Bang voor narcose

Discussie in 'De lounge' gestart door albertina1979, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. albertina1979

albertina1979 Niet meer actief

Hallo dames,

morgen heb ik een slaapscopie onder volledige narcose:( en ben zo bang dat ik erin blijf. Ik weet niet waar de angst vandaan komt, maar hebben jullie ervaring met narcose en dan graag de positieve ervaringen. Durf nu niet eens te slapen

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Kan me wel voorstellen, het is iets waar je geen controle over hebt. Ik ben twee keer onder zeil geweest en 27 december "mag" ik weer. Ik heb er geen moeite mee, ben ook allebei de keren goed uit de narcose gekomen, geen last van gehad en mocht vrij snel al weer naar huis. Maar dat kan iedere keer weer anders zijn.

Ik weet nog wel bij de laatste keer dat ik in de OK nog half wakker was en ik allerlei rare dingen zei, zo raar :), en ik kreeg de kap over mijn mond, voelde nog wat tintelen in mijn arm en poef ... weg was ik. Voordat ik het wist lag ik op de vercouver kamer, 3 uurtjes later mocht ik weg.

Ik kan wel zeggen niets aan, maar echt dat verschilt per persoon en dan ook per keer. Maar voor het overgrote deel gaat het altijd goed.

3. albertina1979

dankjewel voor je reactie. Denk ook dat het wel goed komt, maar ja sinds het verlies van ons dochtertje ben ik overal bang voor terwijl ik daarvoor nooit ergens bang voor was.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ach wat erg om te lezen :(
    kan me voorstellen dat alles dan even anders wordt. Sterkte ...

5. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik ben ook 1 x onder narcose geweest en zag er toen ook tegenop.
    Achteraf viel het reuze mee, net als Strijkkraal zegt, voor je het weet ben je weer wakker. Heb geeneens gemerkt wanneer de narcose begon.
    Het zal inderdaad bij iedereen verschillend zijn, maar ik had in ieder geval een positieve ervaring.

Slaap lekker :p en succes alvast..:)

6. Happyness

Happyness Actief lid

10 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag 20 December ook onder narcose en ben als de dood net als jij. Niet dat ik er nooit meer uitkom maar gewoon zowiezo voor alles met een wit uniform... Ik ben 1 keer eerder onder narcose geweest en toen ging alles helemaal goed, ook ik mocht vrij snel alweer naar huis toe dus denk dat het voor ons beide gewoon even doorzetten is!

Sterkte!

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi albertina,

ik was er ook superbang voor maar ik vond het heerlijk!
    Je merkt niks van het in slaap vallen. Ik was bang dat ik me voelde wegzakken ofzo maar dat is niet zo.

En het wakker worden was vreemd. Je bent dan erg emotioneel. Ik was blij, heel erg blij en huilde van blijdschap (was een verlossende operatie waar ik lang naar uitgekeken had).
    En de rest van de dag was ik nog heerlijk rozig!

Nu ik het eenmaal heb meegemaakt ben ik er ook niet meer bang voor.

Veel sterkte en succes!

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier meerdere keren onder narcose geweest en alleen maar positieve ervaringen. Ok, behalve de eerste keer... toen heb ik vooraf gerookt en daardoor moest ik na de narcose flink spugen. Niet roken dus ;) Veel succes, komt allemaal goed!

9. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Succes vandaag en sterkte met het herstel. !!

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier ook al vaak onder narcose geweest.

De laatste x was vorig jaar alles is goed gegaan en heb nergens last van gehad ( met de narcose natuurlijk ;) )

En Albertina als ze een vermoeden hebben dat er zoiets met jou zou kunnen gebeuren laten ze je niet onder narcose gaan hoor! Komt vast allemaal goed!

Succes vandaag!

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou dan hoef je niet bang te zijn want op een OK dragen ze alleen blauw of groen:D

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ook mijn grote angst. veel succes

13. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik ben al meerdere keren onder narcose geweest en ik vind het leuk.
    Klinkt misschien gek, maar het voelt lekker vind ik.
    Ook kom ik er altijd weer vrolijk uit, maar heb me laten vertellen dat hoe je erin gaat (vrolijk/verdrietig ed) er ook uit komt.
    Ik heb 1x een curretage gehad en toen kwam ik er huilend uit, maar dat was ook omdat ik er (logisch) verdrietig inging.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb 1 keer een volledige narcose gehad met de curetage en vond vooral erg snel gaan allemaal. Ik heb nog zeker een half jaar concentratie problemen gehad en duizelingen maar op zich vond ik het wel meevallen. Een keer heb ik een diepe slaap narcose gehad en dat vond ik enger. Je hoort alles, voelt dat de tafel beweegt maar kan het niet plaatsen en voelde ook niks. Je bent in een diepe droom en heb het als appart ervaren. Nu wordt ik vanmiddag opgenomen en woensdag geoppereerd aan een hernia. Ik vind de narcose niet eng maar wel de buis die ze achter in je keel steken voor beademing. Zeker nadat ik hier het verhaal heb gelezen dat er iets mis was gegaan bij iemand. Ik hoop er beste van

15. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ook mijn grote angst. Vorige week droomde ik er zelfs over. Ze moesten me in slaap krijgen, want mijn amandelen moesten eruit. Op 1 of andere manier kreeg ik het voor elkaar om niet onder zeil te gaan haha zelfs niet met een zwaar paardenmiddel :( :D Pffff ben ook zo bang om er niet meer uit te komen. Waarom ik er over droomde weet ik niet, want ik hoef gelukkig niet onder narcose maar blijkbaar zit die angst gewoon heel diep ;) Heel veel sterkte!

16. albertina1979

Lieve meiden,

allemaal bedankt voor de opbeurende verhalen.

Alles is goed gegaan en heb nergens last van gehad. Ik heb mijn angst uitgelegd op de ok en zij wisten mijn angst een groot gedeelte weg te nemen. Ik ging er met hartkloppingen in, maar werd wakker en er was niks aan de hand. Ik heb een hele korte narcose gehad en heb naar mijn weten ook gedroomd, maar alles is dus reuze meegevallen. Niet misselijk en mocht naar 1 uurtje al naar huis. Thuis nog wel 4 uur geslapen haha lekker suf wordt je wel.

Ze hebben trouwens geconstateerd dat ik een verdikking achter op mijn tong heb en hierdoor komt mijn tong tegen het strottenhoofd. Er kan een beugel geplaatst worden die dit voorkomt, maar wij gaan het eerst met maagzuurremmers proberen, omdat die verdikking oor maagzuur veroorzaakt wordt.

Nogmaals allemaal bedankt voor het delen van jullie ervaring en hoop dat de dames die ook bang zijn nu iets meer gerustgesteld zijn.

17. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat alles goed is gegaan.

Ik weet nog dat de anesthesist zei dat ik me niet moest verzetten. Geen idee hoe ik dat had moeten doen: spuit ging erin en poef, ik was weg. Moet er nog steeds om gniffelen als ik er aan denk.

Deel Deze Pagina