nou de kop zegt het al.. wanneer en vooral waar braken jullie vliezen. ik moet nu nog 3 weken tot de uitgerekende datum en ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. heb mijn matras ingepakt met een waterdichte molton, wat zou ik nog meer voor voorzorgsmaatregelen kunnen of moeten treffen... Ik heb geen idee wat me te wachten staat haha... even een onzeker momentje!
Mijn vliezen werden in het ziekenhuis door de vk gebroken.... En dat was maar goed ook want ik bleek wel erg veel vruchtwater te hebben. Dat had ik niet in de supermarkt mee willen maken!
Spannend hé!! Toen we van de verloskundige af kwamen, gingen we nog even snel boodschappen doen zodat manlief dat niet meer hoefde als het zover was. Net voordat we de winkel binnen gingen voelde ik iets.. Maar het was niet veel en het stopte.. Toch nog even snel boodschappen gedaan en daarna de verloskundige gebeld. We mochten terug komen en het bleek een deel van de slijmprop te zijn. Die dag was ik precies 39 weken zwanger. Vals alarm dacht ik! Diezelfde middag kreeg ik krampen. Rond 17:30 kwamen ze om de anderhalve minuut, 2 minuten toen maar de verloskundige gebeld. Helaas konden we die pas om 19:00 uur bereiken. Terwijl manlief belde braken mijn vliezen thuis. Het viel mee met wat er kwam, haha.. Toen de verloskundige er was in ik in bed lag voelde ik nog een keer van alles stromen. In mijn ogen voelde het ''veel'' aan, maar ikzelf heb het niet opgedaan. Bij iedereen is het weer anders en het blijft spannend! Succes met de laatste loodjes!
Eerste keer onder aan de trap toen ik naar het toilet wilde gaan... Tweede keer in het zk net voordat ze de vliezen wilden doorprikken.. Derde keer thuis op de bank na een harde trap van meneer in de buik
Zittend op bed achter mijn laptop terwijl ik aan het ZP-en was.. Wist niet hoe snel ik van mijn bed moest springen! Dit was rond half 11 's ochtends met 39+6 weken. Beroerde met die vliezen is dat ze altijd en overal kunnen breken
1e snachts rond 3 uur, moest naar toilet, maar kon toilet niet halen 2e Snachts rond 12 uur, moest naar toilet, ging daarna liggen, maar leek net of ik wat voelde lopen, er weer uit.......en ook vruchtwater.
Tijdens het verschonen van het bed. Ik was 36,2 en ik heb heb mezelf een half uur lang voorgehouden dat mijn blaas lek was. Een halve dag later was onze kleine er.
Met 36,6 weken in de ochtend (6.50) net nadat ik was opgestaan. Had brood uit de vriezer gehaald en ging daarna mijn neus snuiten. Precies tijdens het snuiten voelde ik wat langs mijn benen lopen. Ben blij dat ik thuis was, want er was geen houden meer aan daarna. Alles kletsnat
Bij de eerste toen ik 's nachts uit bed stapte om naar het toilet te gaan. Nu is het wachten op de tweede keer.
1ste in het ziekenhuis doorgeprikt. 2de in het ziekenhuis doorgeprikt. 3de in het ziekenhuis doorgeprikt
Eerste keer om 1 uur 's nachts op het toilet met 36+6. Daarna mijn bed weer in gegaan omdat ik dacht dat t nog niet kon (zeiltje lag ook nog keurig naast m'n bed). Daarna er toch maar uit en naast het bed braken ze helemaal. Was ook blij dat k thuis was, want het was veel!! Tweede keer ook om 1 uur 's nachts. Nu in bed (met zeiltje ) met 37+5
Ze hebben mn vliezen gebroken bij 5 cm ontsluiting, gewoon thuis daarna moesten we nog naar het ziekenhuis, er kwam nog niet zoveel uit hihi