Wie weet een diervriendelijke manier om muizen te vangen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iris, 30 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Hallo

Bij ons in het dorp heerst een muizenplaag. Wij hadden ook af en toe een muis , maar ik heb het idee dat ze de nodige gezinsuitbreiding gedaan hebben, want ik hoor overal getrippel en wordt er knettergek van.

Ik doe er al van alles aan. Berg het eten goed op en probeer het zo schoon mogelijk te houden, maar ik heb een hond en die heeft standaard een bak brokken staan. Die kan ik wel weghalen , maar heb ook nog een vogel en dat eten, vreten ze ook.

Ik heb al een diervriendelijke muizenval geplaatst en daar hebben we muizen in gevangen , maar de rest van de slimmerikken trapt er niet meer in. Sonarapparaten wil mijn vriend niet. Hij zegt dat het schadelijk is voor honden en kinderen. Die horen namelijk hogere geluiden.
    We krijgen een katje, maar die is nog te jong om muizen te pakken.

Wie heeft een mega idee?

Alvast bedankt,
    Iris

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
  3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    er zijn muizenvallen te koop waar ze niet geplet worden maar in een 'hokje' opgesloten worden. echt ideaal.
    nadeel: - je moet ze echt een eind van je huis weer uitzetten, als je het om de hoek doet heb je ze zo weer terug
    - je moet vaak kijken of er al een in zit, als je bijv. om 17.00 een muis vangt en de volgende dag om 10.00 ontdek je hem pas, dan kan hij al halfdood of dood zijn, ze drogen heel snel uit en raken enorm gestresst. het is echt heel zielig als je een halfdode muis in je hokje aantreft :(
    - als je veel muizen hebt kun je maar beter meerdere vallen neerzetten om er sneller vanaf te zijn

deze vallen zijn ons super bevallen, hebben zeker 10 jaar de valletjes gebruikt, en met veel plezier aangezien je ze dan weer fijn ziet wegspringen in de natuur!

Deel Deze Pagina