Wij hebben ongeveer 2 jaar geleden testamenten laten opmaken waar oa in vermeld staat wat er met onze kinderen moet gebeuren indien wij overlijden. Ik heb toen ook aangegeven dat dit binnen een jaar of 2 zou veranderen. Mijn broertje heeft nu een baan etc en die wil ik als voogd benoemen ipv de neef van m'n vriend. Hij zei toen; geen probleem, kleine wijziging, alleen de naam en geb datum moesten worden aangepast. Nu willen we dit laten aanpassen komen ze met allemaal dingen en dus kosten van 300.- !!! Ala we dit toen hadden geweten hadden we uiteraard voor een andere oplossing gekozen. Mijn vraag, kunnen we hier iets mee of zijn we gewoon genaaid. :x
Hij heeft aangegeven dat het geen probleem was, maar heeft hij ook aangegeven dat hij het gratis zou doen?
Heeft hij toen ook gezegd dat daar geen kosten aan zaten? En waarom niet gelijk voor je broer gekozen? Of met voorwaarden opgenomen? Ben bang dat je gewoon moet betalen.
Het is behoorlijk prijzig. Maar het wijzigen van een testament kost wel geld. Volgens mij zit het zo: Er moet een nieuw testament komen, je kan niet even 2 regels aanpassen. Aangezien je maar 1 document mag hebben moet alles op nieuw en daar zitten die kosten van 300 euro aan vast. Wat overigens ook goedkoper kan, afhankelijk van je notaris. Ik zou toch nog even bellen en vragen of hij zich dat gesprek niet kan herinneren en of hij vaker mondelingen toezeggingen doet. Misschien doet hij dat namelijk nooit en heeft hij je verkeerd begrepen. Dacht hij dat jij wist dat je daar voor moest betalen.
een wijziging is inderdaad zo duur ja. Hij heeft gezegd dat het geen probleem was, niet dat het gratis is?
Ik haal er ook niet uit dat hij het gratis zou doen? Voor welke andere oplossing zouden jullie dan hebben gekozen? Je broer kon toen nog geen voogd zijn begrijp ik? Wel balen van die hoge kosten.
Als je wijzigingen aanbrengt in je testament moet er een nieuw testament worden aangemaakt. Dit zijn dezelfde kosten als een nieuwe. Het is idd een kleine aanpassing maar wel net zo duur. Ik heb dit ook gehad
Kan je het niet via de rechtbank regelen? Volgens mij geldt de laatste datum met wat je geregeld hebt en via de rechtbank is het gratis (maar dit weet ik niet zeker, dus even goed checken!), je hebt alleen uittreksels nodig geloof ik, maar dat kost je dan 25 euro ofzo. Oh, volgens mij kan het nu zelfs met je DigiD: https://loket.rechtspraak.nl/burgers/familiezaken/48
Al gevonden, een na laatste pagina onderaan. Je kan het dus zo regelen, veel goedkoper. http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&ved=0CCEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.rechtspraak.nl%2FNaar-de-rechter%2FFormulieren%2FDocuments%2FGezag-na-overlijden.pdf&ei=w4m_VLj3EImvPP6hgaAH&usg=AFQjCNHHYtNGrVNV9GHNMV8WBqe8vqepIw
Thnx, we gaan het dan denk ik via de rechtbank doen, en hij heeft niet expliciet gezegd dat het gratis was maar wel geimpliceerd, omdat hij zei dat er enkel een bijlage opgenomen zou worden geen woord over kosten van het indienen en die hele mikmak, en wij weten er zelf ook niet van dusja dachten dat het wel snor zat aangezien we al een flinke smak geld voor de testamenten zelf betaald hebben.
Voor niets gaat de zon op in dit soort beroepen dus de notaris zal ervan uitgegaan zijn dat je wel wist dat hier kosten aan gebonden zouden zijn. Het is een klap geld hoor, ben ik met je eens maar het is dus niet dat hij z'n mondelinge afspraak niet is nagekomen.