Oh dear... Ik weet wel dat ik 's nachts niet kon slapen na ik Dawn of the Dead gezien had in de bio.. Hij was laatst hier op tv maar ik durfde hem niet nog een keer te kijken, hahaha! Doet me trouwens aan een boek van een Zweedse schrijver denken 'de hantering van de ondoden'. Geloof niet dat het al vertaald is maar dat gaat over alle doden in Stockholm die binnen een bepaalde tijd gestorven zijn. Ze staan opnieuw op maar doen eigenlijk verder niet zo veel. Het boek gaat erover hoe de levende mens erop reageert en de Stockholmse overheid zelfs een 'verzorgingshuis' voor ze maakt. Heel luguber boek met toch behoorlijk wat humor. Enne.. geloof geen bal van Nostradamus (in zijn mooie groene broek), dus maak me er ook niet druk om.
Het jaar van het grote zevende getal is voltooid, Het zal verschijnen ten tijde van de spelen van slachtingen, niet ver van de tijd van het grote millennium, wanneer de doden uit hun graf zullen komen. ============= Er staat inderdaad nergens dat het over 2007 gaat, maar aangezien we in het 7de jaar leven.. na het millenium... maargoed, kan inderdaad ook 3007 zijn
Dan blijft het nog steeds vreemd dat die Freestyle Wrestling kampioenschappen precies van 17 t/m 23 september zijn @Anabella: Ik weet niet wat ik zou doen als ik allemaal doden over de straat zie lopen die MMMMM zeggen ale: Misschien moeten we daar toch maar eens over nadenken
Nostradamus beschrijft dingen in een vage taal zodat je er altijd een boodschap aan kan ontlenen. Ziet het als je horoscoop van deze week waar in staat: je ontmoet deze weeek een oude bekende. Mocht je toevaliggerwijs je oude schoollvriend ontmoeten, zie daar, je horosccoop klopt! echter, ook je moeder is een oude bekende (toch?) evenals de buurvrouw waar je al 20 jaar naast woont, wat dat betreft heeft de horoscoop altijd gelijk, zo ook Nostrodamus. Dit wil ik best met jullie nader bekijken. Aanslag 11 september 2000 op de twintowers: In een stuk van Nostrodamus lezen we: In het jaar 1999 in de sept. maand zal uit de lucht een grote koning van verschrikking komen Hij zal de koning van Angolmois terug brengen Voordat en nadat Mars zal regeren op goed geluk. De maand september klopt aardig, echter in die tijd kon de maand september op twee maanden slaan, dus heb je al een kans van 1 op 6 dat dit klopt. Het jaar 1999 klopt niet, echter voorstanders geven er een creactieve draai aan: Nostradamus dacht dat 1999 het jaar van het millenium zou zijn (waarom zet hij er dan niet millenium neer?) Die grote koning uit de lucht, hmm klopt wel, maar eigenlijk waren het er drie (vliegtuigen) Wie is die koning van Angolmois? Tot op heden weet niemand dat. Een ander citaat: Op 45 graden zal de lucht branden, Vuur zal de grote nieuwe stad naderen: In een oogwenk zal een grote spetterende vlam opspringen, Wanneer men een bewijs zal willen van de Normandiers. Volgens sommigen gaat die 45 graden om de breedtegraag van New York, chter ligt New York op 40,77 graden noorderbreedte, oftweel 450 km ernaast! Wel lag Nostrodamus eigen geboorteland op 45 graden. Weer anderen denken dat 45 graden slaat op de hoek waaruit het vliegtuig neerkwam, dan moet men eerst weten wat 45 graden is want ook dit klopt absoluut niet. Mischien was het die dag 45 graden celsius? Zou leuk zijn, het was wel warm die dag, maar echter ook geen 45 graden (ergens tussen de 30 en 35 graden) Ook de temperatuur van het vuur