Leuk zeg verloskundige worden. Helaas duurt het 4 jaar voltijd en dat zit er voor mij echt niet meer in. Nu zat ik eens te denken, wat zou je nog meer kunnen worden in deze richting. Ik bedoel eigenlijk welke beroepen zijn ook leuk die met zwangerschap en geboorte te maken hebben. Ik zou het liefst iets voor mezelf gaan doen!
kraamverzorgster? die assisteert de verloskundige bij een thuis bevalling en je bent er een week om voor moeder en kind te zorgen
Heb ik ook al aan gedacht, maar eigenlijk zoek ik iets anders. Kraamverzorgster is MBO niveau 3 en ik heb al een HBO diploma. Ook de werktijden zijn niet zo gunstig en heel onregelmatig en ik wil graag zwanger worden dus zou niet weten hoe ik dat moet combineren met een gezin straks. Maar toch blijft het enigszins trekken want het lijkt me wel leuk. Iemand anders nog ideeen? Ik heb ook al bedacht om een opleiding docent babymassage te gaan doen. Dat lijkt me ook heel leuk, geen idee alleen of daar vraag naar is?
baby massage, wordt bij ons gegeven via het consultatiebureau en zijn vaak jeugd verpleegkundige.Bij ons tenminste. assistente op het consultatie bureau misschien?
Misschien iets van hulpverlening aan zwangere (tiener-)moeders? Ik werk al in de hulpverlening en heb daar weleens een hele leuke vacature van gezien. Lijkt mij persoonlijk erg leuk...
En hoe zou je assistent op een consultatiebureau kunnen worden? Consultatiebureau verpleegkundige lijkt mij ook wel wat, maar ik ben bang dat je daar eerste de algemene variant verpleegkunde voor moet volgen en dan moet je ook stage lopen in een ziekenhuis enzo en dat is niet echt wat ik wil. Maar babymassage kan je toch ook als zelfstandige doen dacht ik? Iemand nog ideeen? Ik kom er wel, jullie helpen me zeker de goeie weg op!
Pienie, welke opleiding heb je nodig voor hulpverlening aan tienermoeders bijv? Ik heb een SPW diploma en een docentendiploma. Maar is SPW genoeg of moet je dan iets anders doen. Mag ik vragen waar jij werkt? Ik vind de hulpverlening een interessant gebied.
SPW of SPH aangezien je juist een HBO opleiding hebt? Volgens mij kun je dan ook een verlorte opleiding doen denk ik... Wil je weer leren of werken of beiden dat kan ook natuurlijk? Misschien kun je workshops geven met buikschilderingen of zo iets? Is echt voor je zelf... Gr
Meestal vragen ze voor dergelijke functies HBO denk en werkniveau, met bij voorkeur een SPH diploma. Afhankelijk van je werkervaring kan het ook zijn dat ze jouw diploma's voldoende vinden. Ik werk als gezinsbegeleider in de jeugdhulpverlening (heb SPH en een interne bijscholing voor gezinsbegeleider). Die functie waar ik het over had leek me erg leuk omdat je naast de moeilijke kanten van het werk ook een heel positief aspect mag behandelen, nl kinderen krijgen
lactatie deskundige?! Bij mij vk praktijk is nu net een nieuwe vk begonnen en zij is al wat ouder en heeft ook een gezin met kleine kinderen, heeft net haar diploma gehaald . Zij heeft haar opleiding in belgie gedaan daar schijnen ze veel betere opleidingen te geven en volgens mij duurt het daar minder lang. Misschien is het niets voor je maar je kunt altijd informeren, toch? suc6
Misschien is een baby-modellenbureau iets voor je? Aangezien je voor jezelf wilt beginnen? Dat lijkt mij in ieder geval héél leuk om te doen! Groetjes Denise
ik blijf toch bij kraamhulp. tegenwoordig zijn dat veel minder uren. vaak benje om 14.00 klaar, en onze kraam had een duo baan. dan deed zij 4 dagen, en haar collega de andere 4, dat kon ze dan goed combineren met haar kindje. want ik denk dat je bij iedere baan tegen de opvang oploopt. of je moet iets gaan doen wat je aan huis kan uitoefenen.