Normale tijd opstaan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lovely83, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje is dan om 7 uur wakker, dan om 8 uur. hij gaa t 19.30-19.45 naar bed en doet af en toe een dutje overdag. wakker is wakker. staat hij half 7 aan mijn bed dan gaat hij wel terug, anders red hij net de dag niet. ik ben zelf ook meestal vroeg.

2. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ik teken ervoor :D
    De laatste tijd is het hier eerder half zes door de wintertijd ;)

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.876
    113
    Ik vind het een normale tijd hoor.
    Mijn oudste van 4 wordt ook tussen kwart voor 7 en half 8 wakker. Zelf moeten wij er ook altijd om half 7 a kwart voor 7 uit, mijn man is half 8 de deur uit en in ook op werkdagen, de oudste moet naar school, de hond moet uitgelaten worden, genoeg te doen.
    Die tijd zit er gewoon in bij ons allemaal, als ik geen wekker zet, word ik ook rond die tijd wakker. Maakt me ook helemaal niet uit, ik ben een ochtendmens, sterker nog, ik hou helemaal niet van uitslapen tot een uur of 10, aan mij niet besteed. Mijn man net zo.
    Ze gaan overigens tussen 7 uur en half 8 naar bed, dus 11 uur slaap of het klokje rond vind ik prima.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier is het heel erg wisselend wanneer ze wakker worden! Terug sturen naar bed doen wij niet, zeker niet boos. Wakker is wakker hier in huis. Stuur mezelf immers ook niet terug naar bed als ik wakker ben smorgens.

Door de weeks gaat de wekker hier om 06.45 voor mij en de jongste en om 07.00 voor de oudste twee. Maar het gebeurd ook vaak zat dat er om 06.00 ofzo er een van de kinderen wakker is, geen probleem. En in het weekend (of toen ze nog niet naar school gingen) gebeurd het wel eens dat ze tot 08.30/09.00 in bed liggen.

Wij vinden het prima zo :).

Liefs Hanneke.

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Het is idd wat je gewend bent...
    Hier ook vroege vogels en terug sturen als het al richting de 7 uur gaat, zal hier niet werken en hoeft ook niet van mij. Voor kinderen (en sommige volwassenen ;)) is 7 uur een doodnormale tijd vind ik.

Ik snap je wel TS, mijn vriendin riep laatst ook dat ze zo moe was, omdat haar dochter zo vroeger wakker was, al om 7.uur!!!
    Toen dacht ik ook, stel je niet aan man... bij mij zou 7.00 onder de noemer uitslapen vallen. :D.
    Het is dus maar net wat je altijd gewend bent.

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik heb er 1 die precies 9 a 10 uur slaap maakt niet uit of hij nou om 20.00 in bed ligt (dan wordt het ergens tussen 5.00/6.00) of pas later zijn bedje in gaat.
    Middag dutje is al een half jaartje verdwenen.
    Ik vind het prima en op vrije dagen kruipt hij lekker bij mij in bed om nog te doezelen.
    Hij slaapt ook nooit voor 20.00 door de weeks deed hij ook niet met middag dutje (ik dacht dat als dat eraf ging hij wel eerder moe zou zijn maar nee hoor)
    Het is zijn ritme .

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier ook zo hoor. Afgelopen week zijn ze tussen 6 en 7 uur wakker ( door die wintertijd ) en dan vind ik Ʃcht heel erg vroeg hoor.
    Ze liggen hier ook rond 19 uur in bed.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gisteren was dochterlief (18 mnd) wakker om 6:40, ze krijgt dan een aai over haar bol en haar speen en 'lekker verder slapen'... En slaapt dan gelukkig ook verder tot 8 uur minimaal. Vanochtend was ze 'gewoon' om 8:25 wakker... Nee, voor 7 uur is het hier niet op staan. Je mag best wakker zijn maar je amuseert je maar even op je kamer / in je bed.

9. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Belachelijk zeg. Omdat moederlief zelf nog wil blijven liggen móet de kleine dat ook. Wakker is wakker hier en als je vaste tijden gewent bent en je kind word eens eerder wakker dan is dat ook niet zomaar ;)

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar jouw kinderen gaan niet naar een psz, kdv oid? En je werkt ook niet (s'ochtends)? bijv

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier zitten we namelijk in zo'n ritme, kan ze moeilijk zeggen dat ze in het weekend maar uit moeten slapen. Ze gaat 4xpw naar de psz en dan moeten we 08.15 de deur uit en staan we dus 7 uur op. Op de overige dagen is het dus ook max 7 uur.

