opstandig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ramoontjuh82, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Onze zoon is nu 1jaar en bijna 2 maand. Hij is zo opstandig. Hij wil niet meer op het aankleedkussen liggen. Als ik hem een schone luier wil geven wil hij direct zitten ik probeer hem aftelijden maar goed dat lukt niet altijd en dan begint meneer te huilen en te krijzen.
    Als iets niet wil zoals hij het wil dan begint meneer ook te brullen.

Ik ben zelf nu 34 weken zwanger dus dit is lekker zwaar voor mij maar goed dat wist ik.

Zijn jullie kinderen ook opstandig en wat doen jullie er aan.
    Is dit een sprong?

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ahh wat vervelend voor je :(
    Ik heb zelf nog geen kindje van die leeftijd maar ik heb ooit bij vrienden van ons gezien dat ze dan van die broekjes aandeden waar hij zo in kon stappen... Maar goed ik weet niet of je kindje goed kan staan ?
    En verder denk ik dat het de leeftijd is? DIe vrienden van ons hadden dat ook zo rond een jaar dat de kleine ineens opstandig werd, alles zelf wilde doen, niet meer wilde liggen op de commode etc. maar hij is er weer overheen!

Succes meid!

3. Storm

Storm Niet meer actief

Het is al erger geweest, maar ja, hier ook en ook alleen tijdens het verschonen. Heel cru gezegd heeft meneer dikke vette pech. Het moet gebeuren, en het gebeurd op de commode op het aankleedkussen. Dat hij gaat staan, zitten, draaien en woelen heb ik me bij neergelegd.
    Soms is hij heel makkelijk af te leiden met de luier die om moet, de borstel, een knuffelbeestje of een boekje. Soms niet en dan draait ie zo op zijn buik en gaat ie staan.
    Ik ben heel even 'hardhandig' als het gaat om poepbroeken. Dan hou ik hem goed vast. Soms staat ie dan met z'n handen op het aankleedkussen en heb ik zijn voeten nog vast, maar dat is dan niet anders. Hij kan ook gewoon blijven liggen. Maar daarna mag hij van mij gewoon even gaan staan. Dan maar wat langer bezig zijn, zo blijft het wel plezierig. En dan bekijkt hij even alles wat op de plank staat boven de commode. Die is verrekte interessant.
    Hij blijft al weer vaker en beter liggen. Hoe drukker ik me maak, hoe erger het wordt en ben ik nog langer bezig. Maar ja, je hebt van die dagen hè?!

4. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Ja idd.
    Hij wil ook niet meer slapen s'middags. Maar dan tegen etenstijd wil hij niks meer en valt hij bijna in slaap.
    Is dit een fase?

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier is het vooral een kwestie van zoveel mogelijk samenwerken. Doe hier maar je armpje, daar je beentje, goed zo, veel belonen. Met de luier werkt dat soms niet, maar ik probeer haar dan van meet af aan al af te leiden. Zo is zij gek op boekjes, maar normaal mag ze geen boekjes met papieren bladzijden; alleen op de commode. Daar is ze dan druk mee, terwijl ik heel snel haar luier doe.

Soms zijn er uiteraard momenten dat ze blijft draaien en klieren, terwijl ze inmiddels de poep overal aan smeert... *ZUCHT* Dan vind ik gewoon dat ze het moet leren. Jammer dan, maar dan blijf ik gewoon rustig en duidelijk en blijf herhalen dat het niet mag en wat ik dan wel van haar wil. Ze gaat dan wel huilen, maar dat is dan even jammer. Soms moeten er gewoon dingen...

6. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Heel herkenbaar, meneer vind 1 sec stil liggen lang genoeg en begint dan te draaien/zitten/worstelen/huilen enz. Tja wat doe je eraan?? Veel afleiden ik geef meestal muziek Nijn die hij vervolgens van de commode af slingert om er zelf een duik achterna te doen. (niet zo'n goeie tip dus haha) Heeeeeeel veeeeel geduld hebben..

Deel Deze Pagina