Wij willen opzich niet echt trouwen.... maar ik wil wel dat we als gezin zelfde achternaam hebben....8) Trouwen of ger.partnerschap??? Wat zijn kosten van beide? en hoe zijn jullie getrouwd en wat waren de gem. kosten hiervoor? Ik wil liever het geld in het toekomstige kleintje stoppen dan trouwen en (lullig gezecht) het geld in het feest steken... Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Wij zijn vrij uitgebreid getrouwd! We hadden overdag 25 gasten en 's avonds 80 a 100 geloof ik. Gemeentehuis, daarna naar mijn ouders huis voor een toast en taart en vervolgens door naar feestlocatie voor het eten met dag-gasten en 's avonds feest met band. Ik dacht dat het trouwen in het gemeente 300 nog wat euro kostte, dit was op een vrijdag. De rest van de kosten kwam totaal op zo'n 7.000,- denk ik... Maar weet het niet precies meer. Persoonlijk vind ik trouwen wel iets hebben... Wat je ook kan doen is gratis trouwen op maandagochtend, en dan ga je met getuigen en familie (of wie je maar wil natuurlijk) nog lekker ergens wat eten ofzo?! Dat hoeft niet duur te zijn..
Klopt het (sorry misschien lullige vraag als je niet wil antw. ook goed hoor) dat je helft ervan ong. terug kunt verwachten? Ik wil het echt goed afwegen omdat we niet zoveel gespaard hebben en kunnen sparen momenteeel vandaar deze brutale vraag..
De kosten die je kwijt bent voor het stadhuis zijn afhankelijk van de dag & de gemeente / stad waar je woont. Onze voltrekking was 385 euro. Dit was op een vrijdag. Maar ik weet dat je in de grote steden zoals Amsterdam veel meer kwijt bent op vrijdag. Verder was het bij ons uitgebreid. Overdag 50 mensen en daar kwamen savonds nog ongeveer 70 bij. Wij waren ongeveer 10.000 euro kwijt en we hebben daar alles in berekend. Dus bijvoorbeeld ook de kosten benzine om lokaties te bezichtigen en dingen die wij hebben gekregen ( zoals kleding e.d. ) Dus zelf denk ik rond de 8.000 euro.
Wij waren tussen de 7.000 en 8.000 euro kwijt. (Weet het precieze bedrag niet meer.) Als je trouwen op zich niet belangrijk vindt, zou ik inderdaad voor een ger. partnerschap gaan, want dat is natuurlijk veel goedkoper. Als ik trouwen niet belangrijk vond zou ik het geld ook liever in mijn zak houden, zodat ik een groter budget had voor de baby. Wij hebben het vrij simpel gehouden, omdat we niet zo veel geld hadden. 's ochtends een fotoshoot door een amateurfotograaf. Super goeie foto's en we hebben de digitale exemplaren op 3 cd'tjes! Met een echte fotograaf krijg je dat niet en het is vreselijk duur. Daarna geluncht met de daggasten (man of 30). Gewoon broodjes. Vage kennissen laten serveren. Daarna burgerlijk huwelijk. Rest van de middag met de daggasten op een feestlocatie gezeten. Erg gezellig om een deel van de dag met een wat kleiner gezelschap te zijn! Alleen goede vrienden, onze beide gezinnen met aanhang en oma. Afgesloten met een lopend buffet. Begin van de avond kerkelijk huwelijk met aansluitend receptie in zelfde gebouw. Tot slot feest voor ieder die wilde komen in zelfde locatie als van de lunch. (Stuk goedkopere lokatie dan waar we met de daggasten zijn geweest.) O, en áls je trouwt, moet je altijd een receptie geven: je krijgt dan zo veel envelopjes! Ik weet niet meer precies hoeveel we hebben gekregen, maar ik weet nog wel dat we versteld stonden!
Wat ook heel leuk is ( dat heb ik laatst zelf meegemaakt ): Trouwen bij het gemeentehuis, dus kan je zo duur maken als je zelf wil afhankelijk van de dag / gemeente en daarna met een selecte groep gaan eten of bowlen ( wat jij leuk vindt ). Dat scheelt in de kosten en is intiem omdat het een kleine groep is.
Wij hebben overdag in t stadhuis alleen de ouders, broers, zussen + aanhang en opa's en oma's dr bij gehad.. Daarna zijn we met hun wat gaan eten en 's avonds een feest gegeven (waren ongeveer 150mensen) Voor t trouwen zelf waren we 400,- kwijt (stadhuis, trouwboekje enz) voor de kaarten 450 en voor t eten + feest 5500,- de jurk en het pak hedden we gekregen en de foto's zijn door een bevriende fotograaf gemaakt. Dus viel allemaal reuze mee.. Daarbij denk ik dat je t zo duur kunt maken als je zelf wilt.. En anders indd gewoon met alleen de ouders ofzo en dan lekker eten.. oid.. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik super blij ben dat we een feest hebben gegeven.. zat daar in het begin ook niet echt op te wachten, maar het was echt een super dag!
