk. Tot de 'lol' ervan af is. En hoelang? Tja.. Per kind waarschijnlijk verschillend
'S nachts slaapt ze nog in de wieg. Daarin kan ze weinig kanten meer op dus dan slaapt ze wel. In haar ledikantje is het iedere keer "feest". Ze kan zich ook prima terugrollen maar niet in haar ledikantje. Ze raakt inderdaad ook erg overstuur. Als ze heel moe is valt ze soms wel in slaap op haar rug. Heb al gedacht om haar overdag ook in haar wieg te leggen maar ik ben bang dat ze dan toch weer gaat draaien als ze weer in dr ledikantje gaat liggen. Ben wel "blij" dat ik niet de enige ben Slaapt jouw meisje nog wel een beetje? Hopelijk is de lol er voor onze meisjes snel vanaf
Fase. Hier nog steeds wel af en toe maar gaat nu spelen. En dan uiteindelijk huilen. Kan gewoon prima terug draaien, maar niet in bed. Gelukkig leggen we hem terug en valt hij dan gelijk in slaap!
Ik heb over precies hetzelfde een paar dagen geleden een topic geopend (zie: sinds omrollen zijn nachten een drama...). Mijn dochtertje doet het dus ook... En daardoor heb ik de afgelopen week hooguit vier uur slaap gemiddeld per nacht gehad. Het cb zei dat ik strak een lakentje om haar heen moest spannen en haar op de rug moest leggen. Maar ze slaapt niet meer op de rug en dat lakentje duwt ze weg, hoe strak ik het ook instop. Ze begrijpt maar niet dat ze haar hoofd moet neerleggen (opzij, zodat ze ook nog goed kan ademen haha). Ik hoop zo dat ze binnenkort zelf weer terug kan rollen, of haar hoofd zo neerlegt dat ze verder kan slapen. Tot die tijd loop ik chagrijnig en met wallen rond
Een lakentje strak instoppen heb ik ook geprobeerd. Maar hoe strak ook, ze komt er weer uit.. hopelijk gaat deze fase gauw voorbij. Ook voor jou lichtroze.. en probeer overdag wat bij te slapen als dat kan.
hier een weekje of 2 a 3 gehad, enorm irritant, voor haar maar ook voor mezelf toen. later hetzelfde liedje met staan en niet weten hoe ze weer moet liggen... probeer idd zoveel mogelijk rust te pakken als de kleine wél slaapt en vergeet niet, dit gaat ook weer over
Hier hielp strak instoppen. Wij hebben een lange slaapzak die wij dan ook strak onder het matrasje leggen. Tegenwoordig slaapt ze zonder slaapzak. Omdat ze nu ook op dr buikje gewoon slaapt.
Vannacht ging het hier iets beter. Ik heb haar na de laatste voeding op naar rug kunnen leggen, omdat ze gelukkig al in slaap was gevallen. Daardoor heeft ze wat langer geslapen dan de nachten ervoor gelukkig. Wat een uurtje extra slaap al niet met je doet . Net heb ik haar wel weer moeten 'redden' van haar buikligging. Pff hopelijk gaat dit snel over! Zou fijn zijn voor ons
Hier duurt de fase helaas al 5-6 weken... en we zijn echt doodop... Ze heeft wel enkele dagen in het buitenland in een reisbedje geslapen op een heel zacht matrasje en daarop draaide ze niet automatisch door, maar thuis dus wel. We weten niet meer wat gedaan. Haar vastleggen doe ik liever niet, omdat ik denk dat dit niet veilig is.
Oh wat erg zeg dat t al zo lang duurt bij jullie! Slaapt ze wel in of ook dat niet? Hoop echt dat t snel voorbij is voor jullie zeg!
Ik zag je topic voorbij komen, gelukkig hebben jullie iets beter geslapen vannacht. Hoop ook voor jullie dat dit snel voorbij gaat. Je zit (vooral in de nacht) echt niet te wachten op deze onrustige dingen.