hele dag spelen met je kind???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hanna76, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo allemaal,

Wat ik me nou afvraag. Wat doen de leidsters van een creche of andere oppas allemaal aan spelen met je kind? Ik bedoel, spelen zij de hele dag met het kind / zorgen zij dat hij de hele dag vermaakt wordt / etc. ?
    Ik heb hier thuis een zoontje van 13 maanden oud. Ik breng em niet naar een oppas omdat ik zelf de hele week thuis ben. Hij kruipt me de hele tijd al jengelend achterna, wil constant vermaakt worden. Dus spelen met de bal, spelen met de blokken. Zodra ik em op gang heb geholpen met dat spelen en ik ga weer staan om weg te gaan, stopt hij gelijk met spelen en kruipt mij weer zeurend achterna.
    Ik kan toch niet de hele dag met hem spelen?? Of wordt dat wel op een creche gedaan?
    Als ik de was doe o.i.d. zit hij ook wel in de box en kan hij zich op zich wel goed vermaken, maar dat is dus maar van korte duur.

Groetjes,
    Hanna

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi
    ik heb een zoontje van 14 maanden en ben ook elke dag hele dagen thuis
    goh als ik dat zo lees wat ben ik blij dat mijn zoontje zich allen goed kan vermaken
    hij gaat sinds 2 weken elke donderdag naar het kvd 2 uurtjes dan ben ik in het zelfde gebouw bij jonge moeders centrum en kreeg daar complimenten dat ze raar stonden te kijken dat mijn zoontje prins heerlijk alleen aan het spelen was.
    ze zeiden dat zagen ze niet vaak dus vette compliment vond ik dat.

tuurlijk speel ik wel met mijn zoontje maar ben maar wat trots dat hij zichzelf ook goed kan vermaken echt super blij :D

waar speelt je zoontje graag mee??
    mijn zoon speelt graag met auto's
    en dingen waar geluid in zitten

geef je zoontje juist de dingen die die leuk vind en wat je kan doen is elke keer paar meter veder bij hem aan gaan staan en zeggen mama is zo terug mama gaat even dit of dat doen dat werkte bij mij op den duur zo goed dat ik de box uit me kamer heb gehaald want hij speelt heel lief veder als mama de was in de droger doet of was opvouw :D gewoon zelfde kamer vouw ik de was op maar droger staat in de keuken.

probeer dat gewoon eens.
    succes

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik ben dit eigenlijk ook helemaal niet van hem gewend. Vanaf 0-12 maanden heeft hij zich eigenlijk altijd heel goed weten te vermaken. Vooral in de box met een knisperboekje o.i.d. En nu hij 1 jaar is, is ie ook ineens erg eenkennig geworden.
    Ik denk ook wel dat het tijdelijk is (laten we het hopen!), maar misschien was ik zijn eerste jaar wel erg verwend.

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb mijn zoon van baby af aan bewust op gezette tijden in de box gezet om zichzelf bezig te houden met als doel dat hij dit als hij ouder wordt ook kan. we spelen ook regelamtig met hem maar hij kan zich nu goed zelf vermaken. al ligt het ook aan het karakter per kindje. ik liet hem ook bewust wachten van kleins af aan en dan zeg ik, even dit opruimen of even deze paar dingen nog ophangen of even naar de wc ik ben zo terug. en dan pak ik hem pas op. als ik de kamer uitga zing ik een liedje zodat hij weet waar ik ben. of ik praat tegen hem. je zult dus echt op moeten gaan bouwen vrees ik. hierboven heeft al iemand wat dingetjes aangereikt waarmee je aan de slag kan.

het kan ook de eenkennigheid zijn inderdaad maar ook dan kan je bovengenoemde dingetjes wel proberen toe te passen. en kiekeboe spelen moet ook goed werken voor eenkennigheid te overwinnen. en zoals ik al zeg blijven praten of zingen als je de ruimte waarin hij is verlaat. dat hij je hoort.

5. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik las elke dag echt een tijdje in waarvan ik vind dat hij zelf moet spelen.
    Heb dat ook aan de oppas meegegeven.
    En een ander tijd doen we weer wat leuk samen.
    Maar kan idd moeilijk de hele dag gaan vermaken, huis moet ook schoon e.d.
    Vind dat ook heel belangrijk, alleen kunnen spelen!

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, dit kan ik wel eens gaan proberen ja!

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, dit hebben wij ook gewoon gedaan. Best vaak in de box. En niet meteen er naar toe als hij jengelt. Zingend/Pratend de kamer uitlopen.
    Hij kon ook wel een half uur lekker rustig liggen in z'n wipstoel als ik boven de was ging doen.
    Maar dat lijkt nu allemaal verleden tijd.... 8)

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb nog een stukje toegevoegd want je had net een reactie gegeven toen ik typte.

