Pffff wat een nacht...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanJurre, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Gisteravond mijn zoontje naar bed gedaan om 19.00 uur. Ging prima, hij was ontzettend moe en sliep binnen 5 minuten al. Om 23.00 uur gingen wij naar bed, nog even om het hoekje gekeken en meneer sliep nog prinsheerlijk... Tot 5 minuten later :(

Helemaal overstuur, hartstikke verkouden ineens en koorts, 38.5. Zo zieilig! Na tig keer naar zijn kamer te zijn gelopen om hem proberen weer in slaap te krijgen, uiteindelijk meegenomen naar onze slaapkamer. Ligt meneer tussen ons in, begint hij te keten ;) Schoot ook niet op dus weer terug naar zijn eigen kamer. Gelijk weer huilen, hoesten etc. Weer tig keer op en neer gelopen (het was inmiddels al 3 uur) ben ik even met hem naar beneden gegaan, in de hoop dat mijn man nog een paar uurtjes slaap kon pakken. Beneden heeft hij een kwartiertje vrolijk gespeeld, toen was het weer huilen. Ik had het idee dat hij honger had dus maar een flesje gemaakt, die ging compleet op (terwijl hij overdag met grote moeite de flesjes voor de helft leegmaakt). Daarna, hup weer naar boven en naar bed. Heeft hij een half uurtje geslapen, weer huilend wakker. Weer tig keer op en neer gelopen maar het ging van kwaad tot erger. Uiteindenlijk om 5.00 uur weer bij ons in bed gelegd en meneer sliep binnen 2 minuten!! Om vervolgens 1,5 uur later weer huilend wakker te worden.

Zucht, wat een drama nacht was het zeg! Kan wel merken dat ik dat niet gewend ben, Jurre sliep al vanaf dat hij 5 dagen oud was door en de nachten dat hij sinds die tijd wakker was, zijn op 2 handen te tellen. En zo huilend wakker is hij nog nooit geweest.

Nu is hij vrolijk :)?) door de huiskamer aan het kruipen. Heeft nog wel een beetje verhoging en is wat huileriger, maar heeft net wel goed gegeten.

Ik hou mijn hart vast voor het slapen vandaag en vannacht...

Nog meer mensen een brakke nacht gehad??

2. adi

adi Niet meer actief

Zat er iets in de lucht of zo? :)

Hier was het ook feest. Mijn zoontje slaapt over het algemeen best goed, maar vannacht werd die om 01.00uur wakker en was niet te troosten. ook bij ons genomen, hij kon zijn draai maar niet vinden. Ik had echt het gevoel dat ie buikpijn had.
    Uiteindelijk om 02.00 een paracetamol en een fles gegeven en is ie weer in slaap gevallen.

Vanochtend zaten zijn wangen en de het buikje onder de exceemplekken. Dus is het waarschijnlijk een reactie op iets wat die gegeten heeft, Nu nog uitzoeken wat.

Hopelijk gaat het vandaag beter met je zoontje! Zo'n nacht is echt slopend!

3. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hier ook erg onrustig vanacht. Misschien inderdaad toch iets in de lucht ofzo? Maar ze heeft nu nergens last van dus het was geen voorbode ergens van alhoewel ik al een paar dagen denk dat de boventanden eraan komen.

4. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou welkom to the club.. dit hebben wij dus regelmatig he.. maar dan zonder de koorts ..soms wel met verkoudheid..
    dan gaat het weer een paar weekjes goed en dan weer bingo..

ik hoop dat beide kids vannacht zich beter gedragen ;)

5. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Ik hoop dat ik de club snel weer mag verlaten :D

Hij ligt nu weer in bed, was doodmoe (is ook niet gek, normaal slaapt hij zo'n 12-13 uur op een nacht en nu maar een uurtje of 5,5 in totaal). Was een minuutje of 10 stil dus ik had de stille hoop dat hij in slaap zou vallen, maar ligt nu alweer te mopperen.