Trouwen kan je zo duur/ goedkoop maken als je zelf wilt. Hier gratis getrouwd, in galajurk en pak. Wel fotograaf/ album/ auto/ chaffeur/ boeket. Taart en broodjes bij ons thuis, 's avonds wezen wokken. Kaarten en bedankjes zelf gemaakt, totaal kosten 3500,-. Wat je terugkrijgt is denk ik moeilijk te zeggen, bij ons is het traditie om goud te geven ipv geld, maar van sommigen kregen we wel veel geld, en van anderen een boekenbon Maar ken ook iemand die in dr spijkerbroek gratis is getrouwd en daarna gewoon de kroeg zijn ingedoken
Wij willen gewoon op maandagochtend even trouwen, is gratis en dan daarna met ouders e.d. naar huis en koffie en taart daar nemen. Feestje ofzo komt na de bevalling wel. Overigens moet de man bij een geregistreerd partnerschap wel nog steeds jullie kindje erkennen enzo. Trouwen kun je echt zo duur maken als je zelf wil...
wij waren 3000 euro kwijt. maar hebben heel veel mazzel gehad: mijn ouders hebben mijn jurk betaald mijn broertje (tevens ceremoniemeester) werkt in een super chic hotel en had onze huwelijksnacht daar gratis in de bruidsuite geregeld, incl champagne en ontbijt op bed! verder hebben wij de foto's laten maken door een vriendin van mij, die fotografeert heel goed. versiering van de feestlocatie hebben mijn broers en zus gedaan. wij zijn trouwens niet gratis getrouwd. bedrag dat we hebben gekregen was 1000 euro met maar 60 gasten.
hier op mooi stadhuis getrouwd...bloemen jurk pak daarna eten thuis en feest ergens in een zaal... Waren ongeveer 4a5000 euro kwijt in totaal voor alles... En van de gasten een stuk of 50 in de avond...kregen we bijna 2000 terug....dus behoorlijk wat!! we hadden de feestavond er allang uit! en mijn jurk erbij.....
Hier gemeentehuis, kerk, trouwfoto's, trouwauto, jurk, pak, receptie, eten en feest op een mooi landgoed gehouden. Daar ook blijven slapen. Overdag 60 gasten en s'ávonds met receptie erbij rond de 200. Uitgebreid en alles bij elkaar dan ook 12.500
Pffff wat een bedragen worden er genoemd zeg. Ik weet niet of ik dat zou doen, tenzij ik een rijke vent ontmoet haha!
Wij zijn op de gratis ochtend getrouwd, omdat we aan het twijfelen waren tussen samenlevingscontract en trouwen, en dit de handigste optie was met het oog op kinderen. De enige kosten die we hadden was voor het trouwboekje en de uittreksels van het geboorte register, weet niet meer precies hoeveel dat koste, maar was niet heel duur. Daarna hadden onze ouders ons mee uit eten genomen. Denk dat het ons totaal een euro of 100 heeft gekost
Hier ook 'goedkoop' getrouwd door situatie; Gala jurk (wel echt helemaal mijn jurk!!) en pak, kleding voor stiefkinderen, kaarten wel besteld maar zelf in elkaar gezet en tekst er in gezet (dus niet laten drukken!) Stadshuis, Auto huren (ook hier gewoon ons ding; een vw Beetle cabrio , maar een stuk goedkoper dan trouwauto) BBQ bij ons thuis, grote party tent neergezet en heerlijk feest thuis gehad met ong 70 gasten.. en nog mooie huwelijks nacht in omgeving (B&B) Kosten al met al rond de 2000,- Dus het kan echt goedkoop, maar je moet wel even puzzelen.. Succes met je keuze! xx
Wij zijn nog geen 1100 kwijt. En trouw met alles er op en er aan! Tis maar net hoeveel je er voor uit wilt geven en hoe je het zelf regelt. Het duurste is bij ons de gemeente 400 euro.
Het was voor ons maar 150 euro En dan alleen maar het trouwboekje met een bbq in ons eigen tuin En mijn jurk (die ik toen niet eens aan kon doen ivm zwangerschap) was 70 euro
Wij waren 7000 euro kwijt. Dit is inclusief kleding en ringen (we hadden dure ringen). - 40 daggasten (allebei een groot gezin) - 60 feestgasten - Gemeentehuis (200 euro) - Kerk (kost niets) - Receptie (100 euro) - Diner (13,50 pp, was een koffietafel) - Feest (2000 euro ongeveer) - Fotograaf (450 euro, inclusief fotoboek, was een amateur) - Auto (oude 7-serie, van kennissen, 50 euro) - Bruidstaart (150 euro, maar was een grote taart ivm de muziekvereniging die kwam spelen) Maar je kan het natuurlijk zo luxe maken als je zelf wilt.. In eerste instantie wilden we op maandagochtend naar het gemeentehuis en op een andere dag kerk en feest. Dan zonder fotograaf (is altijd wel familie die foto's maakt) en zonder auto en gewoon een zaaltje regelen en zelf broodjes smeren, wijn e.d. inkopen en iemand van de nichtjes vragen om te schenken.. In dat geval zouden we zo'n 4000 euro kwijt zijn. En dan met 1500,- voor kleding en 1500,- voor ringen, dus maar 1000,- aan het feest zelf.. (eten, bruidstaart, feest, receptie).
globaal: ringen: 1000 euro trouwen:380 euro buffet en drankjes tot 20.00 uur voor 27 gasten: 2.000 euro avonddrankjes voor 100 mensen: 2.000 euro band: 1000 euro boeket 40 euro corsages 2,50 per stuk Vervoer: bus= gekergen van ouders Trouwjurk 700 euro : gekregen van ouders Pak man 600 euro: gekregen van ouders Je kunt trouwen inderdaad zo duur maken als je wilt, persoonlijk vind ik trouwen wel specialer als geregistreeds partnerschap. Dan had ik gekozen voor gratis trouwen en lekker uiteten met een groep. Wij hadden trouwen behoorlijk wat geld terug gekregen, weet het niet meer precies maar boven de 2000 euro.
aanvulling Taart: 50 euro (gewoon heerlijk aarbeienvlaai op etaiere) fotograaf: 450 euro, zonder fotoboek maar foto's gewoon op dvd