Sterkte hoor! Heb je andere topic ook toen wel een beetje gevolgd.. Hopelijk is het allemaal snel voorbij voor jullie!
Ik ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is vandaag. Hopelijk zitten jullie nu in een restaurant goed nieuws te vieren. (Maar dat kan haast niet zo snel zeker?)
niet zo snel idd Maar we hebben dus wel even extreem luxe geluncht en ontzéttend opgelucht zitten huilen op de bank. Vandaag de eis gehoord, definitieve uitspraak zal over twee weken zijn. Maandag wordt het onderzoek officieel afgesloten. Daarmee is voor ons ook een groot stuk afgesloten. Ter verduidelijking en even een héél korte samenvatting van het relaas van de officier van justitie; Géén gevangenis straf. Géén taakstraf. Waarschijnlijk voorwaardelijk plus proeftijd en een "assertiviteits cursus". Máár.... dat is de eis. Een rechter kan alsnog zeggen 'neh, we doen het lekker compleet anders'. Gezien OvJ negen van de tien keer de strengste is maken wij ons een enorm stuk minder zorgen.
Dat klinkt allemaal erg positief, dus nu even iets meer ademruimte. Nu nog even 2 weken duimendraaien en dan hopen dat de rechter nog meer in zijn voordeel beslist.
Woehoeoeeoeo, laten we hopen dat de definitieve uitspraak de proeftijd en de cursus word Nou meid, dikke knuffel, en ik zou zeggen drink er eff n borrel op om dit "kleine" heugdelijke feitje te vieren Dikke knuf
Dat klinkt inderdaad positief. De OvJ maakt blijkbaar (ook) de inschatting dat het domme (sorry) meeloperij van je vriend is geweest, als hij een assertiviteitscursus voorstelt. Nou, daar is ook niks mis mee denk ik. Als je vriend dat serieus oppakt, kan hij er alleen maar beter van worden. En wat ik me herinner uit je vorige topic, neemt hij het idd serieus en is hij ook erg geschrokken. Ik kan me uit je vorige topic ook nog wat angst herinneren voor andere betrokkenen. Is daar nog steeds sprake van of voelen jullie je nu wel veilig?