kan niet echt. Vuur zal de nieuwe stad naderen, new york is de oudste stad, behalve dan het woordje new erin... maar in dat geval kan je ook spreken van New Dehli of nieuwegein. De derde regel klopt, maar kan net zo goed slaan op tientallen andere gebeurtenissen, waaronder de aanvallen op Londen met V1 en V2 raketten, de kernramp van Chernobyl, de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki en ga zo nog maar even door. De laatste zin: normandiers, slaat eigenlijk op de inwoners van Normandie, en dat waren geen amerikanen. conclusie: Deze tekst is zo vatbaar voor interpretatie, dat hij in de loop der jaren aan allerlei verschillende gebeurtenissen is gekoppeld, zoals de verschijning van de komeet van Hale-Bopp in 1995 en de crash van TWA vlucht 800 in juli 1996. De gebeurtenis die nog het best bij deze tekst past, vond plaats in 1871. In dat jaar vond de grote brand van Chicago plaats. Op exact dezelfde dag kwamen bij de Peshtigo bosbrand maar liefst 1200 mensen om. De plaats van de bosbrand lag precies op de 45ste breedtegraad! Eigenlijk kan je iedere willekeurige tekst uit het boek van nostradamus wel aan een gebeurtenis koppelen. Dus of dit waarheid bevat? Net zoveel als je horoscoop van deze week! Trek zelf je conclusie. Sorry voor de lange uitleg.
" Het jaar van het grote zevende getal is voltooid, " Grote zevende getal 70? De put opties bleken later door niemand minder dan onze grote man achter de aanslagen zelf te zijn... Dat er iets zou gaan gebeuren tja kan,maar of het weer van dezelfde kant zou komen betwijfel ik. Er is heel wat jaar training nodi om een grote aanslag als 9-11 voor te bereiden. Zijn idee is meer mensen in zijn macht krijgen en weet je hoe? Angst... mensen die bang zijn doen gekke dingen om er voor te zorgen dat ze (een schein?) veilige plek kunnen creeeren. Dat is de reden dat ik niet meer in dit soort dingen geloof. Wat betreft de wereld vergaat.... hmmmm de wereld anzig zal niet snel vergaan, er was een wereld voor de mensheid en die wereld zal er ook wel zijn na de mensheid.. Dat de mensheid door eigen stomme schuld zich ooit zelf van de wereld afblaast tja, daarmee is neit gezegd dat dan de wereld ook vergaat, alleen de mensheid... DE mayakalender heeft te maken met een x aantal maan cyclussen, deze is tig keer uitgerekent en tig keer komt 2012 terug, dat dit een newage gedachte is is niet helemaal waar ( voor mij niet dan, mijn mening) het is alleen dat mensen die die gedachtes volgen eens echt zijn gaan rekenen en neit zijn aan gissen. Voor mij staat vast dat 1012 niets gaat gebeuren, alleen dat er tussen de 90jaren en 1012 een verandering binnen de energie stromingen van de aarde ( en al haar wezens die haar bewonen) verandert ( om poling)Het veranderen van de energie houdt in dat we elk op ons eigen manier zullen vol groeien naar het wezen/mens wat wij willen zijn. Kijk om je heen en vergelijk eens, alles is de laatste 100 jaar wel super snel gegaan.( en van af de 90 jaren internet id helemaal). Ik vind de materie erg interessant, maar eht daagt mij vooral uit om zlf na te gaan denken en niet aan te nemen wat een ander zegt...
ik moet zeggen dat ik nergens uit het kwatrijn kan aflijden dat er iets wereldschokkens gaat gebeuren?ligt dat nu echt aan mij? de mensen zo lopen gek maken wat komt dat komt dat heb je toch niet in de hand en om nu naar dit stukje tekst toe te leven vind ik erg.
