Normale reactie?

Discussion in 'Voeding' started by Klijntjuh, Mar 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

May 28, 2010
    1,059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Andy heeft Koemelkallergie.
    Ik mocht van het CB toch wel al starten met 1 soort groente, en dat 4 dagen achter elkaar..

Nou heeft hij gister 3 hapjes wortel op.. en vandaag is het huilen, buikpijn,
    veel scheten laten. Hij heeft de hele dag niet geslapen.

Is dit een normale reactie op het eerste hapje?

2. tulip

tulip Niet meer actief

hm, nee lijkt mij geen normale reactie. Ik zou verder even alles uitsluiten dat het kan zijn (geen enting gehad ofzo) en het dan over een weekje ofzo weer proberen, dan kan je zien of het daarvan was.

3. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    lijkt me inderdaad niet normaal.. ozne dochter reageerde alleen heel heftig op kiwi (op de manier die jij beschrijft) dus dat krijgt ze niet meer, de rest reageert ze nergens op..

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dit is geen normale reactie. Onze dochter had dit ook toen we met 4 maanden begonnen met bijvoeding (ook na een aantal dagen 'wennen' bleven de klachten). Wij zijn toen gestopt. Daarna was er niets meer aan de hand. Met 5 maanden was het over, behalve bij mango. Dat gaat nog steeds niet goed, dus laten we even voor wat het is.
    Het kan komen doordat de darmen op die leeftijd nog niet volledig volgroeid zijn (vaak wel bij 6 mnd) en hoeft niet per se door een allergie te komen. Ik zou als het kan stoppen met bijvoeding en wachten tot 6mnd of (zoals bij ons..) je kindje heel duidelijk maakt dat de fv/bv niet meer voldoende is (lees: heel snel de flessen op en dan nog niet tevreden zijn). Dan is het buikje vaak wel toe aan wat bijvoeding en gaat het beter.
    En even overleggen met de arts uiteraard :) succes!

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Mijn kleine heeft ook KMA en mocht van de kinderarts echt pas bij 6 maanden haar eerste hapje, echt niet eerder!

6. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik snap niet zo goed waarom je met 4 maanden al mag beginnen. Bij onze KA mag het absoluut niet voor de 6 maand.

Het is iig geen normale reactie, maar het kan ook komen omdat zijn darmen nog niet klaar zijn voor de bijvoeding?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik denk ook dat de darmpjes er nog niet klaar voor zijn. Je kunt beter nog even een paar weken wachten voordat je het weer probeert. Dan kunnen de darmen ook even bijkomen ;)

8. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier ook beiden kma maar wij mogen pas met 6 maanden (als het goed gaat) beginnen met bijvoeden. Máár alleen in overleg met de dietiste..

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier ook vorige week pas begonnen ivm kma op advies kinderarts en onder begeleiding van een dietiste. Vooralsnog gaat alles prima, en geen reacties zoals ts omschrijft (ook niet op worteltjes). Lijkt me goed even een pauze in te lassen

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou echt wachten tot 6 maanden en het dan opnieuw proberen. Hier reageerde ze zo op peer (met 7 maanden) maar de rest ging wel goed vanaf 6 maanden.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Juist bij allergieen is het raadzaam te wachten met bijvoeden tot minimaal 6 maanden.

12. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Miss wel ziekjes of zo??

13. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou ook absoluut wachten tot 'ie 6 maanden oud is.

Raar weer van t CB....

Share This Page