Normale procedure verdrietig kindje kleuterklas.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marleen31, 9 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir82

Mir82 Actief lid

19 dec 2011
    159
    28
    28
    Ik zou mijn dochter thuis houden totdat ik een gesprek heb gehad, zou dit ook gelijk hoger op aankaarten.
    Echt schandalig, ik zou woedend zijn!
    Heel naar en verdrietig voor je meisje deze situatie en ook voor jou als moeder :(. Sterkte!

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik zou het er op school zeker nog over hebben met bijvoorbeeld een directeur. Deze methode is zo gedateerd en doet geen kind goed. Doet ze dit bij meer kindjes? Hoe vinden andere ouders deze leerkracht? Wanneer heeft ze voor het laatst bijscholing gehad? Als niemand iets zegt, dan zal ze ook haar manier van lesgeven niet hoeven aan te passen. Naar mijn idee wordt het hoog tijd voor een gesprek met deze mevrouw.

3. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    #23 Frisbie, 9 mei 2016
    Laatst bewerkt: 9 mei 2016
    Alleen openingspost gelezen, maar SERIEUS???

Kind zit dus net op school en moet in een hoekje gaan staan huilen? Ik zou echt uit m'n stekker gaan. Lekkere traumatische start van school zo.

Hier neemt de juf de nieuwe kids die het moeilijk hebben, altijd even op schoot. Heb op onverwacht moment ook wel eens door school gelopen. Juf gaf kids regelmatig een aai over de bol, ook al waren ze niet verdrietig. Schept vertrouwen, misschien dat er bij ons daarom ook geen kleuters zijn die huilen bij het afscheid. Heb dit jaar pas 1 keer een kindje zien huilen bij het afscheid.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Nou zeg, dat is niet erg kindvriendelijk.
    Hier wordt toverwater gebruikt. Een paar slokjes zorgen dat de tranen verdwijnen. Helpt super.

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Meen je dit? Wat ontzettend zielig voor jouw meisje zeg. Ze moet getroost worden, niet in een hoek gezet worden! Wat een bizar verhaal!
    Ik zou denk ik de juf even goed aanspreken en sowieso een gesprek aanvragen met het hoofd van de school. Als dit de methode is die zij handhaven bij nieuwe kindjes, zou dat echt te gek zijn voor woorden.

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Euh? Pardon? In de hoek zetten omdat ze huilt? Ik heb geen pedagogische opleiding maar ben er zeker van dat het zo niet moet. Ik zou er echt iets van zeggen, desnoods overplaatsen naar andere klas.

7. Lilian2016

Lilian2016 Actief lid

15 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaah wat erg! Vind dat niet normaal ik zou d'r gelijk ervanaf halen en naar een andere school doen jeetje wat erg zou me gebeuren dat me meisje zo behandeld wordt! Een kind huilt njet voor niks ze heeft wat meegemaakt ook os ze er net op school!

Pfff word ik boos van

8. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Mijn zoontje gaat vanaf januari naar school en huilt nog steeds bijna dagelijks. Gelukkig is het steeds maar eventjes en ik ben er niet meer van onder de indruk. Samen met de juf heb ik na twee maanden besproken hoe we het huilen gingen aanpakken. Ze werkt nu met een beloningssysteem op school en dat werpt nu zijn vruchten af (stikker plakken bij niet of heel kort verdrietig zijn, na 5 stickers kleine beloning zoals hulpje zijn en bij 10 stickers een activiteit kiezen ofzo)

Ik ben geen persoon die direct bij een juf staat als ik iets vreemd vind, maar in de situatie van je dochter zal ik dit zeker doen. Wat een idiote methode...zo voelt ze zich nooit veilig op school.
    Ik zou direct zeggen dat ze hiermee moet stoppen, het is niet meer dan logisch dat kleuters verdrietig zijn in de eerste periode. Even op schoot nemen of een handje/aai over de bol is vaak al genoeg. Zo niet, dan werkt afleiden ook goed. Ik vraag me echt af of de juf het vertrouwen nog kan winnen van je dochter....bij mijn zoontje werkt dit averechts!!
    Is overplaatsen een optie?

Hier staat de juf wel eens met drie huilende kleuters aan haar arm. Ze blijft heel rustig en kletst zelfs nog met andere ouders.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou hierover niet alleen met de juf in gesprek gaan, maar ook de IB'er erbij vragen em desnoods de directeur ook. Misschien kan je de IB'er al bellen morgen om het uit te leggen? Ik zou zelf namelijk niet meer rustig met die juf kunnen praten, maar te emotioneel zijn, met iemand erbij en zonder kinderen en ouders, zou ik beter een constructief gesprek kunnen voeren.

