de 1e pil van week 1 na stopweek vergeten

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door onzekere ikke, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzekere ikke

onzekere ikke Nieuw lid

4 mei 2008
    1
    0
    0
    ik ben de 1e pil vegeten van de 1e week na een stopweek.
    in de dagen eromheen heb ik regelmatig onbescherme sex gehad.
    op de dag dat ik de 2e pil in had moeten nemen, het was toen pas rond middennacht, heb ik ze allebei ingenomen.
    Ik was toen op vakantie en nu we weer thuis zijn, begin ik toch een beetje onzeker te worden. ik had vorige week vrijdag moeten beginnen met de pil. Ik slik stediril 30. zou er een kans kunnen zijn dat ik nu zwanger ben?

2. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Bij mijn weten staat in de bijsluiter van Stediril 30 per week of je wel of niet een kans hebt om zwanger te worden als je de pil in die week vergeet.
    Ik zou dus even goed de bijsluiter gaan lezen en anders contact opnemen met je apotheek.

Succes

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    het lijkt me stug dat je zwanger bent dan, als je de 1ste pil van de nieuwe strip vergeet.
    en 2 pillen tegelijk slikken heeft ook geen zin.

4. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Is het niet zo dat je de meeste risico hebt als je de eerste pil van de strip na de stopweek vergeet? Er mag, naar mijn weten maximaal 7 dagen zitten tussen de laatste pil en de eerste pil na de stopweek.
    Correct me if I'm wrong.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

eerste week is inderdaad het meeste risico, als je op tijd bent begonnen met een nieuwe strip en 7 pillen op tijd achter elkaar hebt geslikt en dan een pas een pil vergeet is er niet zoveel aan de hand.

je kunt zeker zwanger zijn, ik zou even testen!

6. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Daarom had ik altijd de prikpil, die kan je bijna niet vergeten :p

Maar zou voor de ckerheid ook even een testje doen.

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik ben ook heel slordig met de pil maargoed eigelijk gaat het al jaren goed.
    ik ben nu zes jaar met mn vriend dus het zou geen ramp wezen, ben wel vaker de pil vergeten, deze maand nog 2 keer in 1e week, dan denk ik wel van stom van me maar eigelijk gaat het nooit fout.
    kans is volgens mij ook klein.. maar dan nog stom van me om daar zo vergeetachtig mee te zijn i know.
    ik denk dat mensen te snel "in pAniek" zijn, want door stress kan je menstruatie ook uit blijven.

Nou dames, trusten ;)

8. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Dat is waar ;)

9. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Hier gaat mijn vraag ook een beetje over.

Ik heb dus 7 juni mijn stopweek gehad en netjes ongesteld geworden.
    ik heb 1 pil geslikt en daarna onveilig gevreeƩn,nu had ik de 3e dag misselijkheid en krampen in mijn buik onderin minn lies soms kleine steekjes.De test gedaan meteen de volgende dag na t vrijen,wees negatief .(logisch misschien)
    maar al die symptomen hoeven niks te zeggen. nu vandaag een beetje donkere afscheiding gehad.

De huisarts zei dat het dan nog niet te zien is pas na 3wk maar moet ik echt zolang wachten.
    ik heb wat krampen in mijn buik opstipatie,zou mijn lichaam niet gewoon in de war zijn.

ik voel me wel net als toen bij mijn 1e zwangerschap. Ik ben van plan om zondag weer een test te doen.

Ik moest bij mijn eerst volgende volledige mestruatie als ik het wordt na die 3 wk meteen een nieuwe pil nemen.(mits de test positief is)Maar dat denk ik zelf niet.
    dus dat gaan we maar doen!haha!

10. leen1982

leen1982 Bekend lid

8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Mijn eerste zoontje is er zo gekomen!
    Door de eerste dag na mijn stopweek mijn pil te vergeten, dacht toen, och kan geen kwaad. Begin dan een dagje later!
    Maar 3 weken daarna ontdekte ik dus dat ik zwanger was en heb men strip ook dan nog volledig uitgenomen. Mijn dokter wist me toen te vertellen dat de eerste week wel degelijk het gevaarlijkst is!

Deel Deze Pagina