Ik zou graag willen leren hoe ik zelf leuke kleding kan naaien.. Maar ik vraag me af, hoe leer ik dit? Waar moet ik beginnen? Moet ik naar een cusrus hiervoor? (ben niet echt een creatief talent ofzo hoor) ..? Of is het niet zo heel erg moeilijk en kan ik gewoon zelf gaan "klooien"? Hoe pak ik het aan?
nou meid zat er van de week dus ook aan te denken, k weet dus ook niet waar ik moet beginnen! denk maar eerst een naaimachine kopen hahahahah die heb ik nog niet!
kzou als ik jou was ff naar een naai winkeltje gaan.. daar hebben ze boeken enzo.. of naar de bibliotheek voor een boek?
zijn er geen mini curcusen in de buurt? Of ken je niet iemand die goedkan naaien en het je evt wilt leren?
Je kan het beste een cursus volgen, daar leer je wat technieken etc en daarkunnen ze je goed op weg helpen.
ik zou even naar een winkeltje gaan om te informeren naar cursussen. Verder briefjes bij de supermarkt en in huis aan huis krantjes in de gaten houden, daar staan ook vaak oproepjes in. In zou zeker niet gelijk een naaimachine zelf kopen! Ik bedoel; je hebt er nog helemaal geen verstand van, weet helemaal wat handig is en in de winkel kunnen ze je dus van alles wijsmaken, want het zijn best dure dingen. Als je een cursus gevonden hebt en je weet dat je het echt leuk vind, en het geduld er voor hebt -want het is niet zo gemakkelijk- dan zou ik naar aanleiding van hun advies een naaimachine kopen. Dat is nog vroeg genoeg zou ik denken. Mijn moeder had er geen talent voor en was het dan ook snel zat (20 jaar geleden) ze heeft dan ook niet zo veel gemaakt, behalve hetgene wat ze op de cursus maakte.
Ik heb ook jaren op naailes gezeten en ik vond het erg leuk, maar het kwam er thuis gewoon niet van... Ik heb een tweedehandse naaimachine gekocht, gewoon in een winkel. Hij is hardstikke goed, en het is altijd handig om in huis te hebben. Ik ben er inmiddels mee gestopt, ik vond het op een gegevenmoment niet meer leuk, maar ik heb er wel wat leuke kleding aan overgehouden. En altijd crea cadeautjes als er een kindje geboren werd...
ik zou ook graag op naailes willen, en mn eigen kleding kunnen maken. ik heb al wel een naaimachine ook. toch maar weer eens gaan rondkijken
Ik heb van mijn moeder geleerd hoe je moet naaien met een naaimachine. Heb er ook een sinds een aantal jaar. Het is echt super handig om in huis te hebben. Ik maak gordijnen, kussentjes, broeken inkorten enz. Ik heb een tijdje geleden ook geprobeerd om kleding te maken maar dit is een stuk lastiger als alleen maar recht naaien. Tasjes naaien, ritsen zetten lukt wel aardig. Om kleding te maken is het handig om een patroon te hebben zodat je precies weet welke vormen je uit de stof moet knippen. Deze patronen zitten vaak bij naaiboeken of tijdschriften.
Hallo, Zelf heb ik een tweedehands naaimachine gekocht en ben gewoon wat uit gaan proberen, met af en toe tips van moeders. Begin gewoon lekker met slabbertjes, kussentjes, badcapes e.d. Je wordt er vanzelf handiger in. Succes!
Mijn man's oma gaf naailes. Ze heeft mij nog wel wat geleerd, maar ik heb er geloof ik het geduld niet voor, mijn man is er beter in en die laat ik dus maar achter de naaimachine zitten. Mooi bekeken dus ! We hebben trouwens een oude naaimachine van haar. Ik zou op naailes gaan en kijken of je het leuk vindt, daarna een naaimachine kopen. Wie weet vind je er geen moer aan en staat hij maar te verstoffen.
Ik heb vroeger op naailes gezeten, ben ermee gestopt toen mijn 3e kindje weer een zoontje was. Wist niks meer te bedenken en voor meiden kun je veel leukere dingen naaien. Ik raad je aan om naailes te nemen, dan kom je een hoop handige truukjes te weten. Ook raad ik je aan een goede naaimachine te kopen en niet zo'n blokker/kijkshop ding. En wat helemaal handig is is een lockmachine, maar die kosten wel wat. Een goede naaimachine trouwens ook. Maar het scheelt veel ergenis. Ik heb lang van die goedkope naaimachines gebruikt, heb vaak op het punt gestaan die door de kamer te smijten. Heb nu een Elna en ben echt blij met het ding.
bij vrijwel elk buurthuis worden dit soort cursussen wel gegeven... misschien anders eens een briefje ophangen bij de supermarkt?
Ja ik heb ook een goeddkope van de wehkamp maar wil hem ook vaak uit het raam gooien. Vooral met moeilijke stof doet ie vaak niet wat ik wil.