Normale tijd opstaan?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Lovely83, Nov 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ligt inderdaad aan wat je gewend bent. Aaron slaapt tussen de 11 en 12 uur ´s nachts. Dus soms is hij pas om 7.30 wakker en soms is hij om 6.15 al wakker. Tja....blij ben ik er niet mee (ben absoluut geen ochtendmens!! :D), maar kan hem moeilijk dwingen om langer te slapen dan wat hij nodig heeft.

Ik moet zeggen dat ik er ook aan heb moeten wennen aan deze tijden. Naarmate hij ouder wordt, hoe vroeger hij wakker is. Er waren tijden dat we hem om 10.00 wakker moesten maken ;).

2. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,466
    582
    113
    Als mijn zoontje om kwart voor 7 op wil staan zeg ik ook dat dat niet kan en dat hij terug moet naar bed. Normaal gesproken is hij tussen kwart voor 8 en kwart over 8 wakker.
    Het is niet nodig om zo vroeg op te staan en hij is dan vaak overdag al heel snel weer moe terwijl ik het niet red (en ook niet wil overigens) om hem voor 8 uur naar bed te doen.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    In mijn ogen niet, vind het een normale tijd om naar bed te gaan. Maar vind dat je dan niet kan verwachten dat je kindje dan tot 9uur gaat slapen.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

pfoe.. was dat maar waar :D

maarja.. als hij het normaal wel doet.. snap ik dat je er wel een beetje op rekent.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ja maar om dan boos te worden dat je kindje eerder wakker is?
    En dan helemaal nu net de wintertijd is ingegaan. Nee vind dat gewoon raar!

6. Saskia78

pff ja.. wij hadden logees (oa 1 van 8 jaar) dus die dames konden dat uurtje wel gebruiken!
    maar ze stonden volgens mij om half 6 al beneden om de DS op te halen... gek zijn ze!

Ik word trouwens nooit echt boos.. maar wel even streng toespreken dus.. anders gaat ze neit terug naar bed.
    maar wat dat betreft ben ik niet zo heel moeilijk.. ik ben niet zo heel snel boos tenzij ze bewust iets doet waarvan ze weet dat het niet mag

7. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,827
    4,200
    113
    Hier word ze bij wakker voor 7uur terug naar bed gestuurd, na 7uur mag ze bij ons liggen en na 8uur mag ze tv kijken (op vrije dagen) maar ze is eigenlijk nooit voor acht uur wakker als ze niet naar de creche hoeft. Ze gaat 19.30 naar bed

8. Skye

Skye Niet meer actief

Hier is ze meestal pas wakker rond de klok van 8.00 uur! Alles voor half 8 vind ik dus eigenlijk ook te vroeg. Ben gewoon verwend met zo'n slaapkop!!

9. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hier precies hetzelfde :)

10. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Wij gaan om 19.30 u naar boven en om 20.00 u slaapt hij. Vanmorgen was hij om 6.45 u wakker, het varieert hier heel erg. Vorige week was het ook al eens 6.15 u, soms is het 7.30 u. Meestal tussen de 11 en 12 u slaap per nacht. Hij doet al geen middagdut meer sinds hij 2,5 is.

11. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    hier is het vaak 6u, terwijl ze tegen 19-45u-20u in slaap valt. Vind ik wel vroeg, en tegen het avondeten is ze helemaal niet meer te genieten.(eten is vaak dus ook drama) Maar als ik haar terug naar bed wil sturen wordt ze gewoon hysterisch en is meteen het hele appertement wakker dus dan komt er van slapen sowieso toch niks meer. Suggesties zijn welkom. :p

12. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    *appartement

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,212
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hier is het wisselend tussen 6.30 - 7.30 uur. Alles vóór 7 uur vinden wij vroeg. Maar terug naar bed doen we niet. Wel terug naar bed als hij vóór 6 uur wakker wordt.

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ja precies,dat zou al uitslapen zijn haha..Onze zoon van 2,5 jaar is kwart over 5 klaar wakker. En dan kan je hem om 19 of 21 uur op bed leggen, de tijd dat hij wakker wordt blijft hetzelfde. Best vermoeiend omdat hij ook sinds een week of wat zijn middagdutje eraan heeft gegeven, dat doet hij niet meer. De hoop dat hij dan snachts langer zou slapen hebben we opgegeven, dat maakt niets uit..

15. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het belachelijk als een kind langer dan 12 uur in bed MOET blijven liggen. Er zijn natuurlijk kinderen die echt lang slapen, maar de meeste peuters slapen iets van 11-12 uur per nacht. Dat lijkt me ook een heel normale slaapduur. Heel goed zelfs!

Dus als ouders de ochtend zo vroeg vinden, kunnen ze de dagindeling iets draaien zodat de zoon niet zo vroeg naar bed gaat 's avonds.

Hier slapen ze overigens van 20-20.30 tot 8-8.30.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,510
    36,472
    113
    Wat ik mij afvraag, de moeders die hun kindje terug naar bed sturen als ze het te vroeg vinden, gaan jullie kindjes dan gewoon weer naar bed zonder te gaan huilen oid?
    Ik hoef dat hier namelijk echt niet te proberen, wakker is wakker hier en zoals vandaag was dat alweer om 5.50 uur. pfff.

17. Saskia78

Nou normaal wel... Maar ik zeg er ook bij wanneer ze er wel uit mag.
    Meestal als het licht is... Of om half 8 (die kent ze op de klok)
    Vaak zit sedan rond 7 uur heeeeeel stil aan dr playmobil maar als ik het niet hoor vind ik dat best.

Vandaag had ze 5.30 honger! Dus nog wel even gerekt maar zaten om 7 uur toch te ontbijten. En dan heeft ze ook nog even bij ons in bed gekroeld dus.

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Ik snap dat ook niet hoor, dat mensen uitgeslapen kinderen willen dwingen tot langer slapen.
    Ik bedoel hallo je weet toch dat kinderen over het algemeen vroeg wakker zijn. Dat weet je voor je er aan begint, dus dat calculeer je in.
    Tja de ene ochtend is het vroeger dan de andere ochtend, maar ik doe er nooit moeilijk over hoor. Als ik wakker ben, ben ik ook wakker, slaap ik ook niet meer. Dus waarom zou ik dat van mn kind wel verwachten???

ONze dochter gaat gewoon 7 uur op bed savonds, lijkt me ene hele normale tijd voor een kind van 3 / 4 jaar oud. En nu met de klok terug is ze een paar keer om half 6 wakker geworden, nou ja jammer dan. Maar vandaag was het alweer half 7 gelukkig en dat vind ik acceptabel. Boos er om worden nooit.

19. Saskia78

Nu extra grote dubbele espresso met suiker.
    Mijn ochtendverwennerij :)
    Wordt er niet echt wakkerder van.. Maar het is wel erg lekker als ik toch uit bed moet.

Nu is mevrouw een verrassing voor me aan het tekenen/plakken en ik kan rustig ontwaken.

20. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Vind dit een beetje een kortzichtige reactie als ik eerlijk ben. Het heeft niks met dwingen te maken. Mijn zoons hebben altijd erg lang geslapen, soms slapen ze uit tot half 10. Ik maak ze nooit wakker, tenzij we moeten werken. Als hun ineens om 6 uur wakker zijn is dat voor zowel hun als ons midden in de nacht. Als ik er dan met ze uit ga dan heb ik rond 11 uur 2 stront vervelende kinderen omdat ze te kort hebben geslapen. Als ze hier wakker worden rond dat tijdstip zeg ik dat ze gewoon verder moet slapen, en dat doen ze ook. Alles is toch donker dus voor hun is het geen verschil of het nu 3 of 6 uur is. Ik neem aan dat jij je kind ook niet om 3 uur uit bed haalt als je kindje begint te huilen? Voor jou voelt dan aan als midden in de nacht. Nou voor ons voor half 6/ 6 uur als midden in de nacht, mede doordat zij altijd zo goed hebben geslapen. Het hangt ook wel een beetje van je ritme af denk ik. Als je kindje altijd een vroege vogel is geweest dan is dat anders dan dat je kinderen altijd tussen 8 en 9 wakker is, met uitschieters naar half 10/10 uur.

Share This Page