zitten, tijgeren of lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LadyLaila, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Vanaf wanneer konden jullie kindjes al een beetje zitten, tijgeren en lopen.
    Mijn zoontje is nu ruim 7 mnd en hij wil wat tijgeren maar alleen om mama de telefoon te pakken (is interessant) maar dan is het maar een kleinklein stukje zitten doet hij nu voor 2 seconden en dan kukkelt hij om. Maar ik wou weten wanneer dat bij jullie ongeveer begon. Het kan voor mij niet snel genoeg gaan hihi

2. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochter is nu 6,5 maand en met 3,5 maand kon ze van rug naar buik rollen, dus ik apetrots. Ik verwachtte daarom ook dat van buik naar rug draaien dan ook niet zo lang op zich zou laten wachten. :DVerkeerd gedacht! Ik moest nog 1,5 maand wachten voordat ze dat ging doen. Dus met 5 maanden kon ze pas alle kanten op draaien. Ze tijgert nu een week of 3/4. Als ik haar aan haar handjes vasthoud, dan trekt ze zich tegenwoordig op naar staan en kan ook eventjes met steun staan.
    Zitten...tja, ik vermoed dat dat nog wel eventjes gaat duren. Ze kan prima zitten met een ruggensteun en ze kan ook goed zitten in de kinderstoel, maar los zitten.... dat zit er voorlopig nog niet in. Als ze zichzelf omhoog getrokken heeft tot zit, dan moet ik heel snel mijn hand achter haar rug doen, want ze gooit zich gewoon naar achteren..;)

3. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Mijn zoontje is 10 maanden en tijgert nu zo'n week of 6 denk ik. Hij is een tijdje geleden begonnen met kruipen, maar hij snapt nog steeds niet dat hij zijn knietjes ook mee moet bewegen om vooruit te kunnen komen.
    Sinds een paar dagen probeert hij te zitten. En vanmorgen had hij zich in de box opgetrokken en zat op zijn knietjes.
    Staan snapt hij niet helemaal niet.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia rolde om met 3 maanden, terug met 4 maanden, met 7 maanden ging ze zelf zitten en kruipen, met 8 maanden staan en met 10 maanden voor het eerst een stapje zelf los lopen.

Julia was al behoorlijk rap, dus heb geduld, kan best nog even duren, maar het komt vanzelf!

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    ff denken..
    rollen buik-rug 3,5 maand
    rollen rug-buik 6 maanden
    achteruit kruipen 6,5 maand (tijgeren heeft ze nooit gedaan)
    zitten in de kinderstoel 6,5 maand (daarvoor nooit geprobeerd)
    vooruit kruipen 8,5 maand
    zelf gaan zitten 9 maanden (ik heb haar nooit los neergezet voordat ze zelf ging zitten).
    zelf gaan staan aan objecten ruim 9 maanden
    traplopen bijna 10 maanden
    langslopen ca. 10 maanden
    los lopen 13 maanden.

Waarom kan het je niet snel genoeg gaan eigenlijk? Let je er wel op dat je je kindje niet (te vaak) neerzet in posities die hij nog niet aankan? Dus bijv. neerzetten in zitpositie als hij nog niet zelf kan gaan zitten is niet zo goed.

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Even kijken wanneer Milan wat kon...

Tijgeren: 5,5 maand
    Zelf gaan zitten: 7,5mnd
    Optrekken: 8mnd
    Echt kruipen: 9mnd
    Aan 1 hand lopen: 9,5mnd

Kan nu ook eventjes los staan. En sinds ongeveer 3 weken is het lopen aan de hand rennen geworden haha.

7. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Nee nee dat doe ik niet vind dat weer te zielig. Nee als hij op zijn rugje ligt en ik pak zijn handjes trekt hij zichzelf op. OOk in de wipstoeltje als hij dan in ligstand ligt zie je hem zichzelf optrekken tot een soort van zit posite.
    Ik weet niet waarom het mij niet snel genoeg ga misschien omdat ik toch af en toe vergelijk(moet ik niet doen) maar gaat automatisch. en misschien omdat ik zelf vrij snel was en zijn vader ook. We renden al rond met minder dan een jaar.

8. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik heb dat ook wel hoor.. mijn meisje kan rollen maar ze houd er niet van. Een moeilijke periode gehad, nu kan ze los zitten en dat wil ze dan ook echt de hele dag. Ze vermaakt zich nu ook goed in de box. Verder doet ze niks maar is wel beweeglijk.. Vind het ook vrij laat. Mja..

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Tijgeren: 8 maanden
    Zelf rechtop gaan zitten: 8 maanden, 2 weken
    Optrekken: 10 maanden, 3 weken
    Echt kruipen: 10 maanden, 3 weken
    Gaan staan vanuit zit: 10 maanden, 4 weken
    Langs tafel lopen: 10 maanden, 4 weken
    Zelf weer gaan zitten: 11 maanden

Hij is bijna alles echt in een hele korte tijd gaan doen. Ik denk dat hij binnen een maand wel loopt.

10. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Omrollen: 6 maanden
    Achteruit tijgeren (naja 1 meter meer niet): 7,5 maand
    Vooruit tijgeren: 9,5 maand
    Zelf gaan zitten: 10 maanden
    Eerste stapjes: 11 maanden
    Volledig loslopen: 12,5 maand

Hij heeft dus in 3 maanden tijd alle stappen gemaakt wat betreft grove motoriek. Mij kon het ook niet snel genoeg gaan en toen kreeg ik mijn wens. En oooooo, wat hebben wij gebroken nachten gehad omdat het voor ons mannetje eigenlijk ook te snel ging en hij zoveel moest verwerken.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier een lekker langzaam gupje:

Rollen buik->rug 4 maand (die was nog optijd)
    rollen rug-> buik 6 maand

Blijven zitten 7 maand
    zelf gaan zitten 13 maand (Hij was een buikspeler, dus geen nut in gaan zitten)

tijgeren met 9 maand
    kruipen met 10 maand
    lopen met steun 11,5 maand
    los lopen 19 maand!

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    deepfreeze, wie zegt dat dat langzaam is? Wie bepaalt de norm?

13. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    es kijken

4 maand rollen buik rug en omgekeerd
    6 maand zitten
    7 maand zelfstandig zitten
    7,5 maand schuifelen op poep (beetje maar)
    9 maand zelfstandig schuifelen op poepe
    12 maand (ongeveer) eerste woordje (tata = daaag)
    13 maand aan handen (beide) wandelen
    14 maand loopt nu alleen met een wandelwagentje, trekt hem zrlfstandig recht aan van alles en nog wat en staat goed stevig

heeft alleen nog geen voldoende vertrouwen om aan 1 handje te stappen

is nu 14-15 maand en heeft sinds kort een 2e woordje 'dapa' = papa

verder verstaat hij veel: als mensen weggaan zegtie 'tata'
    (maar eig bij alles wat vertrekt of voorbijkomt vbv als de trein vertrekt 'tata', als er iemand met een hond passert 'tata') en ze krijgen allemaal kushandjes :p

als we vragen 'kom eens' dan verstaat hij dat
    als we zeggen mag niet dan doet hij zijn vingertje omhoog (zo van mag niet) tegen zz
    als we vragen geef eens een kusje dan geeft hij een kus of een kushandje
    als we zegge gaan we weg? dan gaat hij naar de deur (btw alle deuren moeten toe hier thuis meneer wil ze allemaal toe :p )
    als we zeggen 'high five' dan kan ie dat (heel grzppig!)
    en hij kan ook een handje geven

zoiets denk ik

:)

xxx

14. Storm

Storm Niet meer actief

Zelf gaan zitten met bijna 9 maand.
    Zitten blijven als ik hem zittend op de grond zette, rond de 7 mnd
    Tijgeren met 7 mnd
    Kruipen met 8 mnd
    Mowgli-lopen 8mnd
    Overal aan langs lopen en overal bij gaan staan en vooral ook overal aan gaan zitten: 9 mnd
    Met 10,5 mnd de eerste losse pasjes, drie dagen later liep hij het hele huis al door :$.

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Naja, ik zie hier soms ouders posten met kinderen die met 2 maanden rollen en met 8 maanden lopen (ofzo)..

Ons jochie viel op het CB precies binnen de normale grenzen. Dus gewoon iets langzamer dan gemiddeld, niet te langzaam ;)

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Precies! Laat je niet gek maken ;)

Deel Deze Pagina