Hi meiden, Even een snelle vraag: mag je gerookte makreel maaltijdsalade v/d AH eten tijdens de zwangerschap? Mijn collega's hebben het net voor me meegenomen, maar weten nog niet dat ik zwanger ben...
Nee? Is toch gerookt? Of puur omdat het voorverpakt is? Dus gewoon gerookte makreel mag wel van de visboer...dan moet je de salade er apart bij doen...
Het is puur omdat het voorverpakt is. Gerookte zalm mag ook niet (voorverpakt) Van visboer is geen probleem indien vers
Moet wel zeggen dat ik het zelf twijfelgevalletje vind. De vis wordt vers in de salade gestopt en die ligt hooguit een paar dagen in de winkel. Dat is toch anders dan bij gerookte zalm of hele gerookte makreel, die verpakt meer dan een maand kan liggen...
Ik zou het wel eten, zou er niet eens bij nadenken. Het is niet vacuum, vers er in gestopt. Lekker van genieten.
O nou ik heb van de week een heel bakje weg zitten eten smaak te heerlijk.. Twee weken er voor de nieuwe haring 2 stuks heb niet anders gegeten bij mijn jongste.kom ik bij de gyn Erasmus mc hoor ik dat het niet mag omdat het rauw is. Ik word gek van die tegenstrijdigheden ik dacht dat het gewoon mocht is volgens mij toen van mijn jongste door de gyn bevestigd ..heb ook veel suchi gegeten wel vers ..maar dat mocht ook helemaal niet hoorde ik nu weer van deze gyn.iemand die het weet?.
Dit kan je zeker eten! Het is geen vacuum verpakte gerookte makreel maar door de salade zit wat gerookte makreel verwerkt. Hetzelfde dus als een tonijnsalade of zalm salade op brood. Eet smakelijk!
Haring mag je gewoon eten! Die is namelijk niet meer rauw en zit gepekeld in een vat. Het wordt door mijn vk zelfs aangeraden om zo aan de juiste hoeveelheid omega 3 te komen. Sushi mag trouwens ook, mits het echt vers is. Ik eet het niet meer omdat ik niet 100% zeker ben dat de vis vers is. Neem geen risico en wacht totdat ik bevallen ben. Roofvissen zoals tonijn mag je niet! Daar zit teveel kwik in en dit moet je dus in het sushi restaurant laten staan
Ik wou al zeggen: geen haring??? Heerlijk vind ik het! Eet het nu ook geregeld. Tonijnsalade mag dan weer wel. Is meestal gekweekt en niet wild gevangen, dus minder kwik... (En bestaat meestal uit driekwart mayonaise, dus wat je binnenkrijgt is niet zo veel, haha)
Hi meiden, Thanks voor jullie adviezen! Heb een paar hapjes makreel gehad, ondanks dat het het heerlijk was voelde het twijfelachtig.
Ja serieus ik heb er bij mijn jongste wel 30 op, en nu was het uit de boze ik snapte er helemaal niets van toen ik het vroeg Kwam er een andere gyn binnen en die zei het zelfde dat het echt niet mocht ook zalm van de visboer niet nou mijn broek zakte er echt van af.. En is toch een goed gespecialiceerd afdeling daar. En ik ben gek op haring en bij de vorige is het ook goed gegaan dus denk dat ik ze toch maar ga eten .