hoi! ik heb een vraag over de lengte van mijn cyclussen : de eerste maand 40 dagen de tweede maand 32 dagen de derde maand 32 dagen de vierde maand 40 dagen de vijfde maand 45 dagen de zesde maand 38 dagen (deze maand ook voor het eerst getemt en ik denk een eisprong gehad te hebben) Voor het nemen van de pil had ik steeds een cyclus van ongeveer 30 dagen. Ik nam wel al 9 jaar de pil. Ik ben 26 jaar, geen overgewicht, rook en drink niet en ben aan het proberen voor een eerste kindje. Mijn vraag is dus : - Zijn de cycluslengtes nog binnen de 'normale' waarden? - Zijn deze cyclussen te lang om een goede kans op een zwangerschap te hebben? - Of zou ik best naar de gynaecoloog gaan met deze lange cyclussen? groetjes!
hoi, lees eens het artikel dat ik heb geschreven over stoppen met de pil, bovenaan deze pagina. Het is normaal dat ontpillen 6mnd tot ene jaar duurt. De lengte van je cyclus is iets aan d elange kant, maar zeker niet te lang. Je zult vanzelf weer een eisprong in je cyclus gaan krijgen, zoals je de laatste keer al hebt gemerkt. Heb geduld, je kunt nu al zwanger raken, maar houdt er rekening mee dta het ook nog even kan duren zonder dat er dus iets aan de hand is! Prima overigens dat je niet rookt en drinkt, als je zwanger wilt worden mag je ook al starten met foliumzuur. Mirjam