10. Aries

Aries Niet meer actief

Arm kind. Ik kan me goed voorstellen dat ze huilt en niet naar school wil op deze manier. Wat moet zij zich daar onveilig voelen. Hopelijk vind je snel een andere school of oplossing.

11. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik denk niet zo zeer dat ze van de val nog een trauma heeft maar van de juf! Achterlijk mens! :(

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wat sneu inderdaad voor je dochtertje en daarbij ook nog dat ze pas 4 weken op school zit:(. Ik snap je helemaal mijn goeie gevoel en vertrouwen in de juf/school zou dan ook meteen verdwenen zijn. Helemaal nu ze nog kort op school zit zal van school veranderen voor haar geen mega impact hebben lijkt me. Suc6

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ach wat sneu zeg. Ik zou het gesprek met de directeur/directrice en de juf aangaan. Ookal zoek je een andere school; persoonlijk vind ik wel dat ze hier iets mee moeten gaan doen.

De vertrouwensband tussen een kind en een juf is zo belangrijk. Een kind moet zich kunnen ontwikkelen en zich veilig voelen.

Hier knuffelen de juffen of nemen ze de kindjes bij de hand (het is maar net waar het kind behoefte aan heeft).

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.791
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Marleen: heb je nog contact gehad met de juf / school?

15. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik zou dit ook doen! Intern begeleider bellen en situatie voorleggen.
    Ik schrik ervan, wat heftig voor je dochtertje.
    Is er nog een andere kleuterklas?

Echt niet mee akkoord gaan dat ze het zo aanpakt!!!

16. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik heb een soortgelijke situatie gehad. Mijn dochter van 3 werd op de psz op de gang gezet toen ze kwam wennen voor de TWEEDE!! keer. Ze werd op de gang gezet omdat ze moest huilen om mij en niet wilde stoppen. Ehm EXCUSE ME? Jullie staan met 2 leidsters op 7 kinderen, dan kan je mij niet vertellen dat je geen tijd hebt om een kind even op haar gemak te laten voelen.

Ik ben daar dus direct gestopt toen. Ze zit nu op een zeer kleinschalig kdv met heeeele lieve juffen die op de hoogte zijn van het verleden op de psz, hier rekening mee hebben gehouden en nu bloeit ze helemaal op. Ze vraagt zelfs wanneer ze weer naar school mag, terwijl het voorheen altijd huilen was als het onderwerp 'schooltje' al naar boven kwam. Ik zou dit dan dus ook niet accepteren en een andere oplossing eisen en anders inderdaad op zoek gaan naar iets anders, of een andere klas. Eerlijk gezegd denk ik dat de juf het al verpest heeft in de ogen van je dochter en dat dat niet meer gaat veranderen. Dat was hier tenminste zo. Mijn dochter praat nu nog steeds over 'toen ik op het boze schooltje zat met de boze juf'.

17. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Even een update:
    Ik heb met de directrice gesproken. Heb de situatie uitgelegd, ze is vervolgens met de juf in gesprek gegaan.
    De juf vertelde dat ze niet in de hoek moest, maar dat ze haar wel apart heeft gezet met timer! (Vind ik persoonlijk net zo erg). Na de 5 minuten heeft de juf haar stem verheven, in haar handen geklapt en gezegd: 'En nu moet het over zijn!' Uiteraard werkte dat averechts en toen heeft een stagiaire uit een andere klas haar gekalmeerd. Het is toch van de zotte dat een jonge meid in opleiding meer van wanten weet dat een ervaren juf?
    De directrice stelde nu voor om mijn dochter toch in de andere klas te plaatsen (terwijl dat hiervoor niet bespreekbaar was).
    Maar van mij hoeft het niet meer. Inmiddels heb ik al een afspraak gemaakt voor een kennismakingsgesprek bij een andere school, de 23e mogen we daar komen kijken. Tot die tijd blijft mijn dochter lekker thuis.
    En sinds ik haar heb verteld dat ze naar een andere school mag is ze onwijs vrolijk! Ik heb dus een goede keus gemaakt.

Lieve meiden, bedankt voor jullie steun en raad.

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Heel goed van je! Goed ook dat het bij de directeur besproken is. Hopelijk doet de juf er wat mee voor volgende gevallen...

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hele goede keuze!

20. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Wat een verdrietig verhaal! Mijn hart breekt bij het idee van zo'n kleine uk huilend en alleen, die niet verdrietig mag zijn. Wat een bijzondere juf (zacht uitgedrukt!)
    Je hebt een goede keus gemaakt, niet alleen om de andere school, maar omdat jouw dochter nu weet dat ze voor de volle 100% op mama kan vertrouwen! Compliment voor jou.

Deel Deze Pagina