Normandië

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Liekje81, 13 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Is dat in het Frans of in het Engels? Of zijn het alleen beelden? Ik kon op de site niet echt iets terugvinden over de taal.

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.181
    6.578
    113
    O volgens mij zonder geluid, alleen beelden. Of met geluid, maar dat de beelden al genoeg zeggen. Of met koptelefoon en dat je de taal kon kiezen. Ik weet het eigenlijk niet meer :D Mijn jongste vond het toen zeer interessant. Ik weet wel dat de kassamedewerker enkele woordjes Nederlands sprak :D

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wanneer wil je gaan? In juni heb je ook regelmatig dat men de boel na speelt (ik kom niet op het woord), dat schijnt ook heel indrukwekkend te zijn.
    Verder vond ik van die kleine musea bij boeren thuis ook altijd erg interessant om te zien, vooral als je toevallig iemand treft die de bevrijding zelf nog heeft meegemaakt, dan hoor je de meest indrukwekkende verhalen.
    De begraafplaatsen zijn al genoemd, maar ik zou echt aanraden om zowel naar de Amerikaanse, Britse als de Duitse begraafplaats te gaan, allen heel verschillend, en toch allen om stil van te worden. Vooral als je de leeftijden van de grafstenen berekend.
    Wel is zo'n vakantie erg intensief, dus probeer ook af toe even letterlijk uit te waaien op het strand en dan op een strand zonder bunkers of pantons. ;)

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zat te denken aan april of mei ofzo. Mijn vader is dan 73. Hij is op zich fit, maar wel DM, een TIA gehad. Een dagje Efteling houdt hij nog vol hoor, bv. Maar dan in de avond gaat hij wat sloffen. Dus ik wil niet hele lange dagen alleen maar op pad. Ik hoef ook niet alles te zien. Maar gewoon een dag of 3 daar zijn, en dan even kijken, buiten die begraafplaatsen wat interessant is. Er is zoveel, dat ik dat lastig vind. Ik vraag ook aan hem nog even wat hij graag zou willen zien.

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Ziet er leuk uit, de camping!
    Had je toevallig een kampeerplek?
    Benieuwd naar hoe de plekken zijn. Wel groot lees ik.

6. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Wij zijn er geweest voordat het een yelloh camping was. Met caravan. Kampeerplekken waren (toen iig) echt heel groot:D. Sanitair was minder, maar ik ga er vanuit dat dat is aangepakt. Zwembad is ook flink uitgebreid.
    Leuk plaatsje ook, Port en Bessin, op loopafstand. Het strand ligt er letterlijk vol met st Jacobsschelpen.

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Kan iemand iets vertellen over het weer in Augustus?
    Veel regen? Temperatuur?
    Vergelijkbaar met Nederland misschien?

Deel Deze Pagina