Noro-virus bij baby van 7,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arja, 27 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Sinds gisteren heeft mijn meisje het Noro-virus te pakken. Is ook niet gek want het heerst hier op het dorp verschrikkelijk. Nu dacht ik altijd dat als baby's spugen ze hun hoofdje opzij draaien, maar dat is dus niet zo. Nova ging vanacht zo heftig spugen dat haar hele gezichtje onder zat en ze half stikte in haar eigen braaksel. Had ik haar net gewassen (ze was helemaal oranje van haar potje olvarit :)), schone slaapzak, schoon bedje, ik leg haar neer en hup daar kwam de 2e golf. Weer alles onder. En zo ging het nog twee keer, maar gelukkig minder erg. Omdat ze geen slaapzakken meer had had ik haar zo in bed gelegd met zo'n slabbetje met mouwen. Dat werkte super want als ze dan spuugde (het was inmiddels niet zoveel meer) hoefde ik alleen dat slabbetje en haar hydrofiel te verschonen en bleef haar pyamaatje en lakentje schoon. Ze heeft nu een ingedeukt fontanelletje dus ik moet haar in de gaten houden voor uitdroging. Ze ligt nu lekker te slapen en heeft een half pap-flesje op. Sorry voor het lange verhaal, maar dit is de eerste keer dat ze ziek is, dus ik moet het even 'verwerken' :D.

2. Ndeva

Ndeva Lid

1 aug 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn zoon is 11 maanden en heeft vorige week hetzelfde gehad. Nu heeft hij acute middenoorontsteking ( beide kanten ). Het is nooit leuk om je kleine zo te zien en kan mij voorstellen als het de eerste keer is dat het helemaal heftig is. Mijn zoon is al vanaf zijn geboorte aan het kwakkelen ( rs-virus, noro-virus (spugen, diarree), heftig reageren op vaccinaties, oorontstekingen) dus ik ben al wat gewend.

Het is idd aan de lopende band verschonen. Probeer toch vaak wat vloeibaars aan te bieden ook al vliegt de helft er weer uit. Fruit ging er hier even niet in. Paar stukjes brood wel met opvolgmelk.

Beterschap!

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Thanx! Ben inmiddels naar de huisartsenpost geweest omdat ze en koorts erbij had gekregen en nog steeds geen plasluiers heeft. Ze is nog niet uitgedroogd maar moet het wel in de gaten houden. Effe geen vast eten maar alleen verdunde opvolgmelk. Ze heeft nu zo'n 300 cc op vandaag. Meer ging er echt niet in. Gelukkig niet meer gespuugd, nu alleen nog diarree.

4. Ndeva

Ndeva Lid

1 aug 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Hey bah, wat een zorgen dan hey!

Als ons zoontje niet zoveel wilde drinken gaven we hem continue met de lepel slokjes thee. Bij ons ging het ook over van spugen naar een paar dagen diarree.

Sterkte.

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als ze niks binnenhoud is ors geven ook een idee (kun je ook zelf maken, gewoon ff googlen) maar dat helpt uitdrogen tegen gaan en je hebt vocht binnen.
    Vocht is dan even belangrijker dan voedingsstoffen is mij altijd verteld. Dus mocht de melk (ook verdund) er steeds uitkomen dan zou ik starten met ors.
    Ook zo tussendoor kan dat geen kwaad, eigenlijk alleen maar gunstig

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ons mupke heeft gisteren ook de hele dag overgegeven..:(. Vannacht ook nauwelijks geslapen, ze was helemaal overstuur. Vanochtend in alle vroegte Bumba gaan kijken, daar werd ze rustig van.. Nu ligt ze eindelijk lekker te slapen..
    Gisteren is mijn vriend er ook mee naar de huisartsenpost geweest. Ze reageerde nergens meer op en draaide steeds haar ogen weg. De huisarts heeft haar helemaal nagekeken, maar kon niks vinden. Tjah, het heerst zei hij.
    Bedankt voor de tip van de ORS, hopelijk houdt ze vandaag wel wat binnen..

7. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Nova heeft op een zetpilletje lekker geslapen. Ze heeft nu wel koorts en is huilerig. Ook luiers verschonen gaat nu pijn doen door de zure poep. Dus goed blijven smeren. Gelukkig spuugt ze niet meer. Ik geef haar nu voeding op verzoek. Iedere keer een half flesje melk met iets meer water dan normaal en even geen ander eten. Dit gaat goed gelukkig.

Deel Deze Pagina