12. Maia

Maia Niet meer actief

ik zou willen dat het kwart voor 7 is (sinds de klok is verzet, vanochtend was het half 5 *gaap*) . maar het is maar wat je gewend bent denk ik, Fleur kwam (en komt hopelijk snel weer) ook altijd rond 7 uur, prima, mooie tijd. Eerder niet (dan leg ik haar ook weer terug, nou ja, kwart voor mag ook ;)) en alles wat later dan 7 uur is, is mooi meegenomen.

13. mol81

mol81 Niet meer actief

Oh ik doe een moord voor 6.45 uur! Meestal is het 5.20 uur en dan weten we het te rekken tot 6.00 uur. Zucht...

14. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Dat is hier een normale tijd!

15. Storm

Storm Niet meer actief

Hier liggen ze er rond 19 uur in en staan we rond 8 uur op. Maar hier hoeven we eigenlijk nooit echt vroeg op te staan.

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja en tijdens dat rekken slaap je toch neit echt meer, dus heeft weinig zin, is mijn ervaring.

Vanochtend ook dochter wakker om 5 uur, dat is veel te vroeg, half 7 gaat de wekker. IK ben er bij gaan liggen, want anders blijft ze me roepen, maar ook dan slaapt ze toch echt niet meer. Dan kan ik het heel graag willen afdwingen, maar dat werkt zo dus echt niet. (hier in huis dan he)

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@lexie: ik ben inmiddels zo moe dat ik toch wel blij ben met dat extra hal uurtje in bed. Ondanks dat ik dan niet slaap :)

Zondag mopperde ik tegen dochterlief: "ga eens gae terug naar bed, het is nog LANG geen licht".
    Beter volgende keer eerst ogen open doen :)

Aan de andere kant vind ik die vroege ochtenden met z'n 2en ook altijd echt heel gezellig :)
    Samen freubelen en ontbijten, lezen op de bank of een spelletje.
    Maar inmiddels ben ik ook zooooo moe :(
    Ik zou ook graag weer eens gewoon fit zijn!

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Na 6 uur proberen wij haar meestal nog even te laten slapen, maar zonder al te veel moeite. Zo niet, dan niet. Half 7 is prima, wel vroeg natuurlijk, maar dan is mijn man ook wakker dus daar wordt ze soms ook wakker van.

19. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Half 7, dan kijk ik ook niet vrolijk ;)

Normaal slaapt bij jochie van net 4 van 19.15 tot 7.20/30. Maar afgelopen weekend lag hij er pas tegen 8 uur in, en was om 6.15/6.30 klaarwakker beide dagen. Al zag ik dat hij ook nog een beetje moe was.
    Dan stuur ik hem wel terug naar zijn bedje. Hij mag nog rustig even spelen met spullen op zijn kamer, of proberen meer te slapen. Maar nog even de rust er in houden om even de dag wat beter door te komen..

En vanochtend was het weer netjes 7.25.. Dus dat was een maf weekenddipje hier..

Als hij nou om 6.30 echt vrolijk wakker is en honger heeft ofzo, dan ga ik er wel met hem uit, maar als hij zo wakker wordt als dit weekend, dan moet hij maar even zichzelf vermaken. En dat gaat ook zonder kik, en daarna lekker even bij mama/papa in bed nog wakker worden..

20. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Zoƫ is bijna 4 en ligt er s'avonds tussen 18.30 en 19.00 uur in. Als het aan haar ligt kruipt ze tegen een uur of 5-6 gezellig bij ons in bed,slaapt dan nog wel verder tot een uur of 7. Maar wij willen eigenlijk gewoon dat ze doordeweeks tot kwart voor 7 in haar eigen bedje/kamertje blijft. We hebben nu een lampje met een timer voor haar. Als deze aan gaat mag ze bij ons komen,is ze eerder wakker prima,maar dan gaat ze maar even op haar kamertje spelen of zo.

Deel Deze Pagina