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    onze zoontjes schelen hooguit ander halve week dus dan kan je zien dat het per kind verschillend

over eenkennigheid julian wilt lang niet bij iedereen komen geef een kind eens ongelijk want wij als ouders willen ook niet bij iedereen komen(omdat wij ze niet mogen bijvoorbeeld) misschien heeft zo kind dat ook.

eenkennigheid hoort tenslotte bij deze fase.

mocht je nog meer willen weten kan je ook altijd pb sturen kindjes schele niet zoveel hihi

10. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Hier ook een jochie die best goed zelf kan spelen, maar ook dagen heeft dat hij de hele dag vermaakt wil worden.
    Ik weet dat hij op het kdv heerlijk speelt zonder dat hij vermaakt moet worden, maar hier thuis wil hij toch het liefste de hele dag mama's volledige aandacht.

Soms weet ik van gekkigheid niet meer wat we moeten doen. Hij heeft geen zitkont en houdt er niet van om samen rustig te zitten. Hij wil de hele dag actief bezig zijn, hij sleept mij aan mijn hand de hele kamer door achter zich aan haha.

Ach, ik heb zo het gevoel dat dit een fase is. Hij is de laatste weken ook enorm verdrietig als ik weg ga, of enkel de kamer uit loop. Dit had hij voorheen ook nooit.
    Ik ben blij dat hij op het kdv wel lekker zelf speelt, en ik ga er van uit dat hij dit straks thuis ook wel weer zal doen. Verder betrek ik hem gewoon bij alles wat ik doe. Samen de was doen, samen afwassen (hij in de kinderstoel met een pannetje) samen even met de hond wandelen, samen schoonmaken enzovoort.
    Vindt hij hartstikke leuk en ik kom aan mijn huishoudelijke taken toe.

11. adi

adi Niet meer actief

Dit lost jouw probleem niet op, maar op een KDV spelen kindjes van die leeftijd veel met elkaar. Echt samen spelen is het nog niet, maar ze houden elkaar wel bezig (lopen achter elkaar aan, kijken naar andere kindjes, proberen speelgoed af te pakken enz :p). De leidsters spelen echt niet de hele dag met een kindje, kan ook niet met zoveel kinderen.

Het klinkt mij alsof die zich verveelt (in combinatie met eenkennigheid).
    Is zijn speelgoed misschien niet uitdagend genoeg? Ik heb nog geen kind van die leeftijd maar uit omgeving merk ik dat bijv kindjes die net kunnen lopen behoefte hebben aan andere speelgoed (loopkarretje, iets om achter zich aan te slepen enz). Probeer iets te zoeken wat voor hem heel interessant is. Of haal oud speelgoed weg en geef deze na een week weer (dan is het nieuw :)).

Succes!

12. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Op een creche spelen leidsters niet de hele dag met de kinderen, maar er zijn natuurlijk wel ook andere kindjes om mee te spelen...

13. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    mijn zoontje van 13 maanden kan ook niet meer alleen spelen als ik thuis ben.. en dat heeft ie tot een maand geleden ook wel altijd heeeel goed gedaan.

als ik thuis ben dan komt ie me ook de hele tijd jengelend achter na, en hangt ie de hele tijd aan mijn broek.

op het kdv hebben ze niet de hele dag de tijd voor hem, maar daar doet hij het ook niet en daar speelt hij dus wel heerlijk alleen of met de andere kindjes.

alleen als ik druk bezig ben met huishoudelijke klusjes en hem daarmee naar toe neem, vindt meneer het prima om zichzelf te vermaken.... dus dat doe ik dan maar veel.

ik hoop echt dat dit een fase is!!

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Op de creche vermaken de kids elkaar. Ik moet mijn zoon ook veel bezig houden anders loopt hij een hele dag achter mij aan. En op de creche is er niks aan het handje en ik heb er eens naar gekeken hoe het er daar aan toe gaat voordat mijn zoon mij zag... en ze vermaken elkaar daar, achter elkaar aan rennen en kruipen met de auto's door het lokaal sjezen e.d. Mijn zoon gaat 1 dag in de week naar het KDV en vind het er prachtig wil niet eens mee naar huis als ik hem haal haha. Maar thuis moet ik hem steeds bezig houden nu hij ouder is leg ik aan hem uit dat mama zich gaat douchen of mama gaat afwassen en dat hij even zelf moet spelen en dit werkt goed hier!

15. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca kan goed zelf spelen, maar als hij een sprongetje heeft, (die is rond 13 maanden) heeft hij daar veel meer moeite mee. Hij deed het rond die leeftijd ook minder. Wat je kunt doen, is buitenspelen, dat vinden ze op die leeftijd superinteressant en bijvoorbeeld in zijn kidnerstoel zetten en kleurtjes geven. dan kan hij lekker zelf tekenen en jij kan ondertussen wat anders doen. Dat werkte erg goed bij luca. Je hebt dus kans dat het een periode is (klopt ook met de eenkennigheid) en dat het ook weer over gaat. Ik zei ook altijd heel duidelijk: Luca ga een zelf spelen, waar je je boerderij? En dan leip hij daarheen en ging er even mee spelen. Ook ging ik wel eens vlakbij op een stoel zitten (halve meter) en speelde hij redelijk zelf en hoefde ik alleen maar wat aan te geven of zo. Dan kun je langzaamaan ietsje weg schuiven tot hij dat merkt en dan moet je weer terug! Als hij het altijd al kon, gaat het vast wel weer over!!

Deel Deze Pagina