ik heb ontiegelijke last van aambeien, heb ik eerder nooit gehad. Moet volgende week woensdag naar de gyn, ga meteen vragen of er wat aan gedaan kan worden. Het doet namelijk erg veel pijn, ik huil zelfs van de pijn. Hoop dat het snel over is. Zijn aambeien normaal bij zwangere vrouwen, ben nu 13 weken zwanger. Groetjes, krokus
Zelf heb ik er gelukkig geen last van, maar je hoort het inderdaad heel veel. Tips: probeer je ontlasting zo dun mogelijk te houden, dus veel fruit, pruimen, vers of gedroogd maakt niet uit, sinaasappelsap met vruchtvlees, ontbijtkoek, veel water drinken. Een glas lauw water op de nuchtere maag drinken... Geen chocola, bananen, want dat stopt ontzettend en daardoor krijg je vaak problemen met ontlasting en daardoor ontstaan vaak aambeien. M'n moeder heeft ze ook wel es gehad, en die zei dat ze minder worden als je ze na ontlasting, voorzichtig dept of spoelt met koud water. Dan schijnen ze kleiner te worden.
ik had gisteren erge diaree, heel veel krampen, daardoor ging ik veel druk zetten op je weet wel, waardoor ik nu echt een aambei heb. Ik schaam me er echt voor. maar het komt dus niet omdat ik harde ontlasting heb. wat een vies onderwerp eigenlijk.
Ow, dus je kan het ook krijgen door diarree? Dat wist ik nou weer niet. Nou, vies onderwerp, maakt toch niks uit. Vind het juist goed dat je het te berde brengt! We zijn hier als zwangeren onder elkaar en je probeert elkaar toch te helpen, als dat kan? Tenslotte moeten we allemaal plassen en poepen hoor, alleen heb jij dan de pech (en velen met jou) dat ze daar soms aambeien bij krijgen. Veel succes ermee hoor.
Ik heb het ook gehad, en na de bevalling waren ze 10 keer zo groot. Ik had toen pillen en zalf gekregen, maar dat hielp niks. Uiteindelijk kreeg ik het advies om neusspray van otrivin erop te spuiten en dat hielp wel
Ik heb net op gelezen inderdaad over die neusspray, heb ik nog, ga het meteen proberen maar ik ga nu eerst heel heet in bad, dat stond er ook, bedankt in ieder geval voor de reacties
Ik ken het gevoel. Ik zou nu bijna 17 weken zijn, en ik krijg telkens het gevoel dat ik ga openscheuren op het toilet. Ontlasting is echt superhard en doet pijn... Ik probeer wel genoeg yoghurt, sinaasappelsap en bruin brood te eten, maar ik blijf er toch nog last van hebben...
ik heb dan geen last van aambeien maar wel verstoppingen en bij mij werkt cruslie heel goed sóchtend als ontbijt met melk en ik drink dan van die wake up dingen het zelfde als die pap maar deze moet je koud opdrinken weet zo gauw ff de naam niet ik hoop dat het bij jullie ook helpt want het is knap vervelend idd. liefs diane
Zo hier ook vette aambeien.. Ik had ze na mijn eerste bevalling en na mijn tweede en helaas is dat gebleven, dus heb ze nu nog steeds, heel pijnlijk... gebruik al jaren een zalfje van de ha en de laatste tijd werkt het niet echt meer.. Dus als die neusspray helpt hoor ik het graag!
Bij het vele vezels eten ook absoluut veel drinken hoor, anders werkt het averechts! Veel sterkte met die nare aardbeien!
Aambeien zijn volgens mij normaal bij een zwangere vrouw. Ik heb er tot nu toe 1tje gehad. En oh mijn god die deed pijn. :O Ik schrok er ook van toen ik opeens een bult had. Ik raakte helemaal in paniek. Me vriend wouw de dokter al bellen. Maar het schoot ons opeens te binnen dat het een aambei was..
ik heb ze tijdens mijn bevalling gekregen (iets te hard geperst had mijn mannetje er ook in 20 min uit hihi) maar bij mij zijn ze inwendig.... kan ik dan ook die neusspray proberen? lijkt me zo raar, maar ik wil er ZO graag vanaf!
Veel fruit eten eneens een lekker warm badje nemen Ik heb er ook erge last van maar nu is het aan het verbeteren... Xx.
Ik heb zelf een zalf gekregen en die werkt egt hendig goed...Gaat het redelijk vlug mee weg..Alleen blijven ze terugkomen de hele zwangerschap jammer genoeg. Marja dat hoort ook bij zwanger zijn..
ik heb er ook last van sinds 3 dagen. Toevallig heeft mijn vriend er ook tijd last van en zijn zalf gebruik ik nu ook maar werkt wel fijn verzacht de pijn toch wat Enige tip die ik weet is veel vezels en fruit eten en veel drinken verder niets aan te doen
Vraag anders je vk om curanol. Dit kost 15 euro. Is een zalfje en pilletjes. Werken als een tierelier!
Elke dag een glas roosvicee laxo op de nuchtere maag en daarna gaan eten! Het is een natuurlijk middel, helpt de darmwerking en houdt je ontlasting soepel! succes!