Normen en waarden...

Discussie in 'De lounge' gestart door WenT, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik denk dat dat sowieso wel een verschil is tussen een detacheringsbureau en een uitzendbureau... Heb in m'n studententijd wel voor een uitzendbureau gewerkt, maar daar moest ik altijd overal zelf achteraan gaan, alles zelf regelen (heb zelfs eens een baantje zelf geregeld... Was ik naar het uitzendbureau gestapt "ik kan daar en daar aan de slag, alleen nemen die lui mensen voor die functie altijd via jullie aan, dus ik kom me maar even inschrijven..."), werd verder totaal niet naar je omgekeken ofzo...
    Nu werk ik voor een detacheringsbureau (in de detachering zelf) en is echt een heel andere ervaring! Regelmatig contact met de accountmanagers, wordt vanalles geregeld... Ik werk ook daadwerkelijk voor het detacheringsbureau, dat is mijn werkgever, dus niet zoals een uitzendbureau dat dat puur de tussenpersoon is zeg maar...
    Nu zullen er onder de uitzendbureau's ook best hele goede bedrijven zijn hoor en zullen er ook detacheringsbureau's zijn die hun (potentiële) personeel maar wat aan hun lot overlaten, maar denk toch dat er in het algemeen gesproken, hoe met (potentieel) personeel omgegaan wordt, wel verschilt tussen een uitzendbureau en een detacheringsbureau.

Bedrijf waar ik voor werk, neemt overigens in principe ook alleen mensen aan op HBO- of WO-niveau. Maar wat wel zo fijn is, je hoeft alleen maar te bewijzen dat je dat niveau aan kan, je hoeft niet daadwerkelijk een papiertje te hebben ;) (Sterker nog, de meesten beginnen er in hun studententijd te werken)

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ervaring zegt inderdaad wel meer, al zegt het ook niet alles natuurlijk... Iemand kan 20 jaar hetzelfde werk gedaan hebben, ervaring zat tegen die tijd dus, maar wil niet persé zeggen dat die dat werk dan altijd góed gedaan heeft ;)
    Maar goed, het zegt denk ik in z'n algemeenheid wel meer dan (alleen) zo'n papiertje ja...
    Daar staat wel tegenover dat je dan ook ergens de kans moet krijgen om die ervaring op te doen... Daar gaat het ook vaak op mis!
    Voor de rest een herkenbaar verhaal :)

Deel Deze Pagina