Normaalwaarden progesteron?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rinnie, 2 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    2 weken geleden heb ik bloed laten prikken na mijn eerste eisprong met Clomid 100mg (op dag 26). Mijn progesteron bleek 10 te zijn, veel te laag. Maar nu vraag ik me eigenlijk af wat ongeveer de normaalwaarde voor progesteron na de eisprong zou moeten zijn?
    De gyn belt me morgenmiddag terug voor een aangepast behandelplan, maar misschien weet hier iemand al het antwoord?

Ik hoop iig dat er iets aan gedaan kan worden en dat deze cyclus mijn progesteron omhoog gebracht kan worden. Hoe wordt dat gedaan?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je progesteron moet minimaal 30 zijn als je een goede eisprong hebt gehad. Tien is dus inderdaad te laag.

Het progesteron kan op verschillende manieren omhoog gebracht worden. Als je niet uit jezelf een eisprong hebt, dan kun je een Pregnyl-injectie krijgen om de eisprong op te wekken. Deze wordt gegeven als je follikel minimaal 18 mm is. Als er dan alsnog aanvullend progesteron na je eisprong nodig is, dan kun je Progestan/Utrogestan gaan gebruiken. Dit zijn vaginale bolletjes progesteron, die je meerdere malen daags moet inbrengen gedurende de wachtweken. Een tekort aan progesteron is dus vrij "simpel" op te lossen.

Succes, ik hoop dat je de volgende keer wel een eisprong hebt!

3. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Een lijstje met normaalwaarden is te vinden op de website van Freya.

www.freya.nl
    en dan onder informatie/medisch/laboratorium/normaalwaarden

Succes!

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    HOi Rinnie,
    Ik heb PCO en mijn progestoron waarde is ook steeds te laag. met als gevolg dat ik steeds te vroeg ongesteld wordt. Ik slik clomid voor het laat groeien van de eitjes en spuit pregnyl voor de progestoron. Vorige cyclus was de progestoron waarde wel goed, maar toch te vroeg ongetseld. Dus nu moet ik 2x spuiten. 1e keer voor eisprong en dan een week later weer voor ondersteuning.

Deel Deze Pagina