Normen en waarden...

Discussion in 'De lounge' started by WenT, May 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. namya

namya Niet meer actief

jazeker, maar wel 1 waar je in ieder geval alsnog wat voor doet :)

enne die werkzaamheden die je opnoemt zijn wel heeeel erg triest...mijn broer werkt op een sociale werkplek waar hij overigens heel wat uitdagendere werkzaamheden doet...en toevallig OOK omdat hij niet goed kan samenwerken met andere mensen , ligt aan een achterstand in zijn geestelijke ontwikkeling..

maar goed het kan dus wel, hij verdient het minimale maar hij staat toch maar zijn mannetje in de maatschappij

2. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Ik wil even inbreken op het stukje werkeloos zijn..

Ik ben 22 en ben 2 jaar werkeloos geweest.
    Heb me suf gesolliciteerd voor en bij alles.

Omdat ik GEEN diploma's heb werd ik nergens maar dan ook nergens aan genomen.. Toen de crisis begon waren er bijvoorbeeld 3 vacatures waar 50 man op solliciteert kortom een werkgever heeft keus in mensen en kiezen daar de gene uit die in hun ogen en oren perfect is/klinkt.. Kortom iemand met weinig salaris eis diploma's en ervaring.. Want iedereen wilt werk hebben en gaan dus voor behoorlijk weinig geld werken..

Ik snap volkomen dat het lastig is om in deze tijd een baan te vinden en meiden geef de moed niet op..!! Jullie baantje komt nog wel :D

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Tuuuuuurlijk waarom heb ik daar in die 1,5 jaar dat ik werkeloos ben nog niet aan gedacht ... ;)

Wat denk je nou zelf ? Dat ik op zulke dingen niet reageer ?

Nogmaals er zijn altijd vacatures maar als er duizenden werkeloze zijn dan worden werkgevers kieskeurig want ze hebben keuze genoeg ..

dus nogmaals Ja er zijn vacatures van putjes schepper tot hoogopgeleiden banen maar met alleen een vacature kom je niet ver ;)...

Tjiesus sommige hebben echt een bord voor hun kop ... en doen net alsof we niet solliciteren ofzo ... zucht ...

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ooit wel eens gehoord van overgekwalificeerd zijn ? Dacht ik al , dit kan alleen maar een reactie zijn van iemand die niet helemaal weet wat er in de wereld speelt :) Vraag me af of je uberhaubt weleens kijkt bij vacatures ? Hoorde van iemand die bij uwv werkbedrijf de reintegratie doet dat het nog nooit zo triest is geweest als nu wat werk vinden betreft !

Er zullen altijd mensen zijn die denken dat ze boven de rest staan en daar neem ik nog niet eens de moeite voor om over na te denken , verspilde moeite ...

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

:(

Jij werkt voor de overheid toch?

6. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag

Jep..

Als receptioniste :p
    Met een administratieve functie ;)

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ok!
    Maar heb je daar dan geen diploma voor nodig?

8. namya

namya Niet meer actief

neuh hoor :D en ik kan het ook weten want ben ook receptioniste geweest met administratieve werkzaamheden erbij en heb alleen een mavo diploma op zak

9. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    als ik kan kiezen tussen bij de mcdrek werken en n uitkering ontvangen nou noem mij triest maare ik ging voor die uitkering haha mcdonalds is leuk voor meiden en jongens van n jaar of 15 die n vakantiebaantje willen maare ik zie mezelf met me 27 jaar daar echt niet staan hoor!

10. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Nee het is geen eis..

Heb nu wel bepaalde cursussen gedaan en wij zijn officieel van een extern bedrijf.. ( nee geen uitzend buro ) en ik zit daar nu al 2 jaar gaat prima kind kan de was doen.. ;)

11. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag

Zelfs die heb ik niet hoor namya ;)

Ik heb alleen mn basisschool afgerond ;)

12. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou sorry hoor...

13. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

ja hoor maar daar heeft ze het toch niet over dat ze overgekwalificeerd is? ze zoekt een gewone baan waar ze zichzelf mee kan onderhouden... naar mijn weten zijn die er zat... ik werkte een aantal jaren terug ook overal om mn hoofd boven water te kunnen houden en mn huur kon betalen hoor... ik had 3 banen en kon zo wisselen met wat anders nadat ik weer eens op wat vacatures had gereageerd... schoonmaakwerk bv, dat kan overal...

enne sorry hoor maar je kent mij nieteens dus ga niet van die onzin lopen uitkramen over mij persoonlijk, danku:)

en ik voel me echt niet boven de rest staan hoor... ben een doodnormale ,meid... en voel me niets meer dan een ander...;)

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    denk niet dat het zo makkelijk is op dit moment om een baan te vinden zoals sommige denken... het klopt dat er zeker 50 mensen op 1 vacature reageren en werknemers zoeken dan de beste eruit! en als jij dan toevallig geen goede werkervaring of diploma's hebt, heb je gewoon hele vette pech! ga maar eens naar het cwi voor de gein waar er vroeger 50 vacatures hongen, hangen er nu nog 5... het is denk ik echt niet makkelijk nu een baan te vinden!

15. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    en gesproken over een sociale werkplaats en de werkzaamheden daar vind ik ook wel wat neerbuigend... mijn broertje werkt ook op zo'n locatie en die maakt de mooiste kaarsen en beeldhouwerken en werkt met glas in lood hoor!! prachtige dingen maken ze daar...

16. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

ik zou dan proberen om een opleiding te gaan volgens of desnoods omscholing ofzo... als je blijft stilzitten en wachten op een baan kom je ook niet ver... wie wat wil moet er wat voor doen zeiden ze bij mij thuis altijd...

17. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    ja? en dat moet toch ook betaald worden? een opleiding.... en chantal heeft geen uitkering zegt ze dus dan zal ze het zelf moeten betalen.. eerlijk is eerlijk

18. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Dat laatste stukje ging ook niet over jou maar over die jongens in het verhaal van topicstartster ;) ken jou ook niet persoonlijk dus heb ook geen oordeel over jou ..

En een aantal jaar terug is nu niet , de tijden zijn anders , werkgevers hebben god weet hoeveel keus wat werknemers betreft op dit moment ..

19. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja beetje investeren in je toekomst kan geen kwaad toch? ik zeg wel eerlijk, lijkt me erg lastig om in zo'n situatie te zitten en je zal er op een gegeven moment ook wel moedeloos van worden en het bijltje erbij neer willen gooien... ik veroordeel ook niemand, jammer dat het zo opgevat wordt... kom enkel met wat opties die hier in deze streek altijd voor het oprapen liggen....

20. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    beetje off topic, maar toch vanwege de reacties van mensen die zich een ongeluk zoeken naar werk: in heel veel winkels zijn vacatures en ik weet uit ervaring dat je daar dook prima wordt aangenomen als je gemotiveer, maar ook geen 18 meer bent (ik zet dit er bij omdat bij veel mensen dit misverstand leeft dat het daar boven de 22 ophoudt) . Soms speelt leeftijd een rol, maar echt niet overal.

www.etos.nl
    www.bcc.nl
    www.kruidvat.nl
    www.vend.nl
    www.ah.nl

Share This Page