Frannie hier zaten ze alle drie in maatje 68-74 op hun eerste verjaardag! Ik zou me niet heel druk maken, het is nog te vroeg om te voorspellen hoe ze zal gaan groeien. Het kan alle kanten op gaan nog.
Luc woog met zijn verjaardag 9005 gram. Dat is volgens de normale curve net onder de -1 curve. Lengte zit hij daar iets boven. Maar met de geboorte was hij ook al 2500 gram. Een maand was hij slecht gegroeid (maar 100 gram), maar voor de rest volgt hij netjes zijn lijntje. Hij is gewoon een fijn mannetje, maar ik heb dat liever dan dat hij te zwaar is Adi, wat grappig dat je dochter nu zo groot is! Dat had je vast niet verwacht toen ze er zo bij lag in het ziekenhuis
Luna groeit ook maar 100 gram daarom gaat het niet erg snel maar 100-150 gram is de bedoeling dus dan doet ze het goed.
Zelf was ik 1001 gr bij mijn geboorte en ik ben 168 cm en mijn tweelingzus is 170 cm. Mijn ouders zijn niet heel groot dus ondanks dat we klein waren hebben we dat weer helemaal ingehaald! Pas in de pubertijd dat we opeens een groeispurt maakten
Mijn dochter zit rond de middelste lijn kwa lengte maar haar gewicht zit net onder de onderste lijn. Ze is nu 83 cm en nog net geen 10 kilo.