Hoge bloeddruk en medicijnen die bloeddrukverlagend zijn.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bloemetje1985, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Ik ben momenteel 37 weken zwanger.

Gisteren ben ik voor extra controle in het zh geweest omdat ik de baby minder voelde, dit was gelukkig allemaal goed.

Maar, nu bleek dat mijn bloeddruk te hoog was (voel me al sinds weekend algeheel niet lekker, maar dacht dat dat door de warmte kwam)
    Bloeddruk was 130/90. Na drie keer meten, en laatste keer na uur liggen en eigenlijk wel helemaal gerustgesteld te zijn. Want ze waren eerst zo slim om te zeggen dat het allemaal wel meeviel en ik me niet druk moest maken, dat hielp heel goed.

Maar, nu zeiden ze, vrijdag weer terug komen, als het vrijdag nog zo is met dezelfde klachten, dan is de kans groot dat volgende week de bevalling word ingeleid.
    Dit omdat ik medicijnen neem, die zijn voor een onregelmatig hartritme, maar die er ook voor horen te zorgen dat je bloeddruk lager is. En hoge bloeddruk icm mn hartklachten willen ze vermijden.

Ik schrok hier toch wel van.

Moet ik er nu echt van uit gaan dat de baby er volgende week is? Ik heb nog steeds idee dat het wel goed gaat, alleen voel ik me nu weer niet lekker. Dus, ...
    ik vind het zo spannend.

Iemand hier ook ervaring mee?

Groetjes Bloemetje.

2. Mirella241

19 jun 2011
    34
    0
    0
    Ervaring (nog) niet, maar mijn situatie is wel vergelijkbaar met die van jou. Ik heb ook sinds een week of 6 bloeddrukverlagende medicijnen die in de tussentijd ook al een keer in dosis verdubbeld zijn. De gynaecoloog zei gisteren nog dat als mijn bloeddruk zo constant blijft als hij nu is dat we dan een spontane bevalling afwachten. Maar gaat hij nog meer omhoog ondanks de medicatie dan word ik ook ingeleid. Het belangrijkste bij mij is de onderdruk. De bovendruk was wel iets gestegen maar die was minder relevant.
    Ben nu trouwens 37 weken zwanger.

Ik hoop voor je dat je bloeddruk goed en constant blijft. Neem veel rust en vertrouw op de deskundigheid van het ziekenhuis. Zij doen immers niet anders.

sterkte en succes! :)

3. Paske

Paske Actief lid

3 feb 2009
    188
    0
    0
    Als het puur en alleen om je bloeddruk gaat, en die blijft zo constant kan het goed dat je nog 3 weken kunt uitzingen.
    Ik ben met 27+5 opgenomen met hoge bloeddruk, maar daarbij waren ook mijn bloedwaarden verre van goed. Ik had het HELLP syndroom. Dit hebben ze met bloeddrukverlagers en medicatie tegen stuipaanvallen nog 10 dagen weten te rekken. Lag wel in het ziekenhuis en mocht absoluut niks.

Zijn je bloedwaardes & urine getest? En was dat in orde? Zo ja, hou je echt zo rustig mogelijk, dan kan je best nog een eindje doorlopen lijt mij. En als het volgende week komt ben je 38 weken...... Dat is toch ook een mooie termijn?

Maar ik snap je bezorgdheid
    Succes met de aankomende bevalling, en laten we hopen pas over 3 weken :)

4. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Dank jullie voor de reacties.

Ik word vandaag opgenomen. Ik heb ook een probleem met mijn hartritme. Uit onderzoeken van vorige week blijkt dat de medicijnen niet genoeg werken.
    Dus nu willen ze me in zh hebben dat wanneer de bevalling begint, ik meteen onder controle staat.
    Of ze eerder gaan inleiden of niet. Geen idee.
    Ik hoop geen drie a vier in zh te moeten liggen. Maar goed, gaat om mijn gezondheid en die van de kleine.

We zullen het allemaal maar moeten ervaren.
    Wat kunnen twee zwangerschappen anders lopen zeg :(

Dank jullie voor de reacties.

Deel Deze Pagina