En dan te bedenken dat ik gister bij de huisarts een doorverwijzing voor het ziekenhuis heb gevraagd om weer de mmm in te mogen voor een 2e kindje ;) Vannacht zei ik tegen mijn man dat ik die afspraak wel zou cancelen ;)

Ik hoop dat het met jullie kindjes vandaag (en vooral aankomende nacht) beter gaat! Vandaag ben ik lekker vrij dus dat scheelt, maar morgen en vrijdag moet ik weer werken... Voorlopig hou ik mijn hart vast :)

6. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    valt me wel op dat hij ook 10+ is ..dat is mijne gecorrigeerd ook dus zou het een sprong kunnen zijn natuurlijk..
    volgens mij is meneer er weer uit hij slaapt de laatste dagen redelijk goed.

gister is hij DE HELE DAG wakker gebleven.. wat mijn vriend ook deed slapen wilde hij niet en vrolijk dat hij was... deed dingen die hij nog niet kon..
    dus ik zag de bui ook al hangen maar het was 2x vannacht (vroeg in de ochtend) om de speen dus kon hij hem weer eens niet vinden..zo raar overdag in bed vind hij hem wel??

maar nu was hij al 15min ah jammeren op het kdv...:(

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het lijkt net of ik mijn eigen verhaal zit te lezen. Hier ook n super slaper maar wat die afgelopen nacht had weet niemand!!!
    Ligt nu ook in de box de spijlen uit zijn voegen te buigen dus ben benieuwd hoe de aankomende 24 uur gaan!! Hier is het volgens mij tanden probleem ... we zullen zien.

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Nou, hier ook een rotnacht hoor!!

Wat sliep die arme jongen toch onrustig.. Eerste paar uur wel goed geslapen. Om 3 uur begon hij te huilen. Eerst maar de speen erin gedaan. Uurtje later begon hij weer, ik was kapot dus heb hem maar bij ons genomen. Toen heb ik nog elk uur van de nacht gezien. Verschrikkelijk!

Om 6 uur begon mijn dochter te huilen, naar gedroomd denk ik. Toen ik naar haar toe wou, was ze alweer stil :(
    Nou goed. Nu ligt mijn zoontje op mijn schoot te slapen (zonder inbakerdoek, jeeej! ) en mijn dochter ligt nog steeds te slapen :p
    (tjah Ramadan he, ze heeft een compleet ander ritme nu)

9. Miss J

Miss J Lid

18 feb 2010
    79
    0
    0
    Hier vannacht ook, terwijl ze altijd doorslaapt.. om 24 uur huiland wakker geworden en niet meer te troosten..

10. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Hier ook een mama die een vreselijke avond/nacht heeft gehad. en dit was niet de eerste keer...
    Jasmine gisteren zoals gewoonlijk om 19.00 naar bed gebracht. Sliep direct..tot ca. 20.00 en toen werd ze wakker. Huilen, huilen en nog eens huilen en met geen mogelijkheid te troosten. Steeds opnieuw geprobeerd haar in bed te leggen echter zonder succes. op gegeven moment(22.00) maar samen met haar naar bed gegaan, maar toen had ze zin om te spelen.
    Uiteindelijk is ze na veel moeite en een flesje water om ca. 00.30 uur in slaap gevallen. Pfff...

het valt me op dat Jasmine dit de laatste tijd wel vaker heeft. Soms een paar dagen niet, maar dan ineens is het er weer en heeft ze moeite met doorslapen. Hoop dat het een fase is die weer voorbij gaat, want het slaapgebrek van sommige nachten begint me soms wel op te breken

11. Meara

Meara Niet meer actief

Nog een mama met zo een nacht, de tweede al helaas. Ineens verkouden Paracetamol werkt niet. Camping bedje bij ons op de kamer zodat we niet steeds naar der kamertje moesten. Huilen voor 5 tot 15 sec en dan weer slapen om na een minuut of 20 weer hetzelfde te doen en waarom ik heb echt geen idee

Hangt in de lucht

12. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Jouw verhaal is precies het verhaal dat ik had kunnen neerschrijven. Alleen had mijn mannetje geen koorts. Verder de nacht van zondag op maandag echt identiek aan jouw nacht, inclusief de tijdstippen! :$

Gelukkig heeft ie dit maar een eens in de zoveel tijd en slaapt ie verder probleemloos, want ik ben nu nog brak ;).

Tja...kinderen...

13. Misswoody

Misswoody Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier hebben we er momenteel ook last van, helaas ... :(

Ik ben al een tijdje aan het nadenken over een cryo terugplaatsing (moet nog wel mijn man zien te overtuigen ;)) maar na dit soort nachten durf ik er niet eens over te beginnen ....

Gelukkig is ons zoontje verder een goede slaper en komen dit soort nachten bij ons zelden voor.

14. MiSe

MiSe Niet meer actief

Hier ook helemaal brak van de nacht(en) Sinds 4 weken slaapt mijn dochter niet meer door, ze wordt wel 5/6 keer per nacht wakker. En ik kan niet bedenken waardoor het zou kunnen komen, tja een fase waarschijnlijk, hopelijk.. ;) Als ik nou zou weten wat de reden is, dan zou ik haar kunnen helpen. Nooit gedacht dat ik tegen zo weinig slaap kon :D

15. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    haha dit is bijna eng maar hier ook zo'n nacht...niet ziek maar gewoon WAKKERRRRRRR...uiteindelijk is mijn meisje om half 5 gaan slapen pffffff

16. jettepet

jettepet Niet meer actief

Haha hier niet vannacht maar de nacht ervoor.
    Alleen...mijn dochter werd vrolijk wakker haha. Begon te roepen op haar manier en zat rechtop in bed toen ik bij haar kwam...klaarwakker! Ze heeft even lekker met de knuffels gespeeld en is toen na een uur weer lekker gaan slapen, al hoorde ik haar wel weer kreunen in haar slaap.
    Ik wijt het aan de de drukke kinderverjaardag van die middag...er waren geloof ik wel 15 kinders op die verjaardag...
    Pff zelfs ik was kapot na die middag..

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik heb juist nu heel lang een slecht slapende baby, als ik jullie hoor dat de baby normaalgesproken goed doorslaapt en weleens niet kan doorslapen, vind ik het wel te doen voor een 2de baby. het is inderdaad heel vervelend wanneer je een slecht slapende baby hebt maar zelfs dat went. je accepteert dat heel snel en als hij weleens goed doorslaapt lig je zelf wel wakker op de momenten waarop hij normaal gesproken wakker wordt.als je als werk geen zwaar geestelijk arbeid hebt dan is het ook ok met werk etc.

18. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Nou gister ook een drama dag gehad, hij was zo ontzettend zielig en ziek :( Koorts liep op tot 38.9, daalde ook niet echt met paracetemol en hij zat alleen maar te huilen. Kon de slaap niet vatten terwijl hij dood- en doodmoe was, echt zo sneu! Hadden de HA gebeld en die zeiden dat het misschien een ooronsteking kon zijn en dat als het erger werd, we vandaag of vrijdag maar even langs moesten komen. Omdat de koorts steeds verder steeg en meneer steeds onrustiger werd, zaten we gisteravond bij de huisartsenpost. Gelukkig geen ooronsteking, de dokter kon wel zien dat hij 'ergens' last van had maar dacht aan een griepje.

Vannacht ging het gelukkig redelijk! Hij sliep van 8 tot 10, daarna werd hij weer huilend wakker en om 12.00 uur hebben we hem bij ons in bed genomen. Daar heeft hij in mijn armen geslapen tot 8 uur vanochtend (was best lief, ondanks dat ik op gegeven moment geen plek meer had om te liggen en mijn arm praktisch gevoelloos was :)). Hij werd redelijk vrolijk wakker en heeft vanochtend lekker gegeten en zelfs weer een beetje gespeeld. En nu ligt hij alweer ruim een uur lekker te slapen in zijn eigen bedje dus het ziet ernaar uit dat hij was aan de beterende hand is. Gelukkig maar!!

Nu is hij nog wel ontzettend verkouden en heel erg hees, maar de koorts is weg gelukkig dus ik hoop dat we het ergste gehad hebben hier...

19. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Van mij was het ook maar een grapje ;) Ik weet dat we met Jurre qua slapen 's nachts heel veel geluk hebben gehad en verwacht dat we bij een 2e dubbel zo hard terug gepakt zullen worden :D Maar dat zien we dan wel weer en ik neem aan dat je er vanzelf aan went inderdaad :) Het zou voor mij echt geen reden zijn om geen tweede kindje te willen in ieder geval!

20. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Nou er zat inderdaad iets in de lucht hoor!
    tenminste, hebben we het hier over de nacht van dinsdag op woensdag? Vreselijk, ons meisje heeft heerlijk geslapen van 20u tot 23u en toen begon het feest! Ze was inderdaad ook snotverkouden en alleen maar huilen.
    Alles geprobeerd: bij ons in bed, paracetamolletje, 2x een flesje. Uiteindelijk viel ze om 2u in slaap om vervolgens elk uur wakker te worden... Pfff, wat vermoeiend!!

Afgelopen nacht ging het weer goed hier! :D

Deel Deze Pagina