Nou breekt echt mijn klomp!

Discussie in 'De lounge' gestart door lianda, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trisha1981

    Trisha1981 Bekend lid

    27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    die managers van tegenwoordig!
    ik denk idd ook dat er niemand aan jouw deur heeft gestaan want dan wordt er altijd een briefje achter gelaten.
    zo veel mogelijk dokterbriefjes verzamelen zou ik zeggen, want idd jij mag/moet naar de dokter gaan. sterkte iig!
     
  2. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik denk dat je werkgever jou via een omweg probeerd buiten te werken. een misselijke streek. ik vraag me af of er uberhoubt wel een arbo arts is langsgeweest ook.
     
  3. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik krijg ook het gevoel dat er geen arbo is geweest! ik heb weleens arbo langsgehad, maar dan lag er netjes een briefje in de bus hoor als ik bijv net aan t douchen was en de bel niet hoorde.. en dan gewoon meteen bellen dan is er niks aan de hand hoor.. dus ik denk echt neit adt er iemand geweest is. zijn al meerdere dames die hier hetzelfde zeggen dat ze briefje achterlaten ..
    lekker alles op papier zetten wanneer je waar was... en vraag aan die arbo idd direct of ze geweest zijn en hoe laat dan...
    denk niet dat ze geweest zijn en denk ook niet dat je baas dit dan zomaar mag zeggen met zon dreigbrief!
    sterkte ermee in elk geval ik hoop dat je snel de oude bent!
     
  4. schaapie123

    schaapie123 Niet meer actief


    dat klopt, een vriend van ons is ook overspannen depresief, en hij moet juist ook elke dag lekker naar buiten, dingen doen, fietsen, wandelen (zijn geval ook op de motor)

    sterkte, laat je niet op de kast jagen door je baas, je hebt al genoeg aan je hoofd
     
  5. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    ik denk dat je baas wist wanneer je naar de ha bent geweest en dus zo'n l*lsmoes heeft bedacht :x
     
  6. sasjuh

    sasjuh Fanatiek lid

    8 jun 2010
    2.558
    0
    0
    operator
    In mijn vel
    De arbo laat altijd weten wanneer ze zijn langs geweest, en als ze je niet telefonisch te pakken krijgen sturen ze je een brief met de vraag contact op te nemen.
    Zoals anderen al zeiden, schrijf alles op en bel arboned zelf even, hun kunnen je precies zeggen of er geprobeerd is contact te zoeken en of iemand langs is geweest.
    En die baas mag het lekker vernemen van de arbo zelf als ie wat wilt weten, jij probeert van jouw kant er wat aan te doen en dan flikt ie je zo iets, bah dat noemt zich baas.
     
  7. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Als je bij een vakbond zit kun je daar evt. om advies/hulp vragen.
     
  8. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik sluit mij hierbij aan, ik denk dat hij deze reden aanpakt om je buiten te werken. Maar of er een arbo arts langs geweest is kun je toch nagaan als je zelf contact hebt met de arbo??? Ik zou dat zeker uitzoeken.
     
  9. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ten eerst wens ik je beterschap, het is niet niks.

    Maar ten tweede zou ik als je lid bent van de vakbond, deze gelijk inschakelen.
    En anders je rechtbijstandsverzekering.
    Want wat je baas doet kan niet.
    En ik denk dat je baas ziet aan zijn nummermelder dat jij belt, je kan een code intypen op je telefoon voordat je naar je baas gaat bellen, waardoor hij niet kan zien dat je belt, misschien pakt ie dan wel op.
    Maar wat die code is weet ik niet hoor, ik dacht iets van #31 ofzo.
    En inderdaad alles op papier zetten wat je doet en mij lijkt ook dat je gewoon lekker naar buiten mag hoor met deze reden van ziek zijn.
     
  10. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Let er wel op dat er bepaalde tijden zijn waarop je thuis "hoort te zijn"....
    En voor een onderneming ben je pas depressief als de arboarts dat ook bevestigd. (helaas!!!!!)

    Verder denk ik ook niet dat er een controleur is langsgeweest (dat is geen arts, die zijn te duur om langs te komen), die laten wat de rest hier al zegt een briefje achter. Ik heb wel eens bezoek gehad, ik zat gewoon op de bank.. en ineens een briefje in de bus.. heb ook meteen gebeld (was 5min later, heel wazig dus).

    En ja, je moet aan jezelf denken dat is belangrijk, maar helaas hebben we tegenwoordig te maken met de Wet Poortwachter, dus je werkgever zit je op de lip.

    Stuur desnoods als je je werkgever niet te pakken krijgt een e-mail (met cc naar personeelszaken) met hierin de melding dat je hebt gebeld (en tijdstippen erbij!!) en hem niet te pakken hebt gekregen.
    Je moet sowieso een bezwaar maken tegen het inhouden van je loon van de 14e. Je was namelijk met gegronde redenen van huis.
    Bij nader inzien, ga voor een aangetekende brief, met als bijlage een brief van je huisarts dat je daar bent geweest en dat het inhouden van je loon niet terecht is. (ps: ik wil je hierbij wel verder helpen hoor)

    En contact opnemen met de arbo kan geen kwaad, ten eerste om na te vragen of er een controleur is geweest, en ten tweede om een afspraak te maken.
     
  11. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Klopt wel wat Daphne zegt, kijk natuurlijk moet je naar buiten gaan als je depressief bent, dat is altijd goed. Maar het is wel zo dat je gewoon op bepaalde tijden thuis hoor te zijn. Naar je h.a of psycholoog mag altijd, maar daar kan je dan ook de arbo/uwv van op de hoogte stellen.
    Ze moeten je sowieso altijd kunnen bereiken, of het nou op je mobiel is of de huistelefoon (als je die dus hebt).

