Zelf spelen? Help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Donja62, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Hoi

Mijn dochter van 2 jaar en 4 maanden kan Niet goed alleen spelen. Ze hangt veel om me heen, wil steeds dingen samen doen of tv kijken. Dit wil ik niet steeds en ik zeg tegen haar dat ze nu even ze,f moet spelen. Vaak eindigt dit in veel gehuil etc. Erg vervelend. Ik probeer grenzen te blijven stellen maar vindt het soms lastig.
    Op kdv heeft ze dit niet.
    Hoe gaan jullie hier mee om?

Groetjes donja

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Misschien verveelt ze zich ? Als ze het op het KDV niet heeft, dan heeft ze ws genoeg afleiding om te spelen.

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Op KDV komt het sowieso niet snel voor dat kinderen zich vervelen dus daar kan je het eigenlijk niet mee vergelijken op het kdv zijn veel kindjes dus daar wordt ze dan al door vermaakt.

IK denk dat ze zich gewoon verveelt maar ja ik denk niet dat je er iets aan kan ben ik bang.. nieuw speelgoed kan je wel doen maar mijn ervaring is dat even leuk haha hopen dat het beter ga als ze wat ouder is!

4. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn zoontje is nog veel jonger, maar ik werk met kinderen die nooit geleerd hebben alleen te spelen.

Wat wij doen is ze op weg helpen, dus samen spelen. Zitten ze er goed in, dan lopen we weg. Na 5 minuten (als dat al lukt, anders gewoon blijven volhouden) overladen met complimenten en weer even samen spelen. Dit steeds uitbreiden.
    Alleen leren spelen is een heel proces. Ik heb er van de week nog wat theorie over zitten lezen op internet, interessant hoor. Gewoon even googlen, misschien kom je meer tips tegen.

Ga je er veel pi uit? Wandelen, fietsen, boodschappen doen etc, even ergens op visite? Dit helpt mij wel vaak de dag door als mijn dreumes zo aanhankelijk is. En hem ook, want eenmaal weer thuis kan hij vaak wel even alleen iets doen.

5. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Ik ga er geregeld op uit en dt helpt idd.

Ik ga het eerst even samen spelen en dan even voor zichzelf proberen.

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    'Samen' iets doen als jij bijv iets in het huishouden/voor jezelf wilt doen oid. Voorbeelden;

Zo lezen wij samen de reclame. Ik geef hem een folder van de locale supermarkt en hij gaat zelf alle groentes etc benoemen (nog educatief ook ;) ) of bijv de etos folder om baby te kijken. Ik lees ondertussen de rest.

Met koken geef ik hem een bakje en wat ander plastic spul,zo kookt hij mee. Door wel tegen hem te praten maar niet bij hem te gaan zitten heeft hij toch het idee dat we 'samen' iets doen,en dat hij mag helpen.

Als ik even wat administratie wil doen dan ga ik aan tafel zitten vlak bij zijn speelhoekje en geef hem ook een potloodje en een papiertje (hij vergeet dan helemaal dat ik er ben haha, en tekent de mooiste apen (in zijn beleving).

Met de duplo etc is het beetje op weg helpen. We beginnen samen te bouwen en even later gaat hij alleen verder. Stuurt me net nog niet weg.
    Dit doe ik al heel lang zo en eigenlijk speelt hij dus veel alleen zonder echt alleen te zijn. Ik kan prima een bakje koffie drinken oid.

Vaak is het gewoon verveling, dus ff anders als anders doet het dan goed..

Deel Deze Pagina