notaris

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 16 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ieder zijn eigen beslissing.

    Ik ga het met manlief erover hebben en kijken wie wij graag als voogd zouden willen we hebben namelijk niet zo grote familie en ik wil eigenlijk niet dat onze kinderen bij een aantal van onze familie leden komt dus bij onze worden het waarschijnlijk hele goede vrienden en dan moeten we zowiezo het vast laten leggen

    In onze familie zijn zoveel problemen dat ik niet wil dat onze kinderen daar mee worden opgezadelt
     
  2. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Valt echt reuze mee, je kunt ook gewoon de goedkoopste notaris kiezen via notaris.nl
     
  3. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Inderdaad ieder z'n eigen beslissing. Elke situatie is natuurlijk ook anders.
    Je kunt er ook voor kiezen om een verzekering af te sluiten. Deze verzekering zorgt er voor dat na het overlijden van de ouders er geld is voor de opvoeding van de kinderen.
    Dan zadel je je familie dus niet op met kosten.
     
  4. Niet meer actief

    Idd dat willen wij ook wekzer gaan doen dan het gezin waar de kinderen dan komen ook de kosten niet nog eens hebben voor onze kinderen
     
  5. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik zal het er ook eens over hebben hier. Lijkt me wel een fijn idee.
     
  6. Niet meer actief

    ja dat denk ik ook wel ja.

    VRaamd om te zeggen, maar dan heb je wel een geruster gevoel denk als er idd iets ergs zal gebeuren en je weet zeker dat het goed komt met de kinderen
     
  7. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Wanneer ons beiden iets overkomt, gaan de kinderen naar mijn tante en dit ligt vast bij de notaris. Om te voorkomen dat de familie aan de kinderen gaat trekken door jalouzie. Ook wanneer 1 van 2en iets overkomt wordt zij toeziend voogd.
     
  8. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    We hebben't ook vast laten leggen bij de notaris, samen met onze testamenten, gewoon voor het geval dat en idd zoals CVB zegt, heb je ook geen gezeur erover binnen de familie. En de kosten vielen echt hartstikke mee.
     
  9. Niet meer actief

    Daar zit idd ook wat in ja dat familie gaat ruzie zoeken om de kinderen als het vaststaat kan er niet veel gevochten worden
     
  10. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Precies :)
     
  11. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    als er wat met ons zou gaan gebeuren.... gaat iris naar vrienden van ons toe....en dat staat vast bij de notaris!
     
  12. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Wij hebben ontzettend veel laten vast leggen.
    Waar de kids heen gaan de top 3.
    Waar het geld heen gaat de top 3.
    En hoe oud de kids moeten zijn voordat ze hun erfenis kunnen claimen.
    En mochten we allemaal tegelijk overlijden door een raar ongeluk, hebben we zelfs alle spullen laten vastleggen wie wat krijgt, mijn gedeelte naar mijn familie en zijn gedeelte naar zijn familie.
    Maar dit is dan ook een echte rampscenario.
     
  13. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Wat nou als die vrienden opdat moment nee zeggen, of net stom toevallig zelf zijn overleden.
    Daarvoor kun je beter een top 3 vastzetten.
     
  14. Niet meer actief

    he dat is idd een goede een top 3
     
  15. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wij hebben een top 2 ;) want ik zou eerlijk niet eens weten wie er nog meer in aanmerking zou kunnen komen...... maar goed we zullen het gaan vast leggen bij de notaris. Daar hebben we op het ogenblik toch al een abbonement hihihi. We zijn vorig jaar getrouwd en hebben dat natuurlijk ook bij hun vast laten leggen, en we hebben dit jaar ons huis gekocht dus weer er naar toe geweest. En nu dus voor onze Ukkie.
    Vanaf wanneer kan je dat eigenlijk doen? Nu denk ik nog niet, pas na de geboorte toch?
     
  16. Niet meer actief

    Ik heb geen idee of daar een bepaalde leeftijd voor is, maar ik denk na de geboorte gewoon ja
     
  17. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik denk dat dat nu ook al kan hoor! Wij zijn voor onze huwelijkse voorwaarden bij de notaris geweest en hebben hierin ook financiele dingen vastgelegd met betrekking tot "eventuele" kinderen. En dat terwijl ze er nog niet zijn! Maar goed, over een voogd dachten we toen nog niet na! Maar volgens mij kun je alles van te voren wel vastleggen hoor....

    Marian
     
  18. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Dit kun je al vast laten leggen voordat je een kind verwekt hebt. Alleen je moet om de 5 jaar toch eens grondig je testament nakijken, misschien dat degenen die je nu denkt goed te zijn als voogd over 5 jaar totaal niet meer geschikt lijkt te zijn.
     
  19. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    Ik ga er ook vanuit dat mijn kids op worden gevangen door familie waarschijnlijk door me vader en zijn vriendin want zei kan geen kinderen krijgen ze heeft nu wel een pleegdochter en ik vind hun de perfecte ouders.
    Maar ik wil daar liever niet over nadenken :cry:
     
  20. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Hou er wel rekening mee dat je dit wel vast kunt laten leggen, maar dat ter zijner tijd de persoon/personen nog altijd nee kunnen zeggen.
     

Deel Deze Pagina