    En wbt je werkgever, ja het klinkt rot maar die hebben geen medelijden met jou. Als ze met iedereen medelijden moeten hebben die het moeilijk hebben o.i.d dan hebben ze daar een dagtaak aan en zullen mensen op een gegeven moment over ze heen gaan lopen.
    Ik begrijp hoe je denkt en hoe je je voelt, ik dacht ook altijd zo over werkgevers, waarom hebben ze geen begrip enz, maar nu snap ik ook hun kant van het verhaal.
    Al zeg ik hiermee niet dat je werkgever je er misschien wel op een sneaky manier probeert uit te werken!!

    Verder wens ik je veel sterkte, ik weet hoe het is om je zo te voelen...Ik heb zelf vandaag een draak van een uwv arts gehad die me even verder de grond ingetrapt heeft. Ook altijd leuk als je je al rot voelt.
     
  12. guppekop

    guppekop VIP lid

    28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik weet niet wat je nog meer kan doen dan er al gezegt is, maar wil je toch een dikke virtuele knuffel geven!

    had wel vraagje...wat zijn dat voor bepaalde tijden dan dat je thuis moet zijn en waarvoor dan?
     
  13. Gummiebeertje

    Gummiebeertje Bekend lid

    24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    als je depressief bent, dan ben je wandelend patient, en niet iemand die aan huis gekluisterd moet zitten.
    Dat zou de situatie verergeren, plus dat je naar je ha afspraken etc naartoe moet kunnen gaan.
    Je baas is een eikel zogezegt en denkt alleen maar aan zijn centen.
    Hij heeft volgens mij geen poot om op te staan.
     
  14. zafira

    zafira Fanatiek lid

    18 feb 2010
    1.956
    125
    63
    zuid holland
    Ik wil je gewoon even sterkte wensen. Zit zelf al ruim half jaar in de ziekte wet, maar mijn baas is echt heel netjes wat dat betreft. Ben nu 2 keer zelf bij arbo geweest en heb denk ik 4 ker telefonisch contact gehad. Ik hoef van mijn baas ook niet thuis te blijven en mag gaan en staan waar ik wil. Nu kom ik wel een paar uurtjes in de week aangepast werk doen wat in principe niet hoeft dus misschien dat hij daarom zo makkelijk is. Heb zelfs nog een weekend weg van hem gekregen!!! Misschien moet je jouw baas eens met de mijne laten praten;). Hoop dat het snel beter gaat met je en dat je geen extra problemen erbij krijgt door dit gezeur van je baas. Knuffel
     
  15. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Die tip van een mail naar personeelszaken met een cc naar je baas waarin je tevens bezwaar maakt tegen de 14e vind ik een goede!
     
  16. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    #36 Juud, 17 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2011
    Ik zit op dit moment al 3 maanden depressief thuis en ik doe alles wat goed voor me is. Ik kan dus zo een hele dag niet thuis zijn. Ik hou mijn direct leidinggevende wekelijks op de hoogte van hoe het met me gaat en wat ik zoal doe.

    Belachelijk dat wordt beweerd dat je op bepaalde tijden thuis 'hoort' te zijn.

    Bel morgen met je direct leidinggevende en leg haar de situatie nog eens uit. Stuur een brief naar de ARBO-arts (als die niet op blijft nemen) en dateer die op de 18e. Vraag deze inderdaad of het klopt dat ie is langsgeweest. En vraag ook eens of zei ook op de hoogte zijn van dat ultimatum van de 18e.

    Ik vind dat je baas echt onbehoorlijk met je omgaat. Ik snap dat tijd geld kost, maar het blijft mensenwerk. Niemand kan worden verplicht naar een vervangend HA te gaan als ie niet levensbedreigend ziek is.

    Succes meis. Je staat wat mij betreft sterk.
     
  17. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Kan de HA dat niet doen? Is bij mij zo gegaan. En vervolgens psych. Arbo-arts wist al dat ik depressief was voor ik daar kwam. Ze vond zichzelf daarin niet deskundig en vertrouwde op het oordeel van de ha en psych.

    Verder vind ik overigens dat je heel goede tips geeft!
     
  18. mv3hartendiefjes

    mv3hartendiefjes Niet meer actief

    jeetje wat absurd dat je baas zo tegen jou doet
    dat mag hij niet eens
    ten eerste zal je toch je kindje moeten halen
    ten tweede hij mag niet zo maar loon inhouden daar moet hij bewijs voor hebben dat jij iets heb gedaan wat niet kan
    ten derde als hij depresief bent zal je toch naar buiten moeten
    en ten vierde zeg namens mij dat jou baas een grote L*L is

    en meid ik wens jou al het goeds toe en een onwijs dikke super knuffel
     
  19. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Het gaat er ook niet om dat je je gehele ziekte periode thuis moet zijn, alleen op het moment dat jij ziek gemeld bent en het uwv jou wil bellen en een afspraak wil maken.
    Verder is het idd juist goed om naar buiten te gaan en dingen te ondernemen, dat zal je herstel alleen maar ten goede komen.
    Sterkte
     
  20. nense

    nense Fanatiek lid

    14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Je baas bekijkt het helaas als iets zakelijks. Dat jij ziek bent nu en niet komt werken kost hem geld.
    Het klopt dat je met psychische klachten niet de hele dag thuis hoeft te blijven, maar hier moet je eerst afspraken over maken met de arbo arts. Voor een afspraak met de huisarts mag je natuurlijk wel van huis! En mag je baas voor die dag niet je loon inhouden.
    Kom je hier alleen niet uit. Dan kun je altijd je huisarts inschakelen en hem de arbo arts laten bellen.
    Beterschap!
     

Deel Deze Pagina