Weet iemand of dit veilig is bij zwangerschap? Ik hoest me helemaal suf en heb die tabletjes nog liggen. In de bijsluiter staat dat er niet voldoende informatie is over schadelijkheid en alleen gebruiken na overleg arts. Wat adviseren jullie? Wel of toch maar niet innemen??
Ja hoor je mag ze gewoon gebruiken!! Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Noscapect Roter
Ik neem alleen medicatie waar letterlijk op vermeld staat dat het geen kwaad kan in de zwangerschap of met borstvoeding. Hier gebruik ik "gewone" keelsnoepjes van antaflu. Dat helpt echt goed tegen de kriebel in de keel. En roosvicee met ijsblokjes Beterschap!
Ik kreeg ze vd huisarts na bevalling omdat k ook de longen uit mn likf hoestte en eigenlijk echt codeine tabletten nodig had maar ja dat mocht niet met borstvoeding.. ze is toen op zoek gegaan naar iets dat wel mocht dus ik ga ervan uir dat deze dan kn de zw ook mogen..
Melanie1986: bedankt voor de link!! Nu durf ik ze wel in te nemen, ga het gelijk maar even doen want ik voel me gewoon beroerd van het hoesten! Sopann: bedankt voor de antaflu tip, ik ga het morgen kopen!
Kan gewoon gebruikt worden. Wel niet meer nemen dat dat de verpakking aangeeft. (ik ben apothekersassistente) Codeine moet je wel mee oppassen: Codeïne passeert de placenta. Teratogenese: Zowel bij de mens als bij dieren onvoldoende gegevens. Farmacologische effect: Gebruik vlak voor of tijdens de bevalling kan ademdepressie bij de neonaat veroorzaken. Langdurig gebruik van opioïden tijdens de zwangerschap veroorzaakt onthoudingsverschijnselen bij de neonaat. Advies: Alleen op strikte indicatie gebruiken.