notaris ja of nee?

Discussion in 'De lounge' started by sannnniee, Jun 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hallo allemaal,

ik zit al een tijdje met een vraag maar krijg zoveel verschillende antwoorden.

wat als mijn man en ik iets overkomt (waar we niet aan moeten denken) en we overlijden allebei.moet het dan bij de notaris vast liggen waar het kind naartoe gaat? de voogdij dan.
    of hoeft dat niet perse en gaat het kind naar 1 van de familie ?

het kan toch niet zo zijn dat ze het bij mij familie weg kunnen halen? en naar een weeshuis doen ?(had ik namelijk gehoord)
    mij lijkt dat niet kunnen.
    maar een voodij is er niet voor niks.

nu weet ik het dus niet.

moet ik naar de notatis om de voogdij te regelen?

groetjes sandra

2. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik zou altijd naar de notaris gaan om het vast te laten leggen, dan weet je zeker dat het goed geregeld is.

3. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Als het goed is gaan je kinderen naar de staat wanneer er geen voogdij geregeld is.
    En de staat zoekt dan uit bij welk van de familie's het kind (kinderen) naar toe gaan.
    Ik geloof dat beide partijën danom voogdij kunnen eisen en dit dan via een rechtzaak word geregeld.

Maar goed, ik ben absoluut geen kenner.
    Dus je zou dit gewoon goed moeten na vragen.

PS: hangt trouwens wel af van de leeftijd van de kinderen.
    Ik geloof dat ze vanaf 12 zelf mogen beslissen bij wie ze willen wonen.

4. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik zou wel even rondsurfen, want de ene notaris is veel duurder dan de andere. mijn moeder is getrouwd in 2003 en heeft een en ander laten vast leggen bij de notaris. het verschil tussen de duurste en de goedkoopste was meer dan 200 euro!

5. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij willen mijn zwager en schoonzus vragen om de verzorging op hun te nemen totdat de kleine 18 wordt, mochten wij allebei overlijden. Dit moet inderdaad bij de notaris vastgelegd worden, ook ivm de financiën.

6. Niet meer actief

Ik zou het zeker weten laten vaststellen waar je kind dan heengaat!

Wellicht heb je een voorkeur waar je dan het liefst je kind achterlaat! Het is fijn om hoe dan ook te weten dat alles goed geregeld is mocht het jullie overkomen!

7. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    Vastleggen is inderdaad een beter idee dan het aan de willekeur van het justitieel apparaat over te laten. En dan die heisa, zit niemand op te wachten op dat moment.

Overigens, als je zonder notaris een 'laatste wilsbeschikking' opstelt waarin je dit regelt is dat net zo goed als een notariële akte. Een rechter zal dan ook jullie wens volgen, net als bij een notariele akte.
    ER zal bij overlijden in ieder geval naar de rechter moeten omdat de voogdij dan geregeld gaat worden.

Laat je voorlichten en inderdaad, doe een prijscheck!

8. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Wij hebben wel laten vastleggen waar onze dochter naartoe indien wij allebei komen te overlijden, gewoon om er zeker van te zijn dat mijn famillie haar niet krijgt.
    Ze blijft in dezelfde omgeving.

9. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Dit klopt volgens mij helemaal.
    Ik heb dit probleem ook maar dan met n iets andere draai er aan.
    De biologische vader van de kinderen is overleden en ik wil pertinent NIET dat de kinderen bij zijn familie terecht komen. (allerlei ellende gebeurt en ik weet gewoon zeker dat dit voor hen iets vreselijks zou zijn...ze geloven bvb niet in de diagnose pdd-nos voor mn zoontje en zeggen dat ik mn ex vermoord heb...t was zelfmoord...)
    Dus ik moet ook naar een notaris om te vragen of mijn huidige man voogdij kan krijgen.
    Alleen krijg bij elke instantie waar ik info vraag weer n ander verhaal.
    De eene keer kan t, de andere keer is t zo dat ze eerst 5 jaar verzorgt moeten worden door de nieuwe voogd voor hij voogdij kan krijgen. Dan is t weer zo dat ik eerst getrouwt moet zijn (ben ik ondertussen)
    Dus waar ik nu t juiste verhaal vandaan haal?
    Maar goed...is mijn eigen frustratie die er nu even uit komt...heeft verder niks te maken met t topik :p

10. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    en mag ik vragen wat het bij jullie de koste waren ?

dank ej wel allemaal voor de antwoorden !

11. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Waar je wel op moet letten als je het zonder notaris laat doen is dat je dit dokument op verschillende plaatsen neerlegt. Want dan ben je niet afhankelijk van degene die het vindt (misschien dat diegene graag de voogdij wil het het achterhoudt) en als jullie omkomen door bijvoorbeeld brand en je kind gered wordt zouden deze papieren ook verbrand zijn.

12. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH

En niet te vergeten zet er een duidelijke handtekening er onder van jou en je partner.

Zonder handtekening is het niet goed,

Heb ik ook gehoord hoor

13. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    maar kun je het niet ergens zelf zwart op wit zetten met je handtekening ?

14. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ja dat kan dus. De beslissing wordt dan wel gemaakt door de rechter. Maar deze zal (tenzij er rare dingen zijn) doen wat jij beschreven hebt.
    Maar zoals we al schreven zorg er dan wel voor dat het op meerdere plaatsen ligt, meerdere mensen er van af weten en je het (duidelijk) ondertekend.

15. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Ons is toen verteld dat we dit vast moeten laten leggen in een testament. Dat gaan we tegen die tijd dan ook zeker doen! Ik wil het niet aan het toeval overlaten waar mijn kindje terecht komt.

16. Dit moet je echt gaan regelen,wil je zeker weten dat je kids in goede handen terecht komen. Heb dit toen ik zwanger was al geregeld met jaydienne,ook kon ik dit mocht ik willen aanpassen.

Succ6

Share This Page