En jawel, net 5,5 week zwanger en ik vang op het werk het norovirus. Nu is het virus opzicht niet schadelijk. Maar sinds het virus heb ik wel bloedverlies waar ik me zorgen om maak. Vorige week maandag ben ik ziek naar huis gegaan. Gelukkig niet hoeven braken, maar wel flink gerommel in mijn buik en diarree. Mijn misselijkheid en gevoeligheid in de borsten leken ook ver te zoeken. Na 3 dagen werden mijn darmen rustiger, maar begon ik bloed te verliezen. Nu, 7 dagen lang al. Het is niet erg veel, maar toch blijft het bloedverlies. Geen idee hoelang het zo doorgaat. Bloedverlies is nu met name naar inspanning. Klein rondje honden uitlaten is vaak al genoeg. Het zit niet lekker, maar ik probeer rustig te blijven. Tegenhouden kan ik het niet. Doe wel rustig maar verloskundige zegt dat ik gewoon door moet gaan. Afgelopen vrijdag voor de zekerheid een echo laten maken en er zit wel een vruchtzakje. Zou op echo een 6 weken zwanger zijn dus dat klopt wel. 11 mei terug op controle. Kijken of ukkie groeit en er nog zit... Iemand ervaring hiermee?
Wat spannend en ingewikkeld zeg. Niet helemaal dezelfde situatie... maar ik had het norovirus tussen eisprong en nod.... vermoed tijdens de innesteling. Was er behoorlijk ziek van en baalde echt dat het die maand dus niks zou worden qua zwangerschap. Maar bleek toch zwanger. Tijdens en na virus geen seks meer gehad dus bevruchting ging toch goed ondanks virus. Had echter geen bloedverlies oid. Het zal toch echt even afwachten zijn. Bloedverlies hoeft niet iets ernstigs te betekenen en kan echt toeval zijn en niets met norovirus te maken hebben. Of wie weet is het nog vanwege een gesprongen vaatje ofzo door alle druk die daar beneden is geweest tijdens het virus. Maar snap dat het je allemaal niet lekker zit. Hoop voor je dat het allemaal goed uitpakt. Die eerste weken zijn zo onzeker
Bah, wat een onzekerheid! Het kan heel goed was Pippa02 zegt dat het een gesprongen vaatje is door de druk in je buik van de diarree etc. Is het helder bloed? Stolsels? Buikkrampen?
Niet met noro Maar wel met regelmatige darmkrampen en bloedverlies. Ik heb er zelfs nu nog last van. Door de darmprikkelingen werd de bmm erg gevoelig , waardoor deze gaat bloeden
Vannacht opnieuw bloedverlies. Dit keer meer en helder rood. nu meer oud bloed en sliertjes. Ik wordt gek van de onzekerheid. Volgende week donderdag naar verloskundige en dan hoop ik meer te weten. Ik zie het steeds minder positief in... Maar klopt, het kan ook aan mijn gevoelige baarmoeder liggen. Echter vannacht in de slaap gebeurt zonder inspanning...
Het is nu meer sliertjes bloed. Met name bij het plassen en afvegen. Vannacht dus wel een plons helder rood bloed. Maar heeft niet doorgezet in deze hoeveelheid.
Morgen de 8 weken echo. Nog steeds bloedverlies. Om gek van te worden. Ene moment is het helder rood, vers. Andere moment is het oud. Ene moment is het redelijk veel en het volgende moment is het of niks of weinig... Logica zit er niet in. Inmiddels 2 weken dus bloedverlies.
Jeetje, dat wordt nog spannend dan, @Mika1988! Ik hoop dat alles goed gaat met het baby'tje in je buik!
Helaas een miskraam die niet doorzet. Geen kloppend hartje wat we zo gehoopt hadden. Moet nu naar ziekenhuis gezien vruchtzakje niet zelf afkomt.
Dinsdag moet ik naar het ziekenhuis. Reden waarom het mis is gegaan blijft onbekend. Wil het nu vooral snel achter de rug hebben.