Het jaar van het grote zevende getal is voltooid, Het zal verschijnen ten tijde van de spelen van slachtingen, niet ver van de tijd van het grote millennium, wanneer de doden uit hun graf zullen komen. ============= Ook hier wil ik wel op ingaan: Hwet jaar van het grote zevende getal, duizend is een groot getal, dus hat jaar 7000 zou best van toepassing kunnen zijn. Ten tijden van de spelen der slachting, ook stierengevechten zijn een spel der slachting. Niet ver van het grote millenium, de maand januari of februari wellicht. Doden uit hun graf, Jezus stond op uit zijn graf op de eerste dag van de week, echter is men er nog steeds niet uit of zit maandag of zondag is. Dus ik geef er een andere draai aan: op een maandag, januari 7000, tijdens de stierengevechten, zal HET verschijnen. Nu de vraag: wat is HET? Waarschijnlijk de broodjesverkoper... Nee mensen, zie mijn eerdere post: men kan aan ieder verhaal een interpretatie geven.
@lentefee: je hebt gelijk: als nu kijkt naar dat stukje wat je typte over '11 september' Daar is volgens mij niets uit af te leiden dat het om de wtc gaat. maar toch is een een griezelig iets. en natuurlijk word het door de mens tien keer erger gemaakt, ik vind het geinig om er zo over te speculeren (weet niet hoe je dat typt).
dianne, er valt wel iets af te leiden over het WTC, maar ook iets over de komeet, de WTA vlucht of de bosbrand. Zoals eerder gezegd: uit ieder stukje tekst kan je iets afleiden, en vaak ziet men alleen datgenen wat men daadwerkelijk wil zien. een ander voorbeeldje over dat de mens alleen maar wil zien wat men wil zien, en voor iedereen heel herkenbaar: De nieuwe begroting: kabinet zet mes in kinderbijslag, oftewel kinderbijslag word inkomensafhankelijk. Iedereen valt daarover, iedereen is boos, teleurgesteld etc, men hoort niks anders. Ook staat er in de begroting dat de WW-pot zo overvol zit, dat werknemers geen premie meer hoeven te betalen, oftwel iedereen gaat er met 30 tot 40 euro per maand op vooruit.. Daar heb ik nou nog niemand wat over horen zeggen, want blijkbaar heeft dat niemand gezien, men ziet alleen het negatieve, het positieve wordt niet aanschouwd. wie herkent zichzelf nu hierin?
ik wel een beetje eerlijk gezegd... het negatieve blijft ook vaak langer hangen dan het positieve.. maar van die profetieen krijg ik wel een beetje een eng gevoel
Dit zijn zo'n dingen dat ik beter niet lees! 8-[ Aan de ene kant vind ik het altijd flauwekul, omdat volgens mij niemand wat dan ook kan voorspellen, toch niet zo'n dingen die eigenlijk nergens op slaan, maar ik ben altijd de eerste die wakker ligt van zo'n voorspellingen ! Zoals indertijd met het jaar 2000, was ik niks op mijn gemak. Jaren geleden, toen het een totale zonsverduistering was en ze op tv ook al begonnen dat de wereld die dag ging vergaan.. Ik heb er niet van geslapen.. Maar uiteindelijk, what ever will be, will be! Kunnen er niets aan veranderen..
Ik heb gedeeltes uit deze pagina zitten te lezen: http://www.spanvis.nl/Nostradamus/Nostradamus.htm Ik moet zeggen het zijn vooral gissingen en speculaties, het lijkt inderdaad net op je daghoroscoop, soms klopt het maar meestal niet. Ach we zullen het wel zien hè! In ieder geval geeft deze man zijn bevindingen tot ver in de gloria dus het zal wel.
naar mijn weten is het deze maand ramadan en als ik het allemaal een beetje begrijp is dat een tijd van bezinning en het meeleven met de mensheid die het minder goed heeft als jij. aangezien 19 september dus in de ramadan valt lijkt het mij onwaarschijnlijk dat er wat zal gebeuren anders is dat gedeelte uit de koran over vrede en menslievendheid toch ook niet meer geloofwaardig? of zie ik het nou verkeerd? maar ik wacht met een gerust hart aankomende woensdag af en wacht dus ook nog maar even met het betalen van de belastingaanslag, dat kan volgende week dan ook nog wel