Notebook / laptop...????

Discussie in 'De lounge' gestart door Fem, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hoi allemaal,

Ik ben echt een 'nerd' m.b.t. techniek, ik kan erg goed met de programma's onderweg maar bij de aanschaf van een nieuwe laptop (waar dit topic ook over gaat) komen er termen op me af waarbij ik denk; 'Uhhhh... wtf?'.

Ik ben op zoek naar een laptop (of een notebook??? Beats me, echt gééééééén idee :)) waar internet opzit en een camera om mee te skypen of msn'en. Ik wil liever niet al te veel geld uitgeven (max. 300 / 400 euro).

Wie of wie kan mij helpen om door de technologie-bomen het bos weer te vinden??? Waar moet ik in godsnaam op letten? Verdere tips zijn ook zeker welkom.

Thanks!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik lees mee

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Als je er verder niet enorm veel bestanden op gaat zetten of zware programma's (fotobewerking, film bewerken, dat soort dingen) kun je prima uit de voeten met een simpele van bijv. eMachines (kijk bij MediaMarkt, hebben we de onze ook vandaan). Die zijn niet duur en werken prima.
    Als je er wel meer mee wilt, dan vrees ik dat je per definitie meer geld kwijt bent :)

Het handigst is overigens nog altijd om je te oriënteren bij verschillende winkels.... Daar werken mensen die er verstand van hebben en het (als het goed is) ook een beetje kunnen uitleggen aan digi-beten :p

4. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, dat wil ik sowieso doen; ff oriënteren (dit is toch een goede start? :p hihi).

Het is echt alleen voor internetten, msn'en, skypen... dat soort dingetjes, er mag wel een beetje geheugen opzitten maar het hoeft niet veel te zijn.... :)

Thanks voor de tip!

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Kijk eens bij de mediamarkt online of bcc ofzo

Er zit sowieso standaard Windows 7 op en je moet minimaal 3GB werkgeheugen hebben, meer is niet echt nodig voor de dingen die je wil gaan doen

Denk alleen dat je voor 300/400 euro geen laptop hebt met webcam.( daar heb je net een minilaptop voor met Windows xp met webcam)

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijne is 15" met ingebouwde cam, was ongeveer 350 euro (okt 2009). Is dus wel te doen ;)
    Trouwens wel altijd proberen of je korting kan krijgen!!! Er kan bijna altijd wel iets vanaf.

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Een minilaptop is trouwens ook goed hoor :)!!

Thanks voor de tips!

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    he meis:) Wil je een grote laptop of is een mini ook goed?
    Man heeft een mini met ingebouwde cam en werkt perfect en ik vind het zelf eenh stuk handiger als dat grote ding wat ik heb

9. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    die van Z is van de mediam\arkt voor ik meen 260 en hij heeft er dan nog een losse cd ding bijgekocht en een harde schijf

10. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik heb afgelopen donderdag een Acer laptop 15,6 inch gekocht met webcam, 3GB geheugen, 320GB HDD voor 449 euro.
    Is wel iets boven je budget maar ik ben erg blij met de laptop. :)
    Persoonlijk zou ik geen minilaptop nemen, want het lijkt mij persoonlijk gewoon irritant dat je op zo'n klein schermpje moet internetten.

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hey hey.
    Ik heb onlangs bij dixon een laptop voor 399 euro gekocht.
    Volgens mij zijn ze nu in de aanbieding voor 359.
    Hij is van de merk packard bell.
    En je kunt hier behoorlijk veel mee.
    Ook zit er een webcam op en je kunt er mee branden.
    Moet je anders maar even op hun site kijken.
    Sccs ermee.

12. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ik heb de minilap van mn man gebruikt in het ziekenhuis en vond het juist heerlijk zo'n klein licht dingetje

13. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Het is voor 'erbij' zeg maar, mijn man moet wrs een paar weken naar het buitenland en op deze manier kunnen we elkaar toch gewoon zien en spreken (kan natuurlijk ook via telefoon, maargoed). Dus zoveel bijzonders hoef ik er echt niet mee te doen :)

14. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Mij lijkt zo'n minilaptop gewoon vervelend vooral als je op internet zit want de meeste sites zijn toch aangepast aan de grotere resoluties.
    Foto's bijvoorbeeld ook op een pagina.. moet je daar niet te veel voor scrollen naar alle kanten om hem goed te zien?

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik weet wel dat er veel slechte ervaringen zijn met Acer en Packard Bell (mezelf incluis).

16. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ik zou even op marktplaats kijken, er zijn zat lui die hun nieuwe laptop al niet nieuw genoeg meer vinden en behoorlijk goedkoper aanbieden. eerst ff snuffelen bij mediamarkt ed wat een leuke laptop voor je zou zijn (specs ff opschrijven en prijzen) en dan snuffelen op internet. zo heb ik de mijne ook gekregen en ben er erg blij mee!

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mee eens

Vooral Packard Bell laptops en pc's zijn rommel, die dingen overleven meestal het eerste jaar nogineens

18. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    packard bell heb ik idd ook slechte ervaring mee. Laptop liep onherstelbaar vast en deed niks meer.
    Heb nu een toshiba en ben daar heel tevreden over

19. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Nou dan heb ik en mijn man geluk gehad.:D
    Ik heb een packard bell laptop veel plezier mee,hoewel eerlijk toegegeven deze is nog niet zo oud.
    Maar mijn man heeft al jaren een pc van packerd bell en ook hij heeft hier geen problemen mee gehad.
    En wij zijn allebei computer fanaten dus worden veel gebruikt.
    Maar ja meschien gewoon geluk gehad ;)

Deel Deze Pagina