Normale tijd opstaan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lovely83, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Normale tijd vind ik 9 uur... :D Maar mijn kinderen helaas niet... ;) Jelle is al een tijdje zover dat hij cijfers kan lezen, hem heb ik dus uitgelegd dat er een 8 voor de puntjes moet staan op zijn digitale wekker. Dan mag hij naar mama komen om nog even tv te kijken. Gaat prima! (doordeweeks moet hij om 7.30 op, dan telt het niet)

En of Jitte al wakker is rond die tijd, weet ik eerlijk gezegd niet. Die hoor je gewoon niet, zo zachtjes doet ze. Volgens mijn man is ze wel eens wakker als hij opstaat, maar dan babbelt ze even en is het daarna weer stil.

Ik lig dus elke niet-schooldag tot 9 uur in mijn bed... :D

Edit: Jelle is vaak wel eerder wakker, trouwens, maar dan gaat hij boekjes lezen, leidjes zingen of liedjes zingen... Erg leuk wakker worden... :D

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou een gat in de lucht springen als ze hier om kwart voor 7 wakker worden. Maargoed, het is natuurlijk maar net wat je gewend bent. Hier is 't bijna elke ochtend voor 6 uur dat we beneden zitten en dan zijn ze ook allebei al wakker (ze liggen er overigens rond half 8 - 8 uur in 's avonds).

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zoontje is hier tussen 05.00-06.00 klaarwakker, dochtertje met een beetje geluk om 07.00 maar dat kan ook een stuk vroeger zijn. :$ Later in bed leggen heeft helaas ook geen effect. Ik vind het lastig want je moet zelf echt de discipline hebben om elke avond ook vroeg naar bed te gaan om de volgende dag nog een beetje te kunnen functioneren. Wij sturen onze kleintjes overigens niet terug naar bed, dat vind ik best wel sneu eigenlijk. :) Vooral als ze nog te jong zijn om zichzelf te vermaken in hun eigen bedje....als wij volwassen klaarwakker zijn hebben we toch ook geen zin om weer in bed te gaan liggen en maar wachten tot we een keer mogen opstaan? Of ben ik nou zo'n softie? :(;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Later op bed leggen werkt zelden.. vroeger naar bed veel vaker wel!

Wanneer ben je trouwens te jong om jezelf te amuzeren in je bed? In mijn optiek ben je oud genoeg als je ook oud genoeg bent om je bed uit te komen (dat is wat anders dan wakker worden) maar ben even nieuwsgierig.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Door de week maak ik onze zoon om 7.15 uur wakker , pak zijn kleding en leg die klaar en dan komt hij tegen 7.30 wel uit zichzelf uit bed.

Onze dochter maak ik dan ook wakker.

In het weekend mag onze zoon wat langer opblijven (8 uur ipv 19.30 uur) en hij kan goed klokkijken dus we zeggen gewoon tot morgenvroeg 8 uur (op zondag tot 8.30 uur). Hij komt dan ook niet eerder naar ons toe, hij is wel eerder wakker maar gaat dan gewoon lekker liggen spelen.

Onze dochter tukt gewoon lekker door tot 8.30 uur, tenminste als we haar niet wakker maken is dit de standaard tijd waarop ze mama begint te roepen.

Onze zoon kwam eerder wel eens vroeger naar beneden, om een kwartiertje maakte ik mij niet druk maar als het echt veel vroeger is/was dan bracht ik hem ook gewoon weer terug naar bed

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier zou ik de meisjes ook terugsturen. Nu komen ze it zichzelf niet uit bed en gaan ze roepen. Tegenwoordig moeten we elke dag om 7 uur opstaan en niet alleen ik heb daar moeite mee, maar ook jasmijn en madelief....

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hier om 645 ook wakker hoor soms wat later.. straks met naar school moeten ze ook rond die tijd uit bed dus laat ik het maar zo. Soms slapen ze overigens wel tot 730 maar ligt er maar net aan.

8. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Wij moeten zelf om 6:30 opstaan (7:30 de deur uit), en mijn zoontje is meestal om 6:15 wakker. Het verschil is dus niet heel groot, maar in het weekend is het dan natuurlijk ook 6.15. En dat is wel een beetje jammer... Soms heeft hij periodes dat hij nog (veel) eerder wakker is. Daar hebben we nu de kidsleep voor, maar als hij echt wakker is komt hij z'n kamer uit. Dan sturen wij hem gewoon terug, hij heeft een speelgoedgarage en boekjes op z'n kamer en daar kan hij vaak nog wel even mee spelen.

Voor de ouders van langslapers: worden jullie kindjes niet wakker dan als jullie opstaan?

9. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Hier vind ik 7.00 uur geen verkeerde tijd, komt hij (3.5 j) daarvoor dan moet hij van mij nog wel even terug in bed en dat kan bij ons of in zijn eigen bed. In het weekend mag hij als wij nog even blijven liggen in de woonkamer een tekenfilm kijken en dan horen wij hem ook helemaal niet.

Alleen sinds hij zijn speen niet meer heeft wil hij in de ochtend nog weleens om 6.00 naast ons bed staan, dus dan zijn we wel zo consequent om hem terug te sturen dat het echt nog te vroeg is. Oh ja en laat naar bed of niet, dat maakt voor hem echt niet uit.

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Kyan gaat 4 dagen naar de psz waarvan hij er 2 vroeg op moet. Dan maak ik hem rond half 8 wakker. Als we niet vroeg op hoeven dan wordt hij wakker tussen 09.30 en 10.15 dus als hij om 7uur wakker zou worden gaat hij zeker nog even slapen. Vanaf 8uur half 9 zou ik dat niet meer proberen. Maar goed wij zijn ook wel erg verwend. Dit ritme had hij al vanaf 8maanden ofzo. Hij ligt er tussen 8 en 9 in.

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.090
    2.225
    113
    Brabant
    De oudste hier is rond half 8 wakker, soms later, heeeeel soms eerder.
    ( tot ze anderhalf was sliep ze met gemak tot 9 uur)

De jongste is niks van de zeggen. De laatste tijd niet vaak meer voor 7 uur.. Dus nu rond 7 uur, die halen we er rond kwart over 7 uit.
    Ze ligt dus eventjes in bed te mopperen/ knorren.

Ze liggen rond half 8 in bed( gaan om 7 uur naar boven)
    Dus volgens mij heb ik hele gemiddelde kinderen.:)

Deel Deze Pagina