Hallo, Ik ben vandaag 36 weken zwanger van ond eerste kindje. Ik heb regelmatig last van voorweeen, ze houden een tijdje aan en zakken af en zeuren beetje door. Vandaag ook smiddags last van voorweeen, zegt dit iets over de aankomende bevalling, komt ze misschien al snel? IK durf het huis niet meer uit omdat ik bang ben dat het begint. Ik ben de slijmprop ook al zga kwijt.
Hoi farouche, het zegt op zich niets over of de bevalling zich snel zal aandienen of niet. Ook het verlies van de slijmprop zegt niets. Het kan natuurlijk wel een voorteken zijn, maar er zijn ook genoeg vrouwen die met voorweeën en slijmverlies over tijd lopen. Ik zou het zonde vinden als je nu nergens meer heen durft te gaan, want het kan echt nog een tijdje duren. En een (eerste) bevalling begint over het algemeen niet meteen met heftige weeën. Vaak merk je wel wanneer het menens wordt en dan heb je vaak nog tijd om naar huis te gaan. En je kunt je urine ook altijd even laten checken op een infectie. Dat kan ook deze klachten geven. Groetjes Brigitte