normale ontlasting?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yukl, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Dat is hier wsl ook het geval (van mij geerfd) maar de diagnose kan officieel niet gesteld worden omdat men de belastende onderzoeken die nodig zijn voor die diagnose niet gedaan worden bij kinderen <4 jaar.
    Wij gebruiken sinds een paar maanden Lactulose (van Movicolon werd hij hondsberoerd) en als we dat een dag vergeten merken we het meteen.
    Hier kan de ontlasting dus ook als een plakkaat in de buik blijven zitten en dan sijpelt de brei-achtige ontlasting er wel gewoon langs (functionele obstipatie), maar de buikpijn/opgeblazen buik blijft dan wel.
     
  2. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ik maak me ook niet echt zorgen hoor, omdat hij verder geen pijn lijkt te hebben. Ik vroeg het me met name gewoon af. Misschien moet ik het eens aan de leidsters van het KDV vragen, die zien tenslotte alle soorten poepluiers voorbij komen :D
    (En het is voor ons ontzettend smerig ;))

    Hij krijgt volgens mij niet overdreven veel melkproducten. Alleen 's ochtends een volle beker melk, heel af en toe 's middags een tosti, en af en toe 's avonds yoghurt/vla (daar heeft hij de laatste tijd niet zo'n zin in). Ik zou eerder denken dat hij bijna te weinig melkproducten binnen krijgt ;) Maar meer wil hij op moment niet.

    In ieder geval bedankt voor alle reacties!
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Mr K is nu 4 maar ik zie het nog steeds niet zitten om hem al die onderzoeken te laten ondergaan, hij heeft het ook van mij geerft en zolang hij geen pijn heeft (heeft hij wel gehad) en minstens 3 x per week poept vind ik het goed zo.
     
  4. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Nee, dat zijn natuurlijk vreselijke onderzoeken! Zolang hij geen pijn heeft dan is het maar zo he! Mijn zoontje heeft nog wel vaak erge buikpijn, wanneer ging dat over bij jouw zoontje?
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Bij Kylian gaat het sinds januari (sinds hij movicolon kreeg) goed.
    Daarvoor kreeg hij van mij elke dag yakult (was ik in november al mee gestart) en eigenlijk had hij sinds hij yakult kreeg al geen buikpijn meer.

    Sinds 2 dagen laat hij nu natte scheten dus ik was al aan het afbouwen met de movicolon en ga het nu maar stoppen, kijken of zijn darmen het weer goed oppakken
     
  6. MG2011

    MG2011 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier eigenlijk ook altijd breiige poep. Ik zet hem regelmatig maar gelijk onder de douche na een poepluier, anders gaat er zowat een heel pak doekjes op ;).
    Heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan dat er iets aan de hand zou kunnen zijn. Maak me er ook niet echt druk om, hij heeft geen buikpijn oid en eet meest van de tijd goed gevarieerd.
     
  7. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    hier ook eigenlijk altijd breiig. maar sinds we met diksap zijn gestopt is het wel verbeterd. toen was het vaak zo dun dat het aan de romper zat.
    vaak is het ook dat de eerste poepluier van de dag vastere brei is en de tweede vrij dun (verspreid over de luier zeg maar)
    toch maar wat minderen met sap denk ik. mijn zoontje drinkt ook thee en water, maar ook 2 bekers sap (zonder suiker, en dan half water)

    off topic, MG2011: leuke ticker heb je! die komt er hier straks ook:)
     
  8. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    #28 Sensea, 1 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2011
    bij ons is het overgevoeligheid of allergie. drolletjes zijn het nog nooit geweest dat is ook lastig om te zien in een luier natuurlijk. wel plakkaten en smurrie. als hij last heeft van een reactie dan weet ik dat al zonder te kijken. het ruikt zuur en het stinkt harder. dan is het dunner en zitten er vezeltjes in of het wordt lichter van kleur soms. ik noem het een overgevoeligheid omdat meestal de keer erna het weer gewoon vaster is. ikzelf en mijn oudste dochter hebben precies hetzelfde daarom herken ik het zo snel. maar jij zegt dat het bij jou zoon nooit anders van structuur is geweest, dan kan het of zijn normale ontlasting zijn of een echte stevige allergie en dan denk je al gauw aan kma omdat melk het eerste en het meeste is wat hij binnen krijgt/kreeg.

    ook is alles met appeldiksap erin een trigger. en er zitten in veel dingen appeldiksap. als je gewoon 1 glaasje geeft is er vaak niks aan de hand maar met meer wordt het ook vaak dun.

    wat ik heb begrepen van het cb hebben alle baby's en kleine kindjes in verhouding een dikker buikje omdat de spieren nog niet goed ontwikkeld zijn. maar goed het is vanaf de pc lastig vast te stellen of jou zoon gewoon een algemeen dikker buikje heeft of echt een geirriteerd dikker buikje. als je snapt wat ik bedoel.
     

Deel